Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová."— Transkript prezentace:

1 Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová

2 Obsah Historie inzerátu Historie inzerátu Jak psát inzerát Jak psát inzerát Základní části inzerátu Základní části inzerátu Typy inzerátu Typy inzerátu Postupy psaní inzerátu Postupy psaní inzerátu Další druhy inzerátů Další druhy inzerátů

3 Historie inzerátu Vznik v polovině 17. století Vznik v polovině 17. století Se vznikem prvních novin Se vznikem prvních novin Dodnes velmi používané Dodnes velmi používané

4 Rozhodující faktory  Výběr média  Způsob propojení inzerce s jinými reklamními prostředky  Harmonogram otištění inzerátu

5 Jak psát inzerát musíme mít jasno, co chceme říct musíme mít jasno, co chceme říct z nejvýraznějších vlastností nabízeného produktu vytvořit argumenty z nejvýraznějších vlastností nabízeného produktu vytvořit argumenty respektovat způsob uvažování, zájmy, přání, potřeby či problémy cílových skupin respektovat způsob uvažování, zájmy, přání, potřeby či problémy cílových skupin inzerát je neoddělitelně spojen se svým médiem inzerát je neoddělitelně spojen se svým médiem inzerát se musí přizpůsobit charakteru a stylu daného média inzerát se musí přizpůsobit charakteru a stylu daného média

6 4 základní části inzerátu Titulek Titulek Hlavní text Hlavní text Závěr inzerátu Závěr inzerátu Kontaktní údaje Kontaktní údaje

7 Titulek musí upoutat pozornost musí upoutat pozornost uvádí daný text inzerátu uvádí daný text inzerátu jak vytvořit dobrý titulek – být originální, snažit se vzbudit zvědavost, délka titulku není podstatná, zkusit čtenáře přímo oslovit jak vytvořit dobrý titulek – být originální, snažit se vzbudit zvědavost, délka titulku není podstatná, zkusit čtenáře přímo oslovit obrázek + titulek – působí společně, zvyšuje poutavost obrázek + titulek – působí společně, zvyšuje poutavost slogan jako titulek – slogan není totéž co titulek,může převzít funkci titulku slogan jako titulek – slogan není totéž co titulek,může převzít funkci titulku název firmy v titulku – název firmy může být v kterékoliv části inzerátu, v titulku však má mimořádný význam název firmy v titulku – název firmy může být v kterékoliv části inzerátu, v titulku však má mimořádný význam

8 Hlavní text vlastní text inzerátu - Body Copy vlastní text inzerátu - Body Copy autor inzerátu zde má volnější ruku než při tvorbě titulku autor inzerátu zde má volnější ruku než při tvorbě titulku inzerát by měl vyprávět určitý příběh inzerát by měl vyprávět určitý příběh poplatky za inzerát jsou účtovány podle velikosti plochy inzerátu poplatky za inzerát jsou účtovány podle velikosti plochy inzerátu vhodný je typ inzerátu s odrážkami. vhodný je typ inzerátu s odrážkami. vyprávěcí inzeráty jsou náročnější na místo vyprávěcí inzeráty jsou náročnější na místo minimum textu se objevuje v obrázkových inzerátech minimum textu se objevuje v obrázkových inzerátech

9 Závěr inzerátu pozornost čtenáře se na prvním místě soustřeďuje na začátek inzerátu a na druhém místě na jeho závěr pozornost čtenáře se na prvním místě soustřeďuje na začátek inzerátu a na druhém místě na jeho závěr závěr inzerátu je poslední informace, kterou recipient dostává a která mu také nejčastěji utkví v paměti závěr inzerátu je poslední informace, kterou recipient dostává a která mu také nejčastěji utkví v paměti je proto užitečné uvést v závěru inzerátu tu nejpodstatnější informaci je proto užitečné uvést v závěru inzerátu tu nejpodstatnější informaci často se v závěru inzerátu objevuje firemní slogan často se v závěru inzerátu objevuje firemní slogan

10 Kontaktní údaje jde o adresu, číslo telefonu, faxu, ovou adresu, atd … jde o adresu, číslo telefonu, faxu, ovou adresu, atd … recipient má možnost si tyto údaje opsat, vystřihnout, atd … recipient má možnost si tyto údaje opsat, vystřihnout, atd …

11 Typy inzerátů  Převládá obraz nad textem jsou určeny především k propagaci značky, k připomínaní značky a budování její image jsou určeny především k propagaci značky, k připomínaní značky a budování její image věcné informace jsou potlačeny ve prospěch vizuální atraktivnosti, hodí se především do obrázkových časopisů věcné informace jsou potlačeny ve prospěch vizuální atraktivnosti, hodí se především do obrázkových časopisů  Převládá text nad obrazem větší množství věcných informací o produktu větší množství věcných informací o produktu bývají racionálnější bývají racionálnější vyskytují se hlavně v denním tisku, nebo odborných časopisech vyskytují se hlavně v denním tisku, nebo odborných časopisech

12 Typy inzerátů  při rozhodování jaký zvolit druh inzerátu, zvažujme velmi pečlivě tři faktory : předmět nabídky předmět nabídky cílovou skupinu cílovou skupinu typ média ve kterém bude otištěn typ média ve kterém bude otištěn

13 Postupy psaní inzerátu  Lineární postup : informace jsou uváděny postupně, za sebou v pořadí, které určoval autor drží se kontinuální linie drží se kontinuální linie inzeráty působí usedle inzeráty působí usedle čtenář může mít pocit, že je příliš veden čtenář může mít pocit, že je příliš veden takový přístup je vhodný pro inzerenty určené konzervativním starším čtenářům takový přístup je vhodný pro inzerenty určené konzervativním starším čtenářům  Druhý postup : informace nemají předem určené pořadí, jsou recipientovi předloženy naráz působí dojmem dynamiky, mládí působí dojmem dynamiky, mládí recipient má při čtení pocit svobody recipient má při čtení pocit svobody nevýhodou může být jistá povrchnost nevýhodou může být jistá povrchnost jsou vhodné pro propagování zboží rychlé spotřeby jsou vhodné pro propagování zboží rychlé spotřeby

14 Další druhy inzerátů  KUPONY umožňují přímý styk se spotřebitelem umožňují přímý styk se spotřebitelem obsahem kuponu může být otázka, formulář, dotazník obsahem kuponu může být otázka, formulář, dotazník jde tedy o zpětnou vazbu v komunikaci mezi subjektem reklamy a zákazníkem jde tedy o zpětnou vazbu v komunikaci mezi subjektem reklamy a zákazníkem  INZERTNÍ SERIÁLY jeden inzerát rozdělený na několik částí, které jsou zveřejňovány postupně v intervalech za sebou jeden inzerát rozdělený na několik částí, které jsou zveřejňovány postupně v intervalech za sebou poměrně velká účinnost poměrně velká účinnost inzeráty musí být ve stejném listu, musí zachovat stejnou formu inzeráty musí být ve stejném listu, musí zachovat stejnou formu

15 Zdroje pef.czu.cz/~panek/AT2007/AT.htm pef.czu.cz/~panek/AT2007/AT.htm

16 Děkujeme za pozornost


Stáhnout ppt "Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová."

Podobné prezentace


Reklamy Google