Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Plakát - jako propagační prostředek. textu obrazuPlakát je rozměrný list papíru vystavovaný na veřejných místech, který s použitím textu, obrazu nebo.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Plakát - jako propagační prostředek. textu obrazuPlakát je rozměrný list papíru vystavovaný na veřejných místech, který s použitím textu, obrazu nebo."— Transkript prezentace:

1 Plakát - jako propagační prostředek

2 textu obrazuPlakát je rozměrný list papíru vystavovaný na veřejných místech, který s použitím textu, obrazu nebo obojího společně upoutává nabízí: papíru zboží, – zboží, –umělecké dílo –produkci, zábavu –produkci, zábavu, –názor –názor a podobně.

3 Historie EgyptaŘeckaŘímaPředchůdci plakátu pocházejí z Egypta, Řecka, Říma, texty byly původně tesány, nebo ryty do kamenných, či měděných desek a vystavovány na veřejných místech. První tištěné plakáty byly v Anglii r (W. Cackston) 17. stoletítextové plakáty byly běžné už v 17. století, například upoutávaly na představení her Williama Shakespeara.Williama Shakespeara největší rozmach umožnil až vynález vhodné reprodukční techniky – litografie – Alois Senefelder roku 1798.litografieAlois Senefelder Na konci 19. století vynikli svými plakáty Henri de Toulouse-Lautrec19. stoletíHenri de Toulouse-Lautrec na přelomu 19. a 20. století ovlivnil umění tvorby plakátu svými díly i český malíř Alfons Mucha, některé secesní plakáty vyšly mezi roky 1895 a 1900 v tištěné sérii Maîtres de l'Affiche (česky: Mistři plakátu) stoletíAlfons Muchasecesní česky

4 historie V meziválečné době vzrostl význam politického plakátu, který za první i druhé světové války sloužil i k mobilizaci k odporu proti nepříteli. prvnídruhé světové války Za nejslavnější období českého plakátu se považují šedesátá léta a filmové plakáty té doby.šedesátá léta Čínský propagandistický plakát z období Korejské válkypropagandistickýKorejské války

5 Henri de Toulouse-Lautrec Henri de Toulouse-Lautrec Plakát na představení La Goulue v Moulin Rouge vytvořil Henri de Toulouse-Lautrec Moulin RougeHenri de Toulouse-Lautrec

6 Funkce plakátu dnes nejrozšířenější tiskovinouDnes jsou nejrozšířenější tiskovinou, je vylepován na frekventovaných místech. Působí na širokou veřejnost upoutat pozornostPůsobí na širokou veřejnost, své zájemce si nevybírá (není pro úzkou skupinu), má upoutat pozornost, text pak stručný a výstižný –barevné provedení má být nápadné, výrazné, ale ne křiklavé, text pak stručný a výstižný (co, kde, odkdy - dokdy). Životnost plakátu má být dostatečná, aspoň po dobu trvání akce (tištěná na kvalitní papír, kvalitními barvami - jako první odchází červená barva, další žlutá, zůstává modrá a červená (ne ofsetovými, rychle se promočí) odolnými proti povětrnostním podmínkám (křídové papíry)).

7 Druhy plakátů Typografický plakátTypografický plakát obsahuje pouze text, bývá tištěn 2 až 3 barvami, většinou se využívá pro koncerty, kina. Tiskne se pak technologií knihtisku, ofsetu, sítotiskem. Grafický plakátGrafický plakát je obraz doplněný textem s obrázkem (reprodukcí), text je výstižný a stručný, tiskne se 2 až 6 barvami, ofsetem, sítotiskem. FotografickýFotografický - čistá fotografie na fotografickém papíře i s exponovaným textem, vystavuje se pouze v interiérech, slouží spíše jako předloha pro grafický plakát.


Stáhnout ppt "Plakát - jako propagační prostředek. textu obrazuPlakát je rozměrný list papíru vystavovaný na veřejných místech, který s použitím textu, obrazu nebo."

Podobné prezentace


Reklamy Google