Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008."— Transkript prezentace:

1 MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008

2  udržet tempo růstu počtu turistů, délky jejich pobytu v ČR a objemu příjmů z cestovního ruchu na úrovni států střední Evropy, tj. 3 – 5 %  v tomto uskupení být vedoucím státem Cíl 2008

3  Zážitková dovolená (gastronomie)  „Cool“ nebo „hip“ destinace (prezentace ČR pro mladou generaci  „Výroční aktivity“ (500 let Rabiho Loewa, 650 let od založení města Karlovy Vary, 200 let města Mariánské Lázně, 100 let českého hokeje…)  Tourism for all (sociální CR) – směr Evropské komise V roce 2008 zvýšená pozornost

4 A) Cílové skupiny  odborná veřejnost tuzemská i zahraniční  domácí turisté (rodiny s dětmi)  14+  60+ Cílové skupiny a marketingové nástroje

5 B) Marketingové nástroje (nově)  kombinace on-air a on-line propagace /např. spoty v TV následně doplněné soutěží a on-line komunikací výherců s diváckou obcí/, soutěže na You-Tube  roadshows v rámci „Aliance“ pro získávání přímých letů do Prahy a do ostatních měst ČR s mezinárodními letišti (jihovýchodní Asie, SAE, Čína)

6  příprava a zahájení fungování „mediálního trustu“ /pracovní název/, jehož cílem je utváření reálného a pozitivního obrazu vývoje CR v ČR na pozadí aktivit MMR, CzT, MZV, MPO a soukromých subjektů  vytvoření on-line hry pro věkovou skupinu 14+, její uvedení na národní portál v jazykových mutacích a její využití pro získávání, informování, vzdělávání a motivaci budoucích návštěvníků ČR

7 Stabilizace NNP (pomocí všech aktivit CzT ) Nové národní produkty definované v roce 2007  Bohatství historie  Aktivní dovolená  České medicínské lázeňství  Kongresový, korporátní a incentivní CR  Zážitková dovolená

8 Komunikační témata  Česká republika – symfonie zážitků  Značka  Česká národní kuchyně  Budování pozice lídra v turistickém uskupení V4

9  Od „Undiscovered Golf Destination“ k „Czech Republic – The Golf Republic“  Medicínské lázeňství jako investice do zdraví a životního stylu  ČR jako optimální kongresová destinace z pohledu „value for money“  „Osmička“ - v návaznosti na komunikaci osmičky na MZV ČR využít data k propagaci

10  ČR pro mladou generaci let, důraz na digitální komunikaci a dělení se o zážitky on-line, příprava hry ve stylu „Second Life“  Cestovní ruch a zaměstnanost – úloha seniorů a pozitivní „image“, jejich možné úlohy ve službách CR, „rekonstrukce“ profesní hrdosti ve spolupráci s odbornými asociacemi  Doprava do ČR /inbound/ všeho druhu – formou marketingových partnerství s regiony, jichž se geograficky týká a v rámci Aliance s MZV ČR a ostatními resorty

11 Konkrétně o některým komunikačních tématům a aktivitách k jejich uvedení do života

12 Česká republika – symfonie zážitků Slogan „Česká republika – symfonie zážitků“ uveden v roce 2007, následná propagace i v roce 2008 Příprava dvou nových spotů o ČR v 6 jazykových mutacích

13 Značka Zcela nová struktura Oficiální spuštění 20. června jazykových mutací (včetně češtiny, nově korejština) Rating – hodnocení důležitosti obsahu webových stránek fou Google: – známka 7 z 10 (www.centrum.cz – známka 6 z 10)

14

15 Česká národní kuchyně Projekt „Česká národní kuchyně“ –„cook show“ společně s Asociací hotelů a restaurací ČR a Asociací kuchařů a cukrářů ČR –festival České a regionální kuchyně –zapojení regionů ČR –vlastní TV pořad „Po Česku s chutí..” –tématické press tripy, workshopy v zahraničí –brožura, mapa, soutěže, webové stránky –podpora projektu v rámci ENJOY the Czech Republic 2008 (hromadné poznávací cesty novinářů a CK do ČR)

16 Budování pozice lídra v turistickém uskupení V4 ČR předsednictví od června 2007 do června 2008 „Evropský kvartet – jedna melodie“- slogan společné turistické propagace čtyř zemí (ČR, Slovensko, Maďarsko a Polsko) Cíl: zviditelnit tento středoevropský region ve vzdálenějších destinacích (více informací na

17 Medicínské lázeňství jako investice do zdraví a životního stylu Zdrojové trhy Německo Rusko Slovensko Ukrajina Arabské země – nejmovitější klientela Nově Skandinávie, Lotyšsko, Švýcarsko, Polsko, Kazachstán, Velká Británie

18 Od „Undiscovered Golf Destination“ k The Golf Republic V roce 2008 je naším záměrem představit novou image České republiky jako golfové destinace a posunout se od „Undiscovered Golf Destination“ k marketingově agresivnější tváři golfové destinace Czech Republic – The Golf Republic.

19 ČR jako optimální kongresová destinace z pohledu „value for money“ MICE veletrhy - Bedouk (Paříž), EMIF (Brusel), Confex (Londýn), Incentive Works (Toronto), Motivation Show (Chicago), IMEX (Frankfurt), EIBTM (Barcelona) Workshopy - USA roadshow, Kanada, Velká Británie, Francie, Itálie, Německo, Belgie a Rakousko Kampaně Kandidatur - spolupráce s PCB - podpora PCO a DMC při kandidaturách na mezinárodní kongresy

20 Doprava do ČR /inbound/ všeho druhu Promo akce CzechTourismu a statutárních měst ČR (krajská letiště, důležité dopravní terminály) PRAHA - letiště Ruzyně, Václavské náměstí BRNO - letiště Tuřany, hl. nádraží OSTRAVA - nádraží Svinov, letiště L. Janáčka KARLOVY VARY - letiště OLOMOUC - hlavní nádraží PLZEŇ - hlavní nádraží LIBEREC - terminál MHD Fugnerova ČESKÉ BUDĚJOVICE - bus terminál MLADÁ BOLESLAV - bus/vlakový terminál BONDY centrum OPAVA - východní nádraží ZLÍN - nádraží střed + aktualizace Metodického pokynu Ministerstva dopravy ČR o „Označování kulturních a turistických cílů na dálnicích a silnicích“

21 Další významné aktivity agentury CzechTourism k podpoře komunikačních témat pro rok 2008

22 Reklamní kampaně Cílová skupina: 12+, rodina, mladí lidé, prázdné hnízdo, senioři, single zaměření na trhy Společenství nezávislých států /SNS/, Pobaltské státy a vhodnými marketingovými nástroji podpořit nová zahraniční zastoupení na Ukrajině a v Itálii Rusko, Ukrajina, Pobaltí Spojené království + Irsko Severoamerický trh – vybrané zdrojové destinace ČSA a Delty Airlines Skandinávie

23 Press a fam tripy ENJOY THE Czech Republic 2008! Změna – od čtyřech ročně ke dvěma: léto (9. – 14.5.) a podzim/zima ( – 5.11.) Témata 2008 –Výročí českých lázeňských měst (200 let Mariánských Lázní a 500 let Karlových Varů) –Lázeňství v Čechách a na Moravě –České technické památky -100 let Technického muzea –Velikáni české hudby a česká hudba

24 Účast CzT na veletrzích CR Počet účastí 48 (42 v roce 2007) Posílení účasti v Rusku, na Ukrajině, v Litvě, Lotyšsku, Estonsku a ve Skandinávii V jihovýchodní Asii s důrazem na Čínu Návrat k veletrhu Ferie Kodaň a SMT Paříž na žádost potenciálních vystavovatelů

25 Zahraniční zastoupení (ZZ) Dnes 25 ZZ Plánovaná otevření: Jekatěrinburg Riga Německo (druhé zastoupení CzT - západ) USA (druhé zastoupení CzT - jih nebo západ) Švédsko Dánsko

26 Výběr z akcí ZZ 2008 Setkání latinskoamerických CK (OMVESA) LOH Čína – Český olympijský dům v Pekingu Týden české kuchyně v Madridu Turistická, kulturní a gastronomická show u příležitosti výročí vzniku ČR (říjen 2008)

27 MS v klasickém lyžování Liberec 2009 Kandidatury ČR na letní OH 2016 (2020) Prezentace ČR na olympiádě Peking 2008 WTCC okruh Brno a TV Eurosport MS U20 v ledním hokeji v Pardubicích a Hradci Králové MS v ledním hokeji 2008 v Kanadě ve spolupráci se ZÚ ČR v Ottawě MARKETINGOVÁ PARTNERSTVÍ PŘESAHUJÍCÍ HRANICE STÁTU

28 Propagační brožury a prospekty Ediční plán na rok 2008 bude obsahovat nové tituly reflektující na národní produkty definované v roce 2007 a tituly, které doplňují každoročně ediční řadu. Česká republika ks 9 jazyk.mutací Bohatství historie ks 12 Aktivní dovolená ks 5 Památky židovské kultury ks 4 Dovolená pro rodiny s dětmi ks 6 Česká republika – skládačka ks 1 /japonština/

29 V roce 2008 doplní výše uvedenou produkci následující tituly: Praha, Lázeňská místa v ČR, Česká hudba, Česká kuchyně /nové vydání/, Cykloturistika, Lyžařská centra 2008/2009, mapy, plakáty, desky na TZ a tašky na propagační materiály CD o České republice

30 Cíl: spolupracovat na jednotném vizuálním stylu ČR doplňujícím již zavedené značky dotčených ministerstev a jimi zřízených agentur zavedené značky zůstanou v platnosti a nově bude aplikován jednotící prvek Aktivita MZV v oblasti jednotného vizuálního stylu

31 Integrovaný operační program (IOP) Příprava na IOP ve spolupráci s MMR ČR Prioritní osa 4: Národní podpora cestovního ruchu Podporované aktivity: zavedení národního informačního a rezervačního systému zavádění a informační podpora národních a mezinárodních standardů ve službách CR (zahrnující zejména certifikace, manuály, metodiky, systémy, kontrolu) podpora marketingu na národní úrovni a tvorby zdrojových databází prezentace a propagace kulturního a přírodního bohatství, kulturního průmyslu a služeb s využitím pro CR na národní úrovni podpora prezentace ČR jako destinace CR

32 Projekt „Předsednictví ČR v EU“ participace na přípravách a realizaci předsednictví České republiky v EU ve spolupráci s Úřadem vlády ČR a MMR ČR

33 PODPORA DOMÁCÍHO CR Projekt na podporu rozvoje domácího CR ( v rámci IOP) 1. Marketingová podpora DCR s využitím prvků cíleného marketingu kampaň na „zvýšení hodnoty domácího turisty“ billboardy s aktivitami daného regionu využití významných osobností při propagaci DCR vědomostní soutěže v TV či rozhlase apod. (např. Turisté vítáni)

34 2.Síťování turistických informačních center (TIC) a získání jejich vyšší autority u domácích turistů propagace činnosti TIC (jimi nabízených služeb) u domácích obyvatel nabídka služeb cykloturistům (v oblasti infrastruktury např. stojany na kola, v oblasti poradenství např. rady o trasách, v oblasti služeb např. cykloprůvodci) podpora zavedení průvodcovské služby v TIC

35 3. Vytvoření pracovních materiálů pro turisty za danou oblast výroba základního propagačního materiálu v jednotlivých oblastech (mapka oblasti s fotografiemi nejvýznamnějších pamětihodností, popis turistického potenciálu…) vydávání tištěného periodika (bohatá nabídka turistických lákadel ČR…)

36 4.Dynamický rozvoj projektu Kudy z nudy (elektronická nabídka turistických aktivit, které na bezplatně prezentují podnikatelé v CR) rozšíření cílových skupin důraz na aktivity pro rodiny s dětmi rezervační systém virtuální prohlídky nabízených aktivit soutěže

37 5.Vytvoření prostoru pro prodej turistických produktů v síti turistických informačních center (TIC), organizacích CR (OCR), v hotelech apod. vytvoření systému, který umožní TIC a OCR prodávat turistické produkty bez omezení

38 6.Podpora nabídky šetrných forem CR a produktů zaměřených na místně typický CR (agroturistika, vinařský a pivní CR, hipoturistika, cykloturistika) lokální přírodní zajímavosti – jejich vhodná propagace a produkty regionální cyklobalíčky – podpora vzniku souboru služeb pro cyklisty v regionech (kolo jako způsob dopravy po zajímavostech regionu)

39 7.Monitoring návštěvníků v turistických regionech ČR provedení monitoringu návštěvníků pro posouzení vývoje profilu návštěvníků jednotlivých oblastí a ověření dopadu realizovaných aktivit (otázky budou vytvářeny v návaznosti na již uskutečněná šetření a budou doplněny o otázky, které zajímají jednotlivé oblasti/regiony)

40 Závěr a shrnutí na rok Cílové skupiny  odborná veřejnost tuzemská i zahraniční  domácí turisté (rodiny s dětmi)  cílová skupina 14+  cílová skupina Zvýšená pozornost  zážitková dovolená  prezentace ČR pro mladou generaci  aktivity vztahující se k výročím  sociální cestovní ruch 3.Zintenzivnění podpory domácího cestovního ruchu

41 Regionální odbor Czechtourism

42 Oblast organizace cestovního ruchu –Rozvíjet spolupráci s kraji a regiony v oblasti koordinace propagace domácího i zahraničního cestovního ruchu –Podporovat rozvoj činnosti regionálních organizací cestovního ruchu s cílem koordinovat jejich realizovaná opatření ve prospěch propagace Česka v tuzemsku i v zahraničí –Propagovat projekt „Monitoring návštěvníků v turistických regionech a oblastech Česka“ a systematicky podporovat měřící metody přijímaných opatření

43 Oblast organizace cestovního ruchu –Realizovat 3. cyklus seminářů pro průvodce s cílem poskytovat aktuální informace o turistickém potenciálů regionů –Spolupráce s kraji a regiony při aktualizaci jejich Programů rozvoje cestovního ruchu –Zabezpečení vzájemné výměny informací mezi CzechTourism, kraji a regiony mimo jiné společnými pracovními jednáními –Podílet se na systému vzdělávání manažerů cestovního ruchu v regionech

44 Oblast organizace cestovního ruchu –Podílet se metodickou činností na zkvalitňování služeb turistických informačních center, včetně vytvoření tzv. infolistů pro centra z jedné turistické oblasti

45 Oblast podpory příjezdového cestovního ruchu Aktualizovat úspěšný projekt „133 premiér v Česku“ na základě zkušeností s jeho užíváním v praxi Rozvíjet „Kalendář akcí cestovního ruchu“ s cílem maximálnímu přizpůsobení jeho uživatelům Realizovat regionální prezentace pro incomingové cestovní kanceláře a novináře

46 Oblast podpory příjezdového cestovního ruchu Připravit pro trh cestovního ruchu další formy propagace „Grand okruh Česka po památkách UNESCO“ Připravit nové produkty se zaměřením na prezentaci vybraných témat – hudba, architektura, technické památky

47 Oblast podpory domácího cestovního ruchu –Pokračovat v projektu „Turisté vítáni“, jehož cílem je šířit povědomí o možnostech podnikat v cestovním ruchu a to především prostřednictvím dětí a mládeže a také o vztahu obyvatel k turistům

48 Oblast podpory domácího cestovního ruchu –Aktualizovat a rozšiřovat internetový katalog „Kudy z nudy“ o další nabídky aktivit pro naše občany při využívání volného času v Česku –Medializovat konkrétní nabídky turistických aktivit pro naše občany ve vybraných periodikách –Tvorba měsíčníku „Regionální info-bulletin“ o dění v regionech

49 Informační centra CzT 1.Nové IC na Staroměstském náměstí vedle budovy MMR ČR oficiální otevření říjen 2007 nový design – prezentační pult, konferenční salónek místo k prezentaci jednotlivých regionů ČR v Praze 2.Původní IC v sídle agentury CzechTourism (Vinohradská 46)

50 Děkuji za pozornost Ing. Petr Kratochvíl Tel.: Mail:


Stáhnout ppt "MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008."

Podobné prezentace


Reklamy Google