Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Diagnostika ve sportovních hrách Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT) Přednáší: Doc. PhDr. D. Tomajko, CSc.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Diagnostika ve sportovních hrách Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT) Přednáší: Doc. PhDr. D. Tomajko, CSc."— Transkript prezentace:

1 Diagnostika ve sportovních hrách Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT) Přednáší: Doc. PhDr. D. Tomajko, CSc.

2 Diagnostika ve SH Jedná se o záměrné vyšetření. Jedná se o záměrné vyšetření. Předmětem může být žák/hráč, skupina žáků/hráčů a družstvo, učivo, program, podmínky tréninkového procesu nebo sám učitel/trenér Předmětem může být žák/hráč, skupina žáků/hráčů a družstvo, učivo, program, podmínky tréninkového procesu nebo sám učitel/trenér

3 Složky a fáze diagnostiky Problém (cíl) Ve formě Otázky odpovědi Záměr Diagnostická technika, prostředek Diagnóza, prognóza Diagnostický údaj Upřesnění záměru Volba metodiky Sdělení Interpretace Vyšetření registrace

4 Diagnóza vs. Prognóza Záměrem diagnózy: 1. ohodnotit výkon (kategorizující diagnóza) 2. popsat výkon (analytická, popisná diagnóza)

5 Diagnostické techniky Teoretický model uspořádání operací a časových aspektů vlastního vyšetření s cílem získat o vyšetřovaném objektu diagnostický údaj. Teoretický model uspořádání operací a časových aspektů vlastního vyšetření s cílem získat o vyšetřovaném objektu diagnostický údaj.

6 A. Techniky založené na pozorování -zvláštní druh selektivního kontextuálního a kontrolovaného smyslového vnímání. -zvláštní druh selektivního kontextuálního a kontrolovaného smyslového vnímání. Druhy: Druhy: kvalitativní kvalitativní Kvantitativní Kvantitativní Prosté Prosté experimentální experimentální

7 Příprava pozorování: 1. stanovit cíl 1. stanovit cíl 2. stanovit dílčí úkoly 2. stanovit dílčí úkoly 3. kategorizace forem chování 3. kategorizace forem chování 4. časové vymezení 4. časové vymezení neustále všechno neustále všechno zvolit časový výběr zvolit časový výběr zvolit přim. epizodu zvolit přim. epizodu kritické události kritické události 5. obsahové vymezení 5. obsahové vymezení 6. příprava kódovacího systému 6. příprava kódovacího systému

8 Postup při vlastním pozorování: od počátku si všímat kladného, ptát se na příčiny chyb a nedostatků od počátku si všímat kladného, ptát se na příčiny chyb a nedostatků porovnávat s tím, co o věci víme porovnávat s tím, co o věci víme věcně a myšlenkově izolovat pozorovaný jev věcně a myšlenkově izolovat pozorovaný jev nalézt vztahy mezi částmi jevu nalézt vztahy mezi částmi jevu

9 Podmínky vyšetřující by měl být: vyšetřující by měl být: aktivní aktivní přesný přesný svědomitý svědomitý kritický kritický podrobný podrobný systematický systematický

10 Chyby pozorovatele omezené a neúplné vědomosti o pozorované činnosti omezené a neúplné vědomosti o pozorované činnosti nedostatečné osobní praktické zkušenosti nedostatečné osobní praktické zkušenosti předsudky pozorovatele předsudky pozorovatele ukvapení při posuzování ukvapení při posuzování

11 Dotazovací techniky Informace: Informace: objektivní objektivní subjektivní subjektivní

12 Průběžná registrace výskytu vybraných jevů, vlastností čí znaků sledované činnosti Druhy: hromadné neadresné adresné Diagnostika výkonu hráče mimo utkání A.technika evidovaného pozorování

13 Proces, v němž posuzovatel přiřazuje jevu hodnotu podle určitého měřítka (škály) a z hlediska konkrétně stanoveného záměru. Proces, v němž posuzovatel přiřazuje jevu hodnotu podle určitého měřítka (škály) a z hlediska konkrétně stanoveného záměru. Jedná se o kvalitativní hodnocení Jedná se o kvalitativní hodnocení Pořadové porovnání- pokud nemůžeme přesně určit rozdíly mezi žáky, stanovíme pouze pořadí Pořadové porovnání- pokud nemůžeme přesně určit rozdíly mezi žáky, stanovíme pouze pořadí Diagnostika výkonu hráče mimo utkání B. Technika posuzování

14  Párové srovnání- hodnotíme žáka vzhledem ke každému členu skupiny Jméno1234celkemPořadí 1JaníkX Novák+X++31 3Prycl--X-04 4Petráš+-+X22

15 Numerické škály- přiřazení výkonu určité číslo podle dané stupnice (žáka hodnotíme číslem jako ve škole) Numerické škály- přiřazení výkonu určité číslo podle dané stupnice (žáka hodnotíme číslem jako ve škole) Testovací technika- jsou to přesně stanovené zkoušky Testovací technika- jsou to přesně stanovené zkoušky Zjišťují úroveň výkonnosti, úroveň tělesného vývoje,... Zjišťují úroveň výkonnosti, úroveň tělesného vývoje,... V praxi se velmi často užívají testové baterie- skupina testů, které spolu souvisejí, aby se získal o hráčově výkonnosti hlubší přehled V praxi se velmi často užívají testové baterie- skupina testů, které spolu souvisejí, aby se získal o hráčově výkonnosti hlubší přehled C. Rozhovor, anamnéza, dotazník

16 Diagnostika výkonu hráče a družstva v utkání Hodnocení IHV: suma herních dovedností realizovaných v utkání. Hodnocení IHV: suma herních dovedností realizovaných v utkání. Hodnocení přímé X zprostředkované Hodnocení přímé X zprostředkované Volíme mezi evidovaným posuzováním, posuzováním podle škály nebo kombinací obou. Volíme mezi evidovaným posuzováním, posuzováním podle škály nebo kombinací obou.

17 Position: F Statistics PPG8.7 RPG3.00 APG2.0 EFF+ 8.90

18 Jiří Welsch-total career

19

20

21 KONEC KONEC


Stáhnout ppt "Diagnostika ve sportovních hrách Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT) Přednáší: Doc. PhDr. D. Tomajko, CSc."

Podobné prezentace


Reklamy Google