Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení. 4. O BECNÉ ZÁSADY KONSTRUKCE DOTAZNÍKU : Vytvoření seznamu informací, které má dotazování přinést Určení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení. 4. O BECNÉ ZÁSADY KONSTRUKCE DOTAZNÍKU : Vytvoření seznamu informací, které má dotazování přinést Určení."— Transkript prezentace:

1 4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení

2 4. O BECNÉ ZÁSADY KONSTRUKCE DOTAZNÍKU : Vytvoření seznamu informací, které má dotazování přinést Určení způsobu (techniky) dotazování Specifikace cílové skupiny dotazovaných osob a jejich výběr Konstrukce otázek ve vazbě na požadované informace Konstrukce celého dotazníku Pilotáž

3 Herzmann: Marketing Trend 2007 Výběrová chyba (sampling error) vzniká v důsledku toho, že neprovádíme úplné šetření, ale zkoumáme pouze výběr, tedy část cílové populace. K nevýběrové chybě (non-sampling error) dochází v průběhu procesu měření, zjišťování a zpracování údajů zaviněním přístroje, výzkumníka či respondenta. Může být důsledkem chyb v opoře výběru, neúplnosti odpovědí, měřicích chyb či ztráty již získané informace.

4 S TRUKTURA DOTAZNÍKU Úvodní otázky (snadné a zajímavé) Filtrační otázky (o „vhodnosti“ respondenta) Zahřívací o. (obecnější, náročné na paměť) Specifické Identifikační o.

5 D RUHY OTÁZEK

6 ŠKÁLY Měření postojů škálováním

7 P OSTOJ  HODNOTÍCÍ VZTAH kognitivní složka emotivní složka konativní složka

8 D RUHY POSTOJOVÝCH ŠKÁL Verbální hodnotící škála Numerická škála Grafická hodnotící škála Škála pořadí Škála párové komparace Škála konstantní sumy SPECIFICKÉ POSTOJOVÉ ŠKÁLY Sémantický diferenciál Stapelova škála Likertova škála

9 S PECIFICKÉ POSTOJOVÉ ŠKÁLY I. SÉMANTICKÝ DIFERENCIÁL  baterie 5 -7 stupňových bipolárních škál  antonyma (polární hodnocení)

10 S ÉMANTICKÝ DIFERENCIÁL OšklivýHezký K ničemuPraktický StaromódníModerní VšedníPrestižní Vnímaná hodnota Požadovaná hodnota

11 S PECIFICKÉ POSTOJOVÉ ŠKÁLY II. Likertova škála  škála souhlasu Příklad: při výzkumu image prodejny silně souhlasím nemám nesouhlasím silně souhlasím názor nesouhlasím l. Prodejna vede bohatý sortiment 2. Nabízené zboží je kvalitní 3. Zboží je přehled- ně umístěno 4. Prodavači jsou neochotní

12 S PECIFICKÉ POSTOJOVÉ ŠKÁLY III. Stapelova škála  používá pro měření jednotlivých výroků jedno hodnotící kritérium  měří směr a intenzitu postoje Příklad: zkoumání image piva síla +1 kvalita +1 lahodná chuť

13 P ŘÍPADOVÁ STUDIE – BRIEF : Formulujte min. 8 otázek hodnotících efekty (dopady) projektu Inovace marketingových komunikací – workshopy, KOMAG, přičemž se pokuste využít různých typů otázek – na vás, tzn. studenty prezenční formy studia Připojte potřebné identifikační otázky Zkonstruujte dotazník – stačí připojit pořadové číslo k otázkám


Stáhnout ppt "4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení. 4. O BECNÉ ZÁSADY KONSTRUKCE DOTAZNÍKU : Vytvoření seznamu informací, které má dotazování přinést Určení."

Podobné prezentace


Reklamy Google