Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012 Konference NIQES 16. 3. 2012 Praha.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012 Konference NIQES 16. 3. 2012 Praha."— Transkript prezentace:

1 Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012 Konference NIQES Praha

2 Komu a čemu má testování sloužit? Komu by mělo být testování užitečné? • žák • učitel • rodič • škola • tvůrci standardů • řízení vzdělávací soustavy

3 Komu a čemu má testování sloužit? Žák • zpětná vazba o tom, co umí • porovnání s externím standardem • doporučení pro další učení • testy samy ale žáka naučí jen málo • objektivizovaná informace o dítěti • možnost vlastního ověřování práce dítěte Rodiče

4 Komu a čemu má testování sloužit? Učitel • objektivizovaná informace o žácích • podklad pro další směřování výuky • informace o efektivitě výuky • studijní materiály • testy samy ale výuku zlepší jen málo

5 Komu a čemu má testování sloužit? Škola, tvůrci standardů, řízení vzdělávací soustavy • součást komplexního pohledu na výuku • dílčí informace o výsledcích výuky • zpětná vazba o standardech • tlak na komplexnost standardů • analýza závislostí a trendů • signál o cílech výuky/vzdělávání

6 Průběh testování Rámec projektu • cílový stav – rok 2014 • celoplošné generální zkoušky 2012, 2013 • paralelní vývoj aplikace, testů, standardů • technická omezení • vazba na stávající výuku

7 Průběh testování Koncept a formát testů • úlohy více úrovní • typy úloh (uzavřené, tvorba odpovědí) • poslech • výhledově výsledek přílohou úvodní úlohy minimální úrovně zbytek testu z úloh minimální úrovně zbytek testu úloh vyšší úrovně

8 Průběh testování Testy • český jazyk, matematika (45 minut, 5. i 9.) • angličtina (60 minut, 5. i 9.) • němčina, francouzština (60 minut, 9.) • výhradně ověřovací testy • jednotná struktura testu pro všechny žáky • rozdílné úlohy (mezi okny, v rámci okna) • částečný překryv variant

9 Průběh testování Typy úloh • výběr jedné správné odpovědi • výběr více správných odpovědí • tvorba jednoduché odpovědi • přiřazování • řazení položek • poslech, text, obrázek • výhledově: video, otevřené odpovědi, naskenovaná nebo nahraná odpověď

10 Výstupy testování Žák • pouze v IDM, k dispozici zadání • výhledově přehled dovedností • doporučení pro další učení Legenda ŽákůTest Část testu (společné téma úloh) Anglický jazyk (9) Čtení s porozuměnímGramatikaKonverzaceSlovní zásoba SUCHOMEL Petr 95%100% 75% Úspěšnost škola 1687%88%84%92%88% Úspěšnost celkem %58%66%82%76% TestČíslo úlohy: Anglický jazyk (9)Úspěšnost úlohy (celkem) Úspěšnost úlohy (škola) SUCHOMEL Petr ČástSZ GGGGGGČPKKKKGGGGG

11 Výstupy testování Škola • pouze v IDM, oprávnění ke zobrazení • přiměřená míra agregace • potlačení porovnávání, orientace na standard

12 Vývoj testů • autoři (učitelé) • oponenti (autoři standardů) • rodilí mluvčí (experti) • speciální pedagogové • pilotování úloh • tvorba nástrojů pro sledování netestovatelných dovedností • portfolium žáka

13 Česká školní inspekce Fráni Šrámka Praha 5 Děkuji za pozornost. Mgr. Petr Suchomel, Dr. garant vývoje testů


Stáhnout ppt "Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012 Konference NIQES 16. 3. 2012 Praha."

Podobné prezentace


Reklamy Google