Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analýza konkurence. Firma má často největší konkurenty tam, kde je vůbec nepředpokládá Latentní konkurent – skrytý, neočekávaný Příklad: Kodak – největší.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analýza konkurence. Firma má často největší konkurenty tam, kde je vůbec nepředpokládá Latentní konkurent – skrytý, neočekávaný Příklad: Kodak – největší."— Transkript prezentace:

1 Analýza konkurence

2 Firma má často největší konkurenty tam, kde je vůbec nepředpokládá Latentní konkurent – skrytý, neočekávaný Příklad: Kodak – největší konkurent Fuji. Nakonec se stali největšími konkurenty Canon a Sony – přišli jako první s fotoaparátem bez filmu – paměťové karty

3 Úrovně konkurentů 1.Největší konkurenti jsou ti, co nabízejí podobné výrobky stejným zákazníkům za podobné ceny – Škoda – Peugeot, Citroen 2.Firma považuje za konkurenty výrobce podobných výrobků všech tříd – Škoda – konkurenti všichni výrobci podobných aut 3.Firma považuje za konkurenty všechny, kteří nabízejí SLUŽBU – konkurenty jsou výrobci aut, autobusů, motocyklů, kol 4.Konkurenty jsou všechny firmy, které soutěží o tytéž zákazníkovy peníze – cestovní kanceláře, stavební firmy, …

4 Faktory ovlivňující konkurenci 1.Počet prodejců a stupeň diferenciace a)Monopol b)Oligopol c)Monopolistická konkurence d)Dokonalá konkurence

5 Faktory ovlivňující konkurenci 2. Bariéry vstupu a pohyblivosti -Ideální stav – libovolná firma vstupuje na trh a nabízí výrobky nebo služby = rozšíření nabídky = snížení zisku firem -Jednotlivé trhy se liší obtížností vstupu – snadné otevřít restauraci, nesnadné vyrábět auta Základní překážky vstupu: -Vysoká kapitálová náročnost -Patenty a licence -Suroviny -Nutnost dobré pověsti

6 Faktory ovlivňující konkurenci 3. Bariéry zmenšení a výstupu -Ideální stav – bez problémů se opustí trh, který je pro firmu nerentabilní Překážky : -Oficiální nebo morální závazky vůči zákazníkům, věřitelům nebo zákazníkům -Vládní opatření – poskytnutá dotace – nutnost pokračovat v podnikání x let -Nedostatek jiných příležitostí Firmy zůstávají v podnikání dokud jsou schopny pokrýt variabilní a fixní náklady = to snižuje zisk ostatním firmám

7 4. Struktura nákladů- v některém odvětví je specifická struktura nákladů - ocelářství má velké náklady na surovinu, jiné odvětví – výroba spotřebního zboží - distribuce

8 Identifikace strategií konkurentů Nejbližší konkurenti jsou ti, kteří se zaměřují na stejný cílový trh a používají stejnou strategii Strategická skupina – firmy uplatňující stejnou strategii na daném trhu Příklad: Skupina A -Velice úzká specializace, -nízké výrobní náklady -Vysoká cena Skupina B -Široký sortiment -Průměrné ceny Skupina C -Střední sortiment -Střední výrobní náklady -Průměrné ceny Skupina D -Široký sortiment -Průměrné výrobní náklady -Nízká úroveň služeb -Nízká cena

9 Odhad pravděpodobné reakce konkurenta 1.Laxní konkurent – nereagují rychle ani výrazně na konkurenci. Může to být způsobeno tím, že pokládají své zákazníky za věrné, nebo nejsou dostatečně všímaví, nemají dostatek prostředků na reakci 2.Vybíravý konkurent – reaguje pouze na určité formy reakce konkurenta – snížení ceny. Nereaguje na zintenzivnění reklamy 3.Konkurent tygr – reaguje rychle a důrazně na jakékoliv ohrožení svého trhu 4.Scholastický konkurent – reaguje nepředvídatelně


Stáhnout ppt "Analýza konkurence. Firma má často největší konkurenty tam, kde je vůbec nepředpokládá Latentní konkurent – skrytý, neočekávaný Příklad: Kodak – největší."

Podobné prezentace


Reklamy Google