Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Motivace žáků Hledáme společně správnou cestu Jméno a Příjmení lektora Etická výchova, o.p.s. datum.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Motivace žáků Hledáme společně správnou cestu Jméno a Příjmení lektora Etická výchova, o.p.s. datum."— Transkript prezentace:

1

2 Motivace žáků Hledáme společně správnou cestu Jméno a Příjmení lektora Etická výchova, o.p.s. datum

3 Motivace je: Soubor skutečností, které podporují nebo tlumí jedince při činnosti. Zásadní je vnitřní motivace. Ta souvisí úzce s potřebami.

4 Některé teorie, které se zabývají motivací A. Maslow R. Dreikurs A. Pesso a D. Boyden Pesso E. Berne Mozkově kompatibilní vzdělávání Pokusíme se z nich načerpat to, co nám může pomoci.

5 A. Maslow: Hierarchie potřeb

6 Dreikursova teorie rušivého chování Dreikurs se snaží pochopit, proč se děti chovají nevhodným způsobem. Za projevy dětí je třeba vidět CÍL, kterého chtějí svým chováním dosáhnout (tedy jejich motivaci). Dětem, které zlobí, chybí jistota: Nevěří, že se mohou uplatnit běžným způsobem chování, proto volí záporné chování.

7 Cíle chování podle Dreikurse 1. Získání pozornosti 2. Získání moci 3. Snaha o pomstu 4. Snaha vyhnout se neúspěchu Tyto cíle lze identifikovat. Jejich identifikací se budeme podrobněji zabývat ve 40hodinovém kurzu.

8 A. Pesso a D. Boyden-Pesso Potřeba místa Potřeba výživy/sycení Potřeba podpory Potřeba ochrany Potřeba hranic/limitů

9 A. Pesso - pokračování Tyto potřeby jsou naplňované na třech úrovních: A. fyzická B. psychická C. transcendentální

10 E. Berne Hlad po uznání Hlad po struktuře

11 Mozkově kompatibilní vzdělávání Základní potřeby: 1) potřeba bezpečí 2) potřeba smysluplnosti

12 LIMBICKÝ SYSTÉM (VYHODNOCUJE) NEBEZPEČÍ OHROŽENÍ FYZICKÉ OHROŽENÍ PSYCHICKÉ A SOCIÁLNÍ OHROŽENÍÍ OHROŽENÁ HODNOTA OHROŽENÝ VZTAH MOZKOVÝ KMEN ÚTĚKÚTOKSTRNUTÍ BEZPEČÍ ČINNOST NEMÁ SMYSL MOZEK DÁL NEŘEŠÍ ČINNOST MÁ SMYSL ŠEDÁ KŮRA MOZKOVÁ PROBÍHÁ PROCES UČENÍ

13 Aktivita č. 4 Brainstorming: Co může představovat ve škole ohrožení? Hledáme odpověď: Jak můžeme zajistit, aby byla ve škole naplněna potřeba bezpečí?

14 Aktivita č. 5 Čím zajistíme smysluplnost školní práce?

15 Aktivita č. 6 Co může škola udělat, aby naplňovala potřeby dětí? Pro třídu. Pro jednotlivé děti. Sám pro sebe.

16 Pár slov závěrem Když nevím, co dělám, nemůžu nic změnit ani na sobě, ani na motivaci či chování žáků. Co dělám? Na co myslím? Jak se cítím?

17 Literatura: Bendl, S. Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton, Berne, E. Jak si lidé hrají. Praha: Portál, Černá, K. Nenaplněné potřeby bývají zdrojem problémů. Závěrečná práce KVP I Nováčková, J. Mýty ve vzdělání. Kroměříž: Spirála 2006.

18 Další literatura Pesso, A., Boyden-Pesso, D., Vrtbovská, P. Úvod do PBSP. Tišnov: Sdružení SCAN, Plamínek, J. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. Praha: Grada Publishing a.s., ISBN

19 í Odkazy na webu:

20 í Možnost získat pro školy  Bronzový, stříbrný nebo zlatý stupeň Ocenění „Etická škola“

21 ASET = Adoptuj si školu pro etickou výchovu Firemní sponzorství pro konkrétní školu Možnosti financování

22 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Motivace žáků Hledáme společně správnou cestu Jméno a Příjmení lektora Etická výchova, o.p.s. datum."

Podobné prezentace


Reklamy Google