Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Michal Štursa, DMŽ4. Organizační uspořádání dispečinku Úsek dopravní Jednotka Provoz Metro Odbor Řízení provozu Další jednotky Vlakový dispečink autobusy,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Michal Štursa, DMŽ4. Organizační uspořádání dispečinku Úsek dopravní Jednotka Provoz Metro Odbor Řízení provozu Další jednotky Vlakový dispečink autobusy,"— Transkript prezentace:

1 Michal Štursa, DMŽ4

2 Organizační uspořádání dispečinku Úsek dopravní Jednotka Provoz Metro Odbor Řízení provozu Další jednotky Vlakový dispečink autobusy, tramvaje 2

3 Jednotka Provoz Metro (JPM)  Autonomní jednotka v přímé podřízenosti dopravního ředitele  Optimální plnění dopravní zakázky vypracovanou Úsekem dopravním  Zabezpečení dopravních a přepravních výkonů metra v rozsazích dle GVD  Plnění dopravních a přepravních výkonů metra dle požadavků ÚD na rámec rozsahu stanoveného GVD 3

4 Odbor Řízení provozu  Zajištění organizace vlakové dopravy v metru  Realizace rozsahu vlakové dopravy dle GVD Vyhodnocení plnění projektu organizace dopravy  Zabezpečení mimořádných doprav. výkonů, jež jsou nad rámec potřeb pravidel. provozu  Zpracování Rozkazu o výlucea havarijních variant v provozu metra 4

5 Vlakový dispečink  Řídí provoz vlakové dopravy na tratích metra  Řeší běžné provozní situace  Zavádí neplánované změny vlakové dopravy Zastavení při MU, řeší NAD (odb. Řízení provozu)  Provádí hodnocení plnění GVD  Koordinuje činnost dispečinků JDCM a JSVM při MU  Koordinuje jednotky při vytváření ROV 5

6 Dispečeři  Pracují v nepřetžitém provozu 24 h denně  Kolektiv 20 lidí (ve službě vždy 4) Vedoucí směny ○ vlakový dispečer linky A ○ vlakový dispečer linky B ○ vlakový dispečer linky C  Provoz na linkách je řízen automaticky pomocí počítačů a zabezpečovacích systémů 6

7 Technické zázemí  Pracoviště VDM se z hlediska ASDŘ se dělí: Grafické pracoviště ○ zobrazení schémat trasy ○ výstražná hlášení při MU Ovládací pracoviště ○ informační a povelovací systém ○ zadávání povelů do zab. zař., či do IČV nebo CIS Pracoviště vedoucího směny ○ podnikové normy, schémata stanic, práce s GVD 7

8 ASDŘ-D  Nepřetržitý přehled o stavu zabezp. zařízení dané trasy  Momentální poloha všech vlaků na trati  Postavení jízdních cest i návěstidel  Dálkové ovládání zab. zař. a řízení liniového zabezpečovače Matra PA 135 na lince C  Pracuje v otevřené smyčce – dopravu řídí VD  Otevřený systém – funkční i plošné rozšíření 8

9 Kamerový systém  Součást každé stanice metra Jednotlivá nástupiště s kolejištěm Střední loď Eskalátory Vestibuly Chodby a výtahy  Obratové koleje  Depo s kolejištěm 9

10 Systémy pro sledování vlaků  Vychází z grafikonu vlakové dopravy  Grafické znázornění pohybu vlaků  Předem stanovený plán, dle kterého budou soupravy vykonávat jednotlivé jízdy  Pražské metro používá několik grafikonů: Pondělí – čtvrtek Pátek Sobota Neděle 10 Prázdniny Štědrý den Silvestr

11 11 Grafikon linky C pro provozní dny Pondělí - čtvrtek

12 Systém pro sledování vlaků IČV  Evidence vlakových souprav na trati metra  Přiřazení ke kolejovým obvodům  Vyhodnocení zpoždění, resp. předjetí u souprav s přiřazeným plánem jízdy  Kontrola projetí návěsti „Stůj“ nebo projetí stanice s cestujícími  Kontrola neplánovaného stání na trati, či ve stanici 12

13 13 Zobrazení linky C v systému IČV

14 14 Vlakograf linky A v systému IČV

15


Stáhnout ppt "Michal Štursa, DMŽ4. Organizační uspořádání dispečinku Úsek dopravní Jednotka Provoz Metro Odbor Řízení provozu Další jednotky Vlakový dispečink autobusy,"

Podobné prezentace


Reklamy Google