Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_MH.1.23 Vytvořeno: Ověřeno: Třída:EK1

2 Teplota vzduchu – denní a roční průběh Vzdělávací oblast:Enviromentální vzdělávání Předmět:Meteorologie a hydrologie Ročník:1. Autor:Radomíra Hradilová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova:teplota vzduchu, denní a roční průběh Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu meteorologie. Poskytuje informace o teplotě vzduchu, denním a ročním průběhu a obsahuje interaktivní prvky k aktivizaci žáků a procvičení učiva.

3 Teplota vzduchu Vzduch se ohřívá především od zemského povrchu. Teplota vzduchu kolísá mnohem více než teplota půdy, a to m.j. vlivem těchto faktorů: – Nerovnoměrné ohřívání a ochlazování zemského povrchu a hladiny vodních ploch – Vertikální promíchávání vzduchu – Horizontální proudění vzduchu

4 Denní průběh teploty vzduchu denní minimum – ??? (odhadněte s ohledem na denní průběh teploty půdy a vlastní zkušenost) – zpravidla těsně před východem Slunce denní maximum – ??? (odhadněte s ohledem na denní průběh teploty půdy a vlastní zkušenost) – obvykle mezi a hod

5 Denní průběh teploty vzduchu Denní amplituda závisí na zeměpisné poloze:  S rostoucí zeměpisnou šířkou – klesá / stoupá  Se zvětšující se vzdáleností od oceánu - klesá / stoupá  S rostoucí nadmořskou výškou - klesá / stoupá nad oceánem okolo 1,5 o C, ve vnitrozemí až 20 o C

6 Roční průběh teploty vzduchu Samostatný úkol: Představte si změny v postavení slunce na obloze v průběhu roku a pokuste se určit, kolik období s nejvyššími a nejnižšími hodnotami teploty vzduchu je v dané oblasti za rok a v kterém období a.v oblasti rovníku b.severně a jižně od rovníku

7 Roční průběh teploty vzduchu Rovníková oblast: – 2 minima (slunovrat) – 2 maxima (rovnodennost) – malá amplituda Rovníková oblast: – 2 minima (slunovrat) – 2 maxima (rovnodennost) – malá amplituda Mimo rovníkový pás: – 1 minimum (po zimním slunovratu) – 1 maximum (po letním slunovratu) – amplituda se liší podle zem. šířky nadm. výšky pevnina / oceán Mimo rovníkový pás: – 1 minimum (po zimním slunovratu) – 1 maximum (po letním slunovratu) – amplituda se liší podle zem. šířky nadm. výšky pevnina / oceán Samostatný úkol - řešení:

8 Použité zdroje Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google