Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

{ INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU Mgr. Michal Oblouk.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "{ INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU Mgr. Michal Oblouk."— Transkript prezentace:

1 { INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU Mgr. Michal Oblouk

2  zpravodajské  cílem je seznámit čtenáře s aktuálními událostmi zpráva, oznámení, referát, inzerát, leták, plakát INFORMAČNÍ ÚTVARY

3  stručně, jasně a srozumitelně informuje o události, která se stala (CO, KDY a KDE)  jednoduché jazykové prostředky, přitažlivé titulky, grafická úprava  bývá spojena s hodnocením  základní žánr zpravodajství – vlastnosti: aktuálnost, věcnost, objektivita, přesnost, úplnost, spolehlivost ZPRÁVA

4 ZPRÁVY

5  informuje o události, která se teprve stane, k níž teprve dojde  musí v něm být uvedeny všechny potřebné údaje – o jakou akci se jedná (název akce, účel), kde se akce koná, kdy se koná (přesné datum, hodina začátku, popř. odkdy dokdy), kdo akci pořádá, komu je určena a další informace či pokyny pro účastníky (např. výše vstupného, program)  bývá spojeno s výzvou  druhem oznámení je také pozvánka OZNÁMENÍ

6 OZNÁMENÍ

7  krátký útvar, přinášející přehledně uspořádané informace  výstižný a jazykově správný souvislý projev  podává souhrnnou zprávu o nějakém díle nebo osobnost i REFERÁT

8  placené textové nebo obrazové sdělení v masových médiích  cíl – upoutat, zaujmout  důležitá volba grafických prostředků – typ, čitelnost, výraznost, odlišnost písma 1) občanské inzeráty - nabídka prodeje či koupě nějakého předmětu denní potřeby, nadbytečného zboží, osobních služeb, seznámení se s jinými osobami, vzájemné výměny předmětů, nábor do nějakého spolku či občanského sdružení, oznámení o svatbě, promoci, životním jubileu, úmrtí osoby, vzpomínky na zemřelé apod. 2) podnikatelské inzeráty - propagace a reklama nějakých výrobků, zboží, prací a služeb, nabídka volných pracovních míst, výběrová řízení do různých vedoucích a řídících funkcí, vyhlášení veřejných soutěží apod. INZERÁT/REKLAMA

9 INZERÁTY

10  zpravidla tištěný dokument, který propaguje nějaký výrobek, činnost, myšlenku apod. LETÁK

11  rozměrný list papíru vystavovaný na veřejných místech  s použitím textu a obrazu nabízí zboží, umělecké dílo či produkci, zábavu, názor apod.  působí na širokou veřejnost, své zájemce si nevybírá, má upoutat pozornost, barevné provedení má být nápadné, výrazné, ale ne křiklavé, text pak stručný a výstižný (co, kde, odkdy - dokdy) PLAKÁT

12     opatreni-33.htm opatreni-33.htm opatreni-33.htm             ZDROJE


Stáhnout ppt "{ INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU Mgr. Michal Oblouk."

Podobné prezentace


Reklamy Google