Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jana Látalová, dipl. ek., MBA Marketing sociálních sítí.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jana Látalová, dipl. ek., MBA Marketing sociálních sítí."— Transkript prezentace:

1 Jana Látalová, dipl. ek., MBA Marketing sociálních sítí

2 Seznámení Jméno, pozice, něco o Vás? Co Vy a sociální sítě? Co Vy a marketing? Co Vás přivedlo a co očekáváte?

3 Co vím o marketingu? Pojem, cíle Marketingová politika /7P a 7 S/ Strategie Segmentace Komunikační mix

4 Co je to sociální marketing Sociální marketing je strategie, která používá marketingových principů a technik pro podporu změn chování cílových skupin, s cílem zlepšení společnosti a budování trhů výrobků nebo služeb. (Kotler and Lee 2004)

5 Co je cílem dnešních společností: 1: 2:

6 Marketingový mix – 7 P „7 P“ marketingového mixu ProduktCenaPropagaceDistribuce LidéPlánováníProcesy

7 Hlavní kroky řízení marketingu V -SCP -MM-R-K V = Tržní výzkum SCP = Segmentace, Cílení, Prezentace MM =Marketingový mix R =Realizace K =Kontrola

8 7 „S“

9 Efektivní reklama - pojmy Marketingový mix  VÝROBEK / SLUŽBA  CENA  DISTRIBUCE  PROMOTION / PROPAGACE / KOMUNIKACE / PODPORA PRODEJE   LIDÉ  PROCESY  PLÁNOVÁNÍ

10 Efektivní reklama - pojmy Komunikační mix  reklama  podpora prodeje  práce s veřejností  osobní prodej

11 Rozhodněte se správně Než zvolíte konkrétní složení svého komunikačního mixu, měli byste znát odpovědi na tyto otázky: Jaké jsou mé cílové skupiny, které chci oslovit? Jaké jsou vlastnosti těchto cílových skupin? Co chci těmto cílovým skupinám sdělit? Jaký má být obsah a jak toto sdělení formulovat? Jaké konkrétní prostředky komunikačního mixu použít?

12 N O S I T E L É I M A G E  Logo  Produkt, služba (jako součást marketingového mixu)  Firemní heslo, slogan  Propagační materiály a písemnosti  Reklama v masmédiích  Osoba pracovníka první linie („telefonista“, obchodní zástupce, mechanik)

13 CÍLE REKLAMY 1.INFORMOVAT 2.PŘESVĚDČI 3.PŘIPOMENOUT

14 TIPY, jak vyprodukovat úspěšný inzerát  Za prvé, prostudujte výrobek (službu, produkt), který chcete a budete propagovat. Čím více o něm budete vědět, tím spíše vás napadne skvělá myšlenka, jak ho propagovat.  Zorientujte se na trhu. Vaším dalším úkolem je zjistit, jaký druh inzerce používá vaše konkurence a s jakým výsledkem.  Udělejte výzkum mezi spotřebiteli. Zjistěte si, co si myslí o vašem druhu výrobku, jaký jazyk používají, když se o něm baví, jaké vlastnosti jsou pro ně důležité a jaký příslib by je nejspíš donutil koupit vaši značku.  Teď zvažte, jakou chcete svému výrobku „stanovit pozici“, tzn. co výrobek dělá a komu je určen.  Nyní se musíte rozhodnout, jaký „image“ chcete své značce vytvořit. Image znamená osobitost. Výrobky stejně jako lidé mají své osobité rysy, které je mohou na trhu prosadit nebo zničit. Osobitost výrobku je kombinací mnoha prvků – jeho jména, obalu, ceny, stylu jeho reklamy, a především charakteru výrobku samotného.  Udělejte ze svého výrobku hrdinu. Pokud to jenom jde, udělejte hrdinou reklamy výrobek sám.

15 Jak sestavit tiskový inzerát Obecné pravidlo:  ilustrace nahoře  titulek pod ní  text pod titulek PROMYŠLENÝ TITULEK Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text

16 TITULKY Titulky čte v průměru pětkrát víc lidí než celý text. Titulky, které fungují nejlépe, jsou ty, které slibují spotřebiteli nějakou výhodu. Nejlepší jsou titulky, které obsahují novinky a titulky, které čtenáři nabízejí užitečné informace. Velmi účinné je zahrnout do titulku i název výrobku. Pokud děláte reklamu na produkt, který si kupuje jen malý okruh lidí musí hned v titulku vědět, že je to TO ONO! Přesné údaje jsou účinnější než-li obecné. Když dáte titulek do uvozovek, zvýšíte jeho zapamatovatelnost v průměru o 28%. Když inzerujete v místních novinách, dosáhnete lepších výsledků, pokud v titulku svého inzerátu použijete jméno daného města. Protože titulek, více než cokoli jiného, rozhodne o úspěchu či neúspěchu vaší reklamy pak největším prohřeškem je udělat inzerát bez titulku.

17 ILUSTRACE – vydá za tisíc slov  Nejdůležitější je námět vašeho obrázku.  Nejúčinnějšími fotografiemi bývají takové, které vzbudí v čtenáři zvědavost.  Když nemáte k dispozici žádný příběh, který by mohla fotografie ilustrovat, bývá dobré použít jako hlavní motiv výrobek.  Vyplatí se ukázat na fotografii výsledný efekt použití vašeho výrobku. Zdá se, že fotografie „před“ a „po“ čtenáře fascinují.  Fotografie přilákají více pozornosti, nežli kresby.  Snažte se, aby vaše ilustrace byly co nejjednodušší, se zaměřením na jednu postavu. Davové scény netáhnou.  Neukazujte lidský obličej zvětšený do nadživotní velikosti. Zdá se, že to čtenáře odpuzuje.  Historické náměty většinou čtenáře nudí.  Fotografie, které čtenáře nejvíce zajímají jsou: dojemné fotky dětí, dojemné fotky zvířat a všechno, co připomíná sex.  Barevné inzeráty stojí o 50% více než černobílé, ale zapamatuje si je 100% čtenářů více a to se vyplatí.  Když děláte reklamu na výrobky, které se dále zpracovávají, zaujme více čtenářů, když ukážete fotografii hotového produktu.

18 TEXT Průměrná čtenost textu inzerátu se pohybuje kolem 5%.  V textu nikdy neoslovujte čtenáře, jako by byli shromážděni na stadionu. Když lidé čtou váš inzerát jsou sami. Představujte si, že píšete každému z nich jménem svého klienta dopis.  V textu musíte vzbudit ve čtenáři zájem  Vyplatí se používat jednoduché věty a krátké odstavce a vyhýbat se cizím slovům. Nepoužívejte slova jako „archaismus“, „etablovat se“, „osciluje“, „epos“, „rétorika“, atd..  Texty pište ve formě příběhu.  Vyhýbejte se analogiím.  Vyhýbejte se superlativům.  Když do svého textu zahrnete vyjádření spotřebitele, přidáte mu tím na důvěryhodnosti.  Zvažte, zda známé osobnosti jsou to pravé!  V textu zmiňte slevy a různá zvýhodnění a vždycky se snažte uvést cenu výrobku.

19 DIRECT MAIL Největšími uživateli direct mailu jsou vydavatelé časopisů, kteří usilují o nové předplatitele, obchody, které prodávají na základě katalogů, obchodní domy, knižní a hudební kluby. U každé hromadné zásilky můžete otestovat každou proměnou a přesně určit, jak ovlivnila objem vašeho prodeje. Když vám to vaše ziskové rozpětí dovolí, vyplatí se nabídnout nějakou prémii zdarma. (losování, výhra…) Úspěch hromadných zásilek nezáleží vždy jen na prémiích, brožurkách a podobných věcech. I samotné dopisy vedou k uspokojivým výsledkům sami o sobě.

20


Stáhnout ppt "Jana Látalová, dipl. ek., MBA Marketing sociálních sítí."

Podobné prezentace


Reklamy Google