Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí."— Transkript prezentace:

1 Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

2 Nabídka Množství zboží, které chce prodávající za určitou cenu prodat. Nabídka je funkcí prodávajícího, který chce za maximální cenu prodat maximální množství zboží a naopak, což vyplývá z pravidla maximalizace zisku, který chce podnik z dlouhodobého hlediska vytvořit.

3 Nabídka Množství Q Nabídka

4 Faktory ovlivňující výši nabídky výrobní náklady: Jestliže se výše výrobních nákladů vzhledem k tržním cenám snižuje, podniky rozšiřují výrobu. ceny výrobních substitutů: Výrobky, které jsou ve výrobě nahraditelné jinými výrobky. Roste-li cena jednoho substitutu, pak nabídka jiného klesá, neboť zájem výrobců se přesouvá na výnosnější výrobu

5 Faktory ovlivňující výši nabídky způsob organizace trhu: Státní zásahy, daňový systém, úroková míra, konkurence, míra monopolizace trhu. Dotace: formou daňových úlev zvyšuje nabídku formou garantovaných cen zvyšuje nabídku

6 Faktory ovlivňující výši nabídky Clo: Vysoké clo zvyšuje ceny dováženého zboží a tím chrání domácí výrobce před konkurencí. Nabídka na vnitřním trhu však většinou klesá.

7 Cenová elasticita nabídky Procentní změna nabízeného množství zboží v závislosti na procentní změně ceny zboží. % Q Es = % C Q – množství C - cena

8 Cenově elastická nabídka Es > 1 Jednoprocentní růst ceny vyvolá více než jednoprocentní vzrůst nabízeného zboží. Zboží, u něhož lze poměrně jednoduše rozšiřovat výrobu

9 Cenově elastická nabídka Množství Q Nabídka

10 Dokonale elastická nabídka Množství Q Nabídka

11 Jednotkově elastická nabídka Zboží, které nemá zvláštní charakter (teoretická varianta). Es = 1

12 Cenově neelastická nabídka Es < 1 Jednoprocentní vzrůst ceny vyvolá méně než jednoprocentní vzrůst nabízeného množství. Zboží, u kterého nelze jednoduše rozšiřovat výrobu (zemědělské produkty – obilí).

13 Cenově neelastická nabídka Množství Q Nabídka

14 Dokonale neelastická nabídka Množství Q Nabídka

15 Změna nabídky z hlediska času

16 Ultrakrátké období Cena vzroste tak rychle, že výrobce nemůže zvětšit nabízené množství zboží.

17 Ultrakrátké období Množství Q Nabídka

18 Krátké období Výrobce má dostatek času, aby změnil variabilní složky kapitálu (přijal nové zaměstnance, prodloužil pracovní dobu), ale zvyšování výroby narazí v určitém okamžiku na kapacitu fixních složek kapitálu.

19 Krátké období Množství Q Nabídka Fixní složky

20 Dlouhé období Období je dostatečně dlouhé pro změnu variabilních a fixních složek kapitálu.

21 Dlouhé období Množství Q Nabídka

22 Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí


Stáhnout ppt "Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí."

Podobné prezentace


Reklamy Google