Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB ISD Noordenkwartier: 2 příklady z praxe Podpora v nezaměstnanosti a poskytování pomoci při oddlužování Poskytování služeb zaměstnavatelům.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB ISD Noordenkwartier: 2 příklady z praxe Podpora v nezaměstnanosti a poskytování pomoci při oddlužování Poskytování služeb zaměstnavatelům."— Transkript prezentace:

1 POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB ISD Noordenkwartier: 2 příklady z praxe Podpora v nezaměstnanosti a poskytování pomoci při oddlužování Poskytování služeb zaměstnavatelům Willy de Boer 12.září 2008

2 OBSAH – ISD – Podpora v nezaměstnanosti a poskytování pomoci při oddlužování ve vztahu k reintegraci nezaměstnaných – Poskytování služeb zaměstnavatelům

3 CO JE ISD? – ISD = Meziokresní sociální odbor – 800 nezaměstnaných – 50 zaměstnanců – Spolupráce se 3 okresy (Noordenveld, Leek en Marum)‏ – Spolupráce s úřadem práce a správou pojištění zaměstnanců a zaměstnavatelů

4 PODPORA V NEZAMĚSTNANOSTI VE VZTAHU K REINTEGRACI NEZAMĚSTNANÝCH

5 ZÁMĚR –Městské úřady (sociální odbory) ↓ –Vykonavatelé → zákona o práci a podpory v nezaměstnanosti: –poskytování dávek v nezaměstnanosti –reintegrace nezaměstnaných –trajecty vedoucí k získání práce –podpora v nezaměstnanosti: –(např. náklady na léčení)‏

6 SYMPTOMY –Dluhy →překážka reintegrace: –psychické problémy → stres –myšlenka, že pracovat se nevyplatí → část příjmů odchází k věřitelům Následky: –nouze přetrvává –sociální vyloučení

7 INOVAČNÍ PROJEKT Projekt: Do práce bez dluhů Zúčastnění: –Krediet banka v Assenu –8 okresů, včetně 3 ISD-okresů –Cíle projektu: –Prolomení začarovaného kruhu –Uchopení problému a řešení dluhů –Reintegrace

8 COACHING Pohovory: –První rok 1 x měsíčně –Druhý rok 1 x za 3 měsíce –Třetí rok - půlročně Pohovory s klientem: –pracovník úvěrové banky –pracovník sociálného odboru Obsah pohovoru: –stanovení výdajů a způsobu lepšího hospodaření s penězi –doprovod při reintegraci

9 POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB ZAMĚSTNVATELŮM 12. září 2008

10 CO JE NAŠÍM CÍLEM? – Všechny nabídky volných míst,stáží a míst na zaučení soustředit do jednoho centrálního místa - Zvýšení počtu klientů získajících trvalý pracovní poměr ; – Zlepšit sladění poptávky a nabídky; – Utvoření kladného náhledu zaměstnavatelů; – Efektivní činnost na místním trhu práce.

11 MĚŘITELNÉ ÚČINKY A VÝSLEDKY – Jedno kontaktní místo pro zaměstnavatele; – Sladění poskytování služeb po dohodě se zaměstnavateli – Pro – aktivní postoj k zapojení zaměstnavatelů; – Na všech úrovních se přiblížit zaměstnavateli – Více pracovních míst

12 RÁMCOVÉ PODMÍNKY – Sladění s řízeními na poli :  Ekonomických věcí  Školství  Sociálně pracovního zabezpečení

13 AKTIVITY – Předávání zkušeností a inventarizace; – Inventarizace potřeb zaměstnavatelů; – Rozvoj koncepce poskytování služeb: Jedno kontaktní místo pro zaměstnavatele Včlenit stávající produkty a služby všech spolupracujících článků Pracovní proces

14 NÁSLEDUJÍCÍ AKTIVITY – Podpůrné nástroje : - Webové stránky - match.noordenkwartier.nl - Telefonní linky 0800 - Informační noviny (v nákladu 1.500 ks‏) - Akviziční plán - Elektronická podoba nabídky a poptávky pracovních míst (propojení a nástroje zprostředkování)

15 SPOLUPRÁCE REGIONÁLNÍ / MEZINÁRODNÍ –Spolupráce mezi městskými úřady v regionu: sladění nabídky a poptávky –Nabídka volných míst a údaje o uchazečích o zaměstnání budou elektronicky zpracovány. –Na tomto poli hledáme také mezinárodní spolupráci. –Pan Stienstra tuto část dále rozvede ve svém příspěvku.


Stáhnout ppt "POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB ISD Noordenkwartier: 2 příklady z praxe Podpora v nezaměstnanosti a poskytování pomoci při oddlužování Poskytování služeb zaměstnavatelům."

Podobné prezentace


Reklamy Google