Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Charakteristické znaky MHD. Nerovnoměrnost přepravního proudu Posuzuje se parametrem: [os·h -1 ] Počet přepravených osob za hodinu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Charakteristické znaky MHD. Nerovnoměrnost přepravního proudu Posuzuje se parametrem: [os·h -1 ] Počet přepravených osob za hodinu."— Transkript prezentace:

1 Charakteristické znaky MHD

2 Nerovnoměrnost přepravního proudu Posuzuje se parametrem: [os·h -1 ] Počet přepravených osob za hodinu

3 Časová nerovnoměrnost Přepravní špička: časový úsek ve kterém je intenzita přepravního proudu vyšší jak průměr za sledované období Přepravní sedlo: časový úsek ve kterém je intenzita přepravního proudu nižší jak průměr za sledované období Součinitel přepravní nerovnoměrnosti

4 Linková nerovnoměrnost Nerovnoměrnost intenzity proudu v různých profilech linky. %

5 Pravidelnost dopravy Intervalová doprava: jízda vozidel, jedoucích za sebou v dopředu stanovených pravidelných časových odstupech měřených v daném profilu komunikace = interval dopravy Špička: Vysoká intenzita proudu -Interval krátký -Nedostatečný počet vozidel =Obsazení vozidel vyšší než obsaditelnost Sedlo: Nízká intenzita proudu -Interval delší -dostatečný počet vozidel =Obsazení vozidel nížší obsaditelnost = vyšší pohodlí cestování

6 Vysoká přepravní kapacita Přepravní kapacita: je schopnost dopravních prostředků přepravit za jednotku času určité množství osob v daním směru určeném profilu trasy. MHD je charakteristická vysokou přepravní kapacitou max. hodnoty pro max. obsazení: autobusová a trolejbusová doprava 4500 míst·h -1 tramvajová doprava12000 míst·h -1 rychlodráha, metro50000 míst·h -1 Přetížitelnost vozidel: je schopnost dopravních prostředků přepravit větší počet cestujících než je normální nebo max. obsaditelnost.

7 Kyvadlový charakter dopravy Linkový provoz: vozidla se zpravidla v průběhu provozu pohybují po téže trase - lince. Kyvadlový provoz: vozidlo se pohybuje pravidelně mezi koncovými stanicení linky. Na konečných stanicích je krátké zdržení (max. 10 % jízdní doby) pro odpočinek obsluhy. Typy linek:

8 Krátké mezistaniční vzdálenosti Přepravní vzdálenost: je vzdálenost konkrétní přepravy s vyžitím dopravního prostředku Průměrná přepravní vzdálenost: vzdálenost na kterou se průměrně přepraví jedna osoba MHD průměrná přepravní vzdálenost 3 – 15 km Mezistaniční vzdálenost: centrum:cca 500 m obvod města:cca 1000 – 2000 m tramvajová doprava nejkratší MV metro, rychlodráhy nejdelší MV

9 Přímá vazba na jiné druhy dopravy -přestupní terminály -citlivost na technické, dopravní i technické fluktuace JDD -nižší citlivost autobusové dopravy -u kolejové dopravy pro snížení fluktuace nutná technická řešení – spojovací tratě, vložené smyčky a pod. -rychlodráha má nejvolnější vazbu na JDD (přísně intervalová doprava)

10 Pružnost a přizpůsobení provozním potřebám krátká doba pro strategické řízení – reakce na hromadné akce rychlý přechod od intervalového provozu na dispečerské řízení souběh linek náhradní doprava při technických poruchách a nehodách

11 Jednotný dopravní systém města časový přestupní tarif zóny prostorového členění fyzické i elektronické doklady integrované dopravní systémy

12 Specifické požadavky na vozidla o široké dveře a nástupní prostory o malý počet sedadel (přeplnitelnost x pohodlí cestování) o nízká podlaha x nástup z úrovně podlahy o dynamika vozidla o vysoký měrný vozidel o velká měrná tažná síla – počet hnacích náprav o bezpečnostní brzda ve vozidlech o automatizace při řízení vozidla


Stáhnout ppt "Charakteristické znaky MHD. Nerovnoměrnost přepravního proudu Posuzuje se parametrem: [os·h -1 ] Počet přepravených osob za hodinu."

Podobné prezentace


Reklamy Google