Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVladimíra Dostálová
1
Administrace změn v projektech EQUAL
2
Podstatné náležitosti změn Formální stránka žádosti Typologie změn Nastavení rozpočtu Otázky Obsah prezentace:
3
PricewaterhouseCoopers Date Page 3 Podstatné náležitosti změn změnou nesmí být narušen charakter a hlavní záměr projektu, změna musí být NPS/ poskytovateli neprodleně oznámena, nelze žádat o změny se zpětnou účinností (tj. před datem nahlášení změny na NPS), jakákoliv změna musí být řádně zdůvodněna, změna musí být předložena na stanoveném formuláři a musí k ní být přiloženy veškeré relevantní přílohy, žádost musí být přehledná a jasná, v případech, kdy dochází ke změně rozpočtu, je nutné podrobně popsat přesun částek z jednotlivých položek a ke každé položce uvést důvod změny.
4
Formální stránka žádosti Zdůvodnění: Expert č.8 Jana Malá, lektor, byl nově zařazen do projektu z důvodu rozšíření plnění aktivity č. 5 – Kurzy pro neslyšící. Částka 40 000 odpovídající 20 ČLD byla převedena z položky 1.2.1 – expert č. 7 Ján Novák, neboť tento expert je do realizace projektu zapojen menší mírou než se původně očekávalo. (Pokud mají experti jiné jednotky, bude v součtovém řádku pouze částka za Akci 2, za Akci 3 a celková částka za Akci 2 a 3.) Původní znění: 1.2. Odměny partnera č. 2den602 000120000 0 1.2.1. Expert č.7 - Ján Novákden602 000120000 0 Aktualizované znění: 1.2. Odměny partnera č. 2den602 000120000 0 1.2.1. Expert č.7 - Ján Novákden402 00080000 0 1.2.2. Expert č.8 – Jana Maláden202 00040000 0
5
PricewaterhouseCoopers Date Page 5 Typy žádostí 1. Rozpočtové změny U všech žádostí o změnu, při kterých dochází ke změně rozpočtu, musí být detailně popsáno: které rozpočtové položky se mění, zda dochází ke změně počtu jednotek, jednotkových sazeb nebo obojího, zda se při změně překračují některá ze stanovených % omezení, řádné zdůvodnění změn. procentní změna zdrojových kapilol Po provedení změn nesmí dojít ke změně celkové výše rozpočtu. Nutnou podmínkou ke schválení je dodržení všech obecných náležitostí a přiložení aktuálního rozpočtu zachycujícího změny popsané v žádosti.
6
PricewaterhouseCoopers Date Page 6 2. Změny týkající se zapojení nových pracovníků Příjemce musí popsat, jestli nově zařazený zaměstnanec nastupuje na pozici experta nebo administrativního pracovníka. Přílohami k tomuto typu změn jsou: životopisy všech nově zařazených expertů, nebo aktualizovaný seznam administrativních pracovníků a/nebo expertů, aktualizovaný rozpočet v případě, že zařazením experta dochází k rozpočtové změně, pracovní smlouvy (požaduje se taky v případě, kdy dochází k jakékoliv změně jednotky nebo sazby v kap. I u již zapojených pracovníků).
7
PricewaterhouseCoopers Date Page 7 3. Změny v plánu pracovního programu Jestliže dochází k mírnému časovému skluzu plnění jedné nebo více klíčových aktivit, je příjemce povinen žádat o nepodstatnou změnu. V samotném textu žádosti je třeba detailně popsat, z jakých důvodů dochází k prodlení a kdy je předpokládaný termín plnění dané aktivity (Časové posuny plnění klíčových aktivit do období 1–2 měsíců nejsou důvodem k zasílání žádosti o změnu ale příjemce je povinen tyto změny popsat a zdůvodnit v průběžné technické monitorovací zprávě.) Přílohou k tomuto typu žádosti je vždy aktualizovaný plán pracovního programu. (doporučujeme s barevným odlišením změn).
8
PricewaterhouseCoopers Date Page 8 Nastavení rozpočtu Nastavení úvazku v pracovní smlouvě by mělo odpovídat nastavení jednotky v rozpočtu. v případě, že pracovník pracuje v rámci projektu Equal např. na 0,7 úvazku, měla by být v rozpočtu uvedena jednotka 0,7 měsíce Nastavení sazby v rozpočtu by mělo odpovídat pracovní smlouvě. mzdová sazba v rozpočtu může být mírně nadhodnocena oproti sazbě v pracovní smlouvě tak, aby bylo pokryto případné překročení základní sazby v případě čerpání dovolené (vztahuje se pouze k měsíčním sazbám) V případě změny jednotky nesmí dojít k neodůvodněnému navýšení mzdové sazby. Při změně jednotky (měsíc/den/hodina) by měla být výše mzdové sazby upravena tak, aby nedocházelo k navýšení průměrné hodinové sazby. Jediná výjimka je změna prac. smlouvy z DPP na DPČ nebo obráceně.
9
PricewaterhouseCoopers Date Page 9 Prostor pro otázky
10
CIP EQUAL Princip Partnerství 26.2.2007 Peter Jurečka CIP EQUAL Základní principy
11
PricewaterhouseCoopers Date Page 11 Principy CIP Equal Princip tématický přístup Princip partnerství Princip společné rozhodování Princip gender mainstreaming Princip mezinárodní spolupráce Princip inovativnost Princip mainstreaming
12
PricewaterhouseCoopers Date Page 12 Partnerství Společnérozhodování &
13
PricewaterhouseCoopers Date Page 13 Partnerství v projektu Equal Základní pojetí: Sdružení dvou nebo více organizací, které sledují společný cíl a vystupují pod společným projektovým názvem. Na projektové úrovni RP přispívají k: zvyšování efektivity sociální politiky koordinovaným poskytováním komplementárních řešení, stimulaci šíření vědomostí a zkušeností prostřednictvím expertní spolupráce, podpoře porozumění různých organizačních struktur a kultur (statní správa vs. soukromí sektor)
14
PricewaterhouseCoopers Date Page 14 5 principů úspěšného fungování RP Jednoduchost Fungování partnerství se může komplikovat s rostoucím počtem různých typů partnerských organizací. Je proto důležité snažit se o co možno nejjednodušší formy dohod. Flexibilita Dá se předpokládat, že v průběhu projektu vzniknou důsledkem změn vnějších podmínek tlaky na změnu RP. Z toho důvodu se doporučuje zapracovat určitý stupeň flexibility do pracovních plánů, pravidel a dohod.
15
PricewaterhouseCoopers Date Page 15 Srozumitelnost Nejasnosti a nedostatek porozumění mezi jednotlivými partneři může ohrozit vzájemnou spolupráci a plnění cílu projektu. Je nevyhnutné věnovat dostatek času na vyjasnění všech postupů a perspektiv předtím než se vůbec začne cokoliv podnikat. Konsenzus Před rozběhnutím jakýchkoliv projektových aktivit je nevyhnutné aby všichni členové RP souhlasili se společnými cíli a postupy jejich dosažení. Rovné zacházení Je důležité, aby nebyli potlačeny zájmy členů se nižší vyjednávací silou (z důvodů jejich velikosti, nižší zkušenosti atd.)
16
PricewaterhouseCoopers Date Page 16 Naplňování principu v ČR – hlavní nedostatky Nízký stupeň zařazení některých partnerů do aktivit projektu. Při kontrolách na místě bude sledováno nejen formální uvádění skutečností, ale i odkaz na relevantní doklady potvrzující tyto skutečnosti (zápisy z jednání a schůzek, sebehodnotící zprávy atd..). Málo časté nebo nepravidelné schůzky Bude kontrolováno zejména adekvátní zapojení všech partnerů do implementace a řízení projektu.
17
PricewaterhouseCoopers Date Page 17 Nedostatečná účast cílových skupin při řízení, monitorování a evaluaci projektových aktivit. Neexistence účinného nástroje pro zhodnocení míry “společného rozhodování”. Doporučuje se používat tzv. „beneficiary survey“, nebo-li průzkum konečných uživatelů zaměřený na měření měkkých výstupu. V TZ příjemci nevykazují jak dochází k naplňovaní principu partnerství – uvádění vágních formulací: „probíhají porady“, „princip je uplatňován“,… bez dostačující konkretizace Naplňování principu v ČR – hlavní nedostatky
18
PricewaterhouseCoopers Date Page 18 Stanovení řídícího výboru, ve kterým má každý partner po jednom zástupci. Všichni zástupci mají stejnou váhu při hlasování. Snaha o konsensuální rozhodování. Zapojení zástupců cílových skupin do rozhodování. Analýza a zapracování zpětné vazby ze strany cílových skupin i jednotlivých partnerů do rozhodování a plánování. Naplňování principu v ČR – příklady dobré praxe
19
PricewaterhouseCoopers Date Page 19 Jak vykazovat naplňování principu partnerství a společného rozhodování v TZ Jaké je složení partnerství? Jaký styl komunikace a řízení byl zaveden? Jaké způsoby komunikace a spolupráce byly stanoveny při řešení problémů a přijímání rozhodnutí? Jaké rozhodnutí se v rámci RP uplatňují? Kdo se účastní jednání např. pracovních skupin, řídící rady/výboru Jaké mají jednotliví partneři možnosti při rozhodování v rámci projektu? Je zapojena do aktivit projektu i primární cílová skupina, a to jak do řídícího procesu a do samotné tvorby výstupů?
20
PricewaterhouseCoopers Date Page 20 GenderMainstreaming
21
PricewaterhouseCoopers Date Page 21 Definice Gender mainstreaming: Aktivní proces vypracovaný s cílem řešit nerovnosti, jež mohou – a také tak činí - diskriminovat jedno z pohlaví. Proces mobilizace veškerých obecný politik a opatření za účelem dosáhnutí rovnosti tím, že aktivně a otevřeně, již ve stadiu plánování, zvažuje jejich případné účinky na budoucí postavení mužů a žen (genderové hledisko) Systematické zvažování odlišností podmínek, postavení a potřeb žen a mužů ve všech politikách a činnostech Společenství
22
PricewaterhouseCoopers Date Page 22 Pojetí gender mainstreamingu
23
PricewaterhouseCoopers Date Page 23 GM ve vztahu k cílovým skupinám Analyzovali jste, kolik žen a kolik mužů využívá vámi nabízených služeb nebo kolik z nich se účastní vašich aktivit na každé jednotlivé úrovni? Je možno z toho odvodit nějaký vzorec? Jak přistupujete k principu rovného zacházení ve vztahu k cílovým skupinám? Máte k dispozici opatření, která uznávají a respektují odlišné potřeby vašich cílových skupin a uspokojují je? Jak tyto jejich specifické potřeby zjišťujete a jak je řešíte?
24
PricewaterhouseCoopers Date Page 24 GM v rozvojovém partnerství Kolik je mezi zaměstnanci Vaší organizace žen a kolik mužů, na jaké úrovni a v jakých oblastech odpovědnosti? Je jedním z požadavků přijetí do zaměstnání schopnost chápat otázky genderové rovnosti? Poskytujete nově přijatým zaměstnancům, kteří dříve nezískali potřebné znalosti, odborné školení v oblasti genderových otázek?
25
PricewaterhouseCoopers Date Page 25 Nabízíte zaměstnancům – ženám i mužům - možnosti flexibilního uspořádání pracovního úvazku? Kolik z nich této možnosti využívá? Navázali jste partnerství s organizacemi zabývajícími se rovnoprávností, s cílem zvýšit vědomosti a odborné znalosti o strategiích rovnosti? Jsou cíle zohledňování genderového přístupu zahrnuty do všeobecného hodnocení výkonů zaměstnanců? GM v rozvojovém partnerství
26
PricewaterhouseCoopers Date Page 26 Naplňování zásad GM v ČR Hlavní nedostatky: Zaměření pouze na cílové skupiny nebo na RP. Rozvojová partnerství ve svých sebehodnotících zprávách neřeší naplňovaní zásad gender mainstreamingu. V TZ příjemci nevykazují jak dochází k naplňovaní principu GM – uvádění vágních formulací: „věnujeme tomu pozornost“, „princip je průběžně naplňován“,… bez potřebné konkretizace
27
PricewaterhouseCoopers Date Page 27 Příklady dobré praxe: Přeškolování zaměstnanců v principech gender mainstreamingu. Zaručení a doložení rovného postavení žen a mužů v pracovní skupině. Vytvoření samostatné pracovní skupiny pro problematiku genderové rovnosti a mainstreamingu. Odpovídající podíl žen ve vedoucích funkcích projektů. Důraz na rovné postavení a účast žen a mužů v aktivitách pro cílové skupiny. Naplňování zásad GM v ČR
28
PricewaterhouseCoopers Date Page 28 Inovativnost a Mainstreaming
29
PricewaterhouseCoopers Date Page 29 Provedení výzkumu a analýzy. Stanovení cílů. Vytvoření/realizace pracovního programu. Definování/měření indikátorů úspěšnosti. Plánování/tvorba inovativních prvků. Testování a ověřování (validace) inovace. Úprava/modifikace inovativních prvků. Plánování a prosazování inovačního přístupu (mainstreaming). Průběžné sebehodnocení. Závěrečné/ex-post hodnocení. Desatero koncipování a řízení inovativního projektu:
30
PricewaterhouseCoopers Date Page 30 Vyvinuté inovativní produkty je následně nutné šířit a prosazovat do relevantní praxe a politik. Transfer inovativních řešení může probíhat různými způsoby: uvnitř RP nebo mezi národními a mezinárodními partnery některé organizace mohou akceptovat a využít přenositelné výsledky využitím produktu dalšími cílovými skupinami širokou adaptací a využitím řešení na úrovni institucí lokálních, regionálních a národních jako součást politiky (nejužitečnější transfer) Transfer inovativních řešení
31
PricewaterhouseCoopers Date Page 31 Jak reportovat naplňování principu v TZ V čem je vyvíjený produkt odlišný od produktů dostupných na trhu? Přináší Váš produkt zlepšení oproti dostupným produktům a o jaké zlepšení se jedná? Odpovídá produkt situaci na trhu a splňuje potřeby cílové skupiny? Jakým způsobem byl inovativní produkt otestován a jaké byly provedeny modifikace?Využít další možnosti MS – např. evaluace RP, ověření inovativních produktů apod.
32
PricewaterhouseCoopers Date Page 32 www.equalcr.cz www.equalcr.cz Definice principu Příručka pro řízení rozvojových partnerství Poučení se ze zkušeností partnerství Iniciativy Společenství EQUAL Příspěvky ze semináře k implementaci principů Příručka „Gender mainstreaming“ Příspěvky ze semináře k gender mainstreamingu Průvodce mezinárodní spoluprácí Iniciativy Společenství Equal Informace ze semináře k implementaci principů NPS Equal Kde najít další užitečné informace?
33
Děkujeme za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.