Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1781 Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_06 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1781 Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_06 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,"— Transkript prezentace:

1 Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_06 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník, Mediální výchova – časopis, volitelný předmět

2 Předmět: Mediální výchova – časopis, volitelný předmět Ročník: 6. – 9. ročník Klíčová slova: Mediální výchova, školní časopis Jméno autora: Mgr. Jaroslav HASIL Adresa školy: Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, Most

3 Interview (z francouzského entrevoir, přeneseno do anglického inter a view) je metodicky vedený rozhovor s cílem získat potřebné informace, používaný především v žurnalistice. Interview je také publicistický (někdy i zpravodajský) žánr. ROZHOVOR - INTERWIEW Interview se od rozhovoru. Novinář je jednoznačně v roli tazatele a iniciuje interview, určuje témata, otázky, okruhy atd. Při reprodukci se pak snaží zachytit nejen slova dotyčné osoby, ale také atmosféru, typické charakteristiky osobnosti a smysl jejích výpovědí. Pro dodatečné potvrzení interview se mohou dohodnout na autorizaci.

4 Interview je osobitým způsobem stylizovaný druh zprávy, která má dialogickou formu a autentickým způsobem informuje o různých skutečnostech. Osoba, která rozhovor řídí, musí klást provokující otázky, ale současně je i tematicky usměrňovat. Odpovědi by měly tvořit kompaktní celek. Interview se může uskutečnit mluvenou i psanou formou, může se publikovat doslovně, nebo zkráceně, může mít více vlastností zprávy, ale i reportáže nebo fejetonu.

5 Zpráva informuje adresáta o tom, co se událo. Má být aktuální, relativně úplná, jednoznačná, přehledná, objektivní a výstižná. V administrativním stylu mohou být zprávy informační (informují o situaci, věci, události), kontrolní (přinášejí kritický pohled na situaci, věc, událost), rozborové (mají komplexnější charakter, jsou rozsáhlejší, odůvodňují, dokládají, vysvětlují). Novinové zprávy mají tzv. sestupnou perspektivu. Postupují od nejdůležitějších věcí k méně důležitým. To, co je nejdůležitější, bývá obsaženo v titulku. V závěru se opakují závažnější údaje ze začátku, protože obsah titulku může při prvním poslechu uniknout, a tím vlastně unikne jádro celé zprávy. Vlastní sdělení je zpravidla jednoduché, nic se v něm nevysvětluje.

6 žáci dostanou za domácí úkol přinést novinovou zprávu a příklad interview necháme je ve dvojicích posoudit, zda jejich interview a zpráva odpovídají informacím, které dostali vytvoříme vlastní interview, žáci si stanoví s kým by chtěli vést rozhovor, sestaví 5-10 otázek tak, aby odpovědi mohly vytvořit celek vybereme několik schopných žáků, kteří budou tvořit naše osobnosti a připravíme je na roli, kterou budou hrát, jejich úkolem je vstoupit do role a odpovídat na otázky, jako by byli skutečnou osobou (mohou si samozřejmě vymýšlet) interview nahrajeme nebo si odpovědi reportéři zaznamenají a poté sepíší, pokud se podaří inteview nahrát, užijeme si při poslechu mnoho legrace z jednotlivých přinesených zpráv a interview můžeme na závěr vytvořit třídní noviny

7


Stáhnout ppt "Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1781 Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_06 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,"

Podobné prezentace


Reklamy Google