Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Proces řízení projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Proces řízení projektu"— Transkript prezentace:

1 Proces řízení projektu
Ing. Jiří Šilhán

2 Projekt ve svém vývoji prochází několika etapami, kterým odpovídají příslušné manažerské činnosti.
Proces řízení tedy dělíme 

3 Z hlediska manažerských činností
Definování – definování projektových cílů Plánování – naplánování, jak tým splní podmínky tj. specifikace provedení, časový plán a finanční rozpočet. Vedení – uplatnění manažerského stylu řízení lidských zdrojů, které povede k tomu, že svou práci budou vykonávat efektivně a včas.

4 Z hlediska manažerských činností
Sledování – kontrola stavu a postupu projektových prací, abychom včas zjistili odchylky od plánu a mohli provést korekci Ukončení – ověření, zda hotový úkol odpovídá definici toho, co se mělo dělat např. dokumentace

5 Z hlediska jednotlivých fází projektu
Z hlediska fáze projektu – vedoucí projektu v průběhu životního cyklu projektu zodpovídá za projekt od převzetí zadání po dosažení cíle projektu, formuluje projekt a provádí aktualizace jeho plánu. Plánovací fáze projektu – začíná převzetím schváleného zadání vedoucím projektu a končí podpisem kontraktů – zadávací dokumentace, nabídky, návrhy kontraktů.

6 Z hlediska jednotlivých fází projektu
Schvalovací fáze Realizační fáze projektu – v realizační fázi vedoucí projektu za dodavatele formuje a řídí projektový tým pro realizaci projektu Provozní fáze

7 Z hlediska projektového řízení rozlišujeme 3 fáze
1) vytvoření plánu projektu Směrný plán projektu je základní osnovou projektu, ke které se v dalších fázích projektového řízení vracíme. Má funkci srovnávací základny a proto by neměl být v průběhu projektu měněn 2) Práce s rozvrhem projektu Osnova, podle které by měl projekt probíhat se nazývá aktuální plán (rozvrh).

8 Projekt by měl být časově a zdrojově přípustný.
3) Sledování aktuálního průběhu projektu Skutečnost osahuje skutečné parametry podle stavu realizace projektu. Project manager sleduje, zda projekt probíhá podle rozvrhu a projekt aktualizuje.

9 V případě, že projekt probíhá dle rozvrhu, provádí automatickou aktualizaci. V opačném případě může provést ruční aktualizaci, v krajním případě ruční nebo automatické přerozvržení částí projektu v souvislosti se skluzy.

10 Časová analýza Základní otázkou realizace každého projektu je doba nutná k jeho dokončení. Provedení časové analýzy nám umožní stanovit jak dobu trvání celého projektu, tak i termíny zahájení a ukončení jednotlivých činností.

11 Zdrojová analýza Post provádění projektu není závislý pouze na návaznosti jednotlivých činností a na dobách jejich trvání, ale také na počtu pracovníků, strojů, materiálu…. Možnost souběhu několika činností je omezena nejen technologickými návaznostmi, ale také současnými požadavky na různé zdroje.

12 Nákladová analýza Provádění jakéhokoliv projektu vyžaduje vynaložení určitých nákladů. Samozřejmou snahou je tyto náklady minimalizovat. Znamená to, že je třeba projekt rozvrhnout tak, aby bylo možné jej realizovat s co nejmenšími prostředky.


Stáhnout ppt "Proces řízení projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google