Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Třídnické hodiny „Škola je chrámem výchovy - a proto nejvíce nezbedností natropí děti ve škole.“ Mark Twain Aranka Řezníčková Etická výchova, o.p.s. 23.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Třídnické hodiny „Škola je chrámem výchovy - a proto nejvíce nezbedností natropí děti ve škole.“ Mark Twain Aranka Řezníčková Etická výchova, o.p.s. 23."— Transkript prezentace:

1

2 Třídnické hodiny „Škola je chrámem výchovy - a proto nejvíce nezbedností natropí děti ve škole.“ Mark Twain Aranka Řezníčková Etická výchova, o.p.s

3 Co mohou TH přinést? Žáci jsou aktivní Mohou ovlivňovat své prostředí Osvojí si techniky řešení problémů Přebírají zodpovědnost: Chceš něco? Tak pro to něco dělej. Třída je organismus, který si nejlíp pomůže sám.

4 Základní zásady vedení TH Interaktivita Propojenost se životem žáků Učitel je průvodce, nikoli „odborník na dané téma“ TH je prostorem pro žáky

5 1x týdně, nejméně 1x za 14 dní Plán TH na školní rok Stanovení cíle + plán hodiny; podstatná je věta, kterou si má dítě na konci hodiny odnést (Jiný neznamená špatný, Peníze nejsou všechno)

6 Typy činností Řešení provozních záležitostí Seznámení a koheze Tvoření pravidel Řešení aktuálních problémů Sociometrie a práce se vztahy Rozvoj specifických dovedností Tvorba vlastních projektů Prevence

7 Problémové situace: co teď? Žáci odmítají být aktivní Žáci na sebe navzájem reagují negativně Aktivita se „nepovede“ Rozvleklá reflexe Situace, na kterou nejsme připraveni

8 Na co si dát pozor Učitel nevidí dynamiku Učitel neví o něčem, co se přihodilo TH je před/po fyzice TH je nárazová Děti jsou nastavené na výkon a nevidí výsledky Učitelovy představy jsou jiné než žákovské potřeby Učitel si nestanoví cíl

9 Struktura hodiny Rozehřívačka (nebo „zklidňovačka“) Uvedení do tématu (senzibilizace) Vlastní aktivita (diskuse, nácvik, realizace techniky apod.) Transfer Reflexe

10 Diagnostické techniky Co zkoumáme? – strukturu a dynamiku skupiny (se děje tady a teď), vývoj skupiny (porovnání stavu) Techniky: Nestandardizované – pohybové, tužka – papír. Standardizované (např. B3, CES apod.)

11 í Odkazy na webu:

12 í Možnost získat pro školy –Bronzový, stříbrný nebo zlatý stupeň Ocenění „Etická škola“

13 ASET = Adoptuj si školu pro etickou výchovu Firemní sponzorství pro konkrétní školu Možnosti financování

14 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Třídnické hodiny „Škola je chrámem výchovy - a proto nejvíce nezbedností natropí děti ve škole.“ Mark Twain Aranka Řezníčková Etická výchova, o.p.s. 23."

Podobné prezentace


Reklamy Google