Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁRŮST SVALOVÉ HMOTY Základní pojmy, správné podmínky a správná výživa pro nárůst svalové hmoty Vypracoval: Adam Olejníček Obor: Technické lyceumTřída:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁRŮST SVALOVÉ HMOTY Základní pojmy, správné podmínky a správná výživa pro nárůst svalové hmoty Vypracoval: Adam Olejníček Obor: Technické lyceumTřída:"— Transkript prezentace:

1 NÁRŮST SVALOVÉ HMOTY Základní pojmy, správné podmínky a správná výživa pro nárůst svalové hmoty Vypracoval: Adam Olejníček Obor: Technické lyceumTřída: 1.L Předmět: BiologieŠkolní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparDatum vypracování:

2 SVALOVÁ HYPERTROFIE růst svalů podmíněný tréninkem, představující zvětšení průřezu svalových vláken Čím je svalové vlákno tlustší, tím je svalový objem větší Tento proces růstu je adaptací na zatížení svalů na základě principu překonávání stále většího odporu Existuje ovšem i proces, kdy se svalová vlákna dělí a tím se zvyšuje jejich počet - takzvaná hyperplazie

3 SOMATOTYP ČLOVĚKA Ektomorf je hubený, s nízkým podílem tělesného tuku, který díky svému rychlému metabolismu má problém s dosažení svalových přírůstků. Mezomorf je od přírody silný a svalnatý s největším potenciálem ke svalovému růstu. Endomorf je vlastně opakem ektomorfaod přírody silný, s rozložitou kostrou a pomalým metabolismem, díky kterému nemá problém nabírat na váze Endomorf Mezomorf Ektomorf

4 BÍLKOVINY jsou stavební látky především pro svalová vlákna a z hlediska funkčních systémů jsou základem enzymů, hormonů, imunitního systému a jsou také základem pro růst jednotlivých orgánů a tkání SACHARIDY jsou pro naše tělo podstatný zdroj energie, jsou to organické sloučeniny patřící do skupiny polyhydroxyderivátů karbonylových sloučenin (aldehydů nebo ketonů) DŮLEŽITÉ ŽIVINY

5 JÍDELNÍČEK Denní příjem živin při posilování: Bílkoviny: g na 1kg tělesné hmotnosti (maso, vajíčka, čočka, tuňák, tvaroh, atd.) Sacharidy: 5g na 1kg tělesné hmotnosti (kvalitní zdroje – rýži, těstoviny, ovesné vločky, ovoce, celozrnné pečivo, ale i brambory, atd.) Tuky: ideálně 1g na 1kg tělesné hmotnosti Voda: 2-3l denně

6 VÝŽIVOVÉ DOPLŇKY Proteinové nápoje - lidskému tělu dodávají zvýšené množství bílkovin BCAA - aminokyseliny s rozvětveným řetězcem, brání odbourávání svalových bílkovin, mají účinnou schopnost anabolizovat tkáně a působit tak proti využití svalů jako zdroje energie při fyzické zátěž Gainery -sacharidovo - proteinové koncentráty doplňují glykogenové zásoby ve svalech, které pak podporují vyšší výkonnost a výdrž zatěžovaného organismu Kreatin – je látka tělu vlastní, Je označována jako aminokyselina, i když se podstatě jedná o sloučeninu 3 základních aminokyselin.

7 ZDROJE https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0- 9/ _ _ _n.jpg?oh=0c74a0d57b c88bc7748f585a&oe=55424FC2 https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0- 9/ _ _ _n.jpg?oh=0c74a0d57b c88bc7748f585a&oe=55424FC


Stáhnout ppt "NÁRŮST SVALOVÉ HMOTY Základní pojmy, správné podmínky a správná výživa pro nárůst svalové hmoty Vypracoval: Adam Olejníček Obor: Technické lyceumTřída:"

Podobné prezentace


Reklamy Google