Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Strečink Označení materiálu: VY_32_INOVACE_TEV.S3.314.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Strečink Označení materiálu: VY_32_INOVACE_TEV.S3.314."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Strečink Označení materiálu: VY_32_INOVACE_TEV.S3.314 Datum vytvoření: Vzdělávací oblast: Tělesná výchova Ročník: třetí – Sociální činnost Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

2 Anotace Materiál slouží jako inspirace k protahovacímu cvičení. Materiál slouží jako inspirace k protahovacímu cvičení. Cviky je možné různě obměňovat, tato cvičení je vhodné zařadit do každé vyučovací jednotky tělesné výchovy i do výuky v přírodě. Cviky je možné různě obměňovat, tato cvičení je vhodné zařadit do každé vyučovací jednotky tělesné výchovy i do výuky v přírodě. Zkratka ZP označuje základní postavení, ze kterého se cvik provádí. Zkratka ZP označuje základní postavení, ze kterého se cvik provádí. Cvičení je vhodné provádět na začátku cvičení. Přes zdánlivou jednoduchost je důležité dbát na přesné provedení. Cvičení je vhodné provádět na začátku cvičení. Přes zdánlivou jednoduchost je důležité dbát na přesné provedení. Pomůcky uvedené v materiálu lze nahradit podle možností. Pomůcky uvedené v materiálu lze nahradit podle možností.

3 Metodické pokyny K využití materiálu je zapotřebí televizor s USB výstupem nebo počítač s programem MS PowerPoint a projektor. K využití materiálu je zapotřebí televizor s USB výstupem nebo počítač s programem MS PowerPoint a projektor.

4 Zdroje Fotografie z galerie autorky. Fotografie z galerie autorky.

5 Strečink

6 Význam a využití připravuje organismus na zátěž je vhodné jej zařadit do denního programu každý den pomáhá předcházet úrazům a bolestem pohybového aparátu lze jej provádět kdekoliv – v přírodě, na hřišti, u bazénu, v tělocvičně…

7 Zásady správného provedení před vlastním cvičením je dobré svaly krátce prohřát (běh, cyklotrenažer…) cviky je třeba provádět pomalu, plynule a přesně každý cvik se provádí do mírného napětí, nesmí být cítit silný tah či bolest protažení svalů se provádí s výdechem každý cvik je vhodné 2 – 3krát zopakovat výdrž v krajní poloze trvá přibližně 12 sekund

8 Svaly šíje ZP: leh na zádech, porkčenit kolena, ruce v týl, lokty vpřed s výdechem přitáhnout bradu k hrudníku, lopatky přitisknuté k zemi

9 ZP: klek sedmo, ruce v týl s výdechem předklon hlavy, záda zůstávají rovná Svaly šíje

10 ZP: klek sedmo, pravou rukou uchopit hlavu za temeno předklon hlavy vpravo, brada směřuje do loketní jamky totéž opačně

11 Prsní svaly ZP: leh na zvýšené podložce, hlava na okraji, vzpažit s mírným závažím v rukou spustit paže volně do zapažení

12 Prsní svaly ZP: stoj pravým bokem k hraně (dveře, ribstol..),upažit pravou, předloktí směřuje vzhůru, dlaň opřít o hranu s výdechem otočit trup vlevo totéž opačně

13 Svaly ramen a paží ZP: Stoj čelem k žebřinám na předpažení rovný předklon, hýždě tlačit vzad

14 Svaly ramen a paží ZP: klek sedmo, paže za tělem, prsty vzad pomalu sunout ruce po zemi, co nevíc vzad

15 Svaly ramen a paží ZP: klek sedmo, pravá předpažit levou rukou uchopit loket předpažené pravé paže a zatlačit do upažení vlevo totéž opačně

16 Svaly ramen a paží ZP: mírný stoj rozkročný, uchopit za zády švihadlo, palce ven zapažit, švihadlo držet napnuté

17 Svaly ramen a paží ZP: klek sedmo, dlaně na zem, prsty k tělu posunutím ramen vzad protáhnout svaly předloktí

18 Bederní svaly ZP: leh na zádech ruce opřít o bedra, nohy za hlavu

19 Bederní svaly ZP: vzpor klečmo úklon trupu vlevo, rovná záda totéž opačně

20 Bederní svaly ZP: vzpor klečmo vyhrbit záda (kočičí hřbet)

21 Dolní končetiny ZP: leh na zádech na zvýšené podložce levou nohu uchopit pod kolenem a přitáhnout k bradě, pravou volně spustit dolů totéž opačně

22 Dolní končetiny ZP: sed roznožný vzpažit pravou,úklon trupu vlevo totéž opačně

23 Dolní končetiny ZP: sed roznožný hluboký ohnutý předklon

24 Dolní končetiny ZP: leh na břiše oběma rukama uchopit nárt levé nohy a přitáhnout patu k hýždi totéž opačně

25 Dolní končetiny ZP: leh na zádech, pokrčit kolena oběma rukama uchopit hlezno pravé nohy a přitáhnout k trupu totéž opačně


Stáhnout ppt "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Strečink Označení materiálu: VY_32_INOVACE_TEV.S3.314."

Podobné prezentace


Reklamy Google