Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PEXESO.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PEXESO."— Transkript prezentace:

1 PEXESO

2 A B C D E 1 2 3 4 1 2 3 4 A B C D E

3

4 graf funkce f má s osou x společné
tři body funkce f je zdola ohraničená

5

6

7

8 2 1 -1 1 2 3 4 5 -1

9

10 1 -1 1 2 3 4 -1 -2

11

12 rovnice f (x) = 0 má kořeny
x1 = -1 a x2 = 5

13

14 2 1 -1 1 2 3 4 5 -1

15

16 Pro funkci f platí: - f (1) = 0 - funkce nabývá svého minima v x = 3

17

18 Pro funkci f platí: - f (1) = 0 - na intervalu je rostoucí

19

20 funkce f je na intervalu klesající
funkce má definiční obor

21

22 Pro funkci f platí: - f (1) = 0 - f (0) = 5

23 Info Při otvírání prezentace se objeví varování, že budou používána makra. Je možné makra zakázat, prezentace bude fungovat správně. Tlačítka (kartičky pexesa) provádějí odskok na následující stránky. V nich mohou být jakkoli umístěné dvojice. Zamíchání kartiček se provádí záměnou umístění jednotlivých tlačítek na úvodní stránce. Pak je třeba jednou prezentaci spustit a přepsat v levém horním rohu umístění každé kartičky – textové pole – klepneme na pole myší a přeznačíme. Každé tlačítko je opatřeno textovým polem, do kterého je možno v průběhu hry zapisovat, komu je přiděleno (klepneme na něj myší a pomocí klávesnice zapíšeme značku). Hru ukončíme stiskem klávesy <ESC>. RNDr. Peter Krupka, Ph.D. Gymnázium, Terezy Novákové 2 Brno-Řečkovice

24 Stručná pravidla hry Odzkoušená je tato verze hry:
Žáci se rozdělí do skupin – nejlepší počet jsou 3 skupinky, proto je hra vhodná pro půlenou hodinu. Poté žáci postupně losují kartičky – mluvčí skupinky vždy určí jednu kartičku, ta se kliknutím „obrátí“, po vhodně dlouhé době ji obrátíme zpět, mluvčí skupinky určí souřadnice druhé kartičky. Jestliže skupinka považuje vybranou dvojici kartiček za dvojici ve smyslu hry pexeso, mluvčí skupinky řekne, že dvojici chtějí. Své rozhodnutí zdůvodní. Kartičky skupince přidělíme zápisem do textového pole. Ze zkušeností vyplývá, že oproti běžným pravidlům je lepší, když po úspěšně vybrané dvojici kartiček pokračuje další skupinka (dvojic je jen 10). Žáci nepoužívají psací potřeby, aby si nemohli poznamenat, kde se nachází která kartička. Úlohy řeší zpaměti – mohou si rozdělit úlohy ve skupince. RNDr. Peter Krupka, Ph.D. Gymnázium, Terezy Novákové 2 Brno-Řečkovice


Stáhnout ppt "PEXESO."

Podobné prezentace


Reklamy Google