Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PISA 2012 – oblast řešení problémů ústřední školní inspektor Praha, 1. 4. 2014 Mgr. Tomáš Zatloukal.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PISA 2012 – oblast řešení problémů ústřední školní inspektor Praha, 1. 4. 2014 Mgr. Tomáš Zatloukal."— Transkript prezentace:

1 PISA 2012 – oblast řešení problémů ústřední školní inspektor Praha, Mgr. Tomáš Zatloukal

2  mezinárodní projekt OECD  měření výsledků vzdělávání  čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost  15letí žáci  pět sběrů dat: 2000, 2003, 2006, 2009, 2012 Programme for International Student Assessment PISA 2012 – oblast řešení problémů

3 PISA 2012 Problem Solving PISA 2012 – oblast řešení problémů  testování v oblasti řešení problémů  počítačový test  zapojeno 44 zemí z 65 včetně ČR  v ČR testováno cca 2800 žáků v 297 školách PISA 2003 – písemný test pro oblast řešení problémů, jiné úlohy, nelze sledovat trendy

4 schopnost jednotlivce využívat kognitivní dovednosti k porozumění problémové situaci a k jejímu vyřešení zájem jednotlivce se takovými situacemi zabývat a při jejich řešení uplatnit vlastní potenciál Gramotnost v oblasti řešení problémů PISA 2012 – oblast řešení problémů

5 Vzorová úloha 1 PISA 2012 – oblast řešení problémů

6 Vzorová úloha 1 – pokračování PISA 2012 – oblast řešení problémů

7 Vzorová úloha 1 - pokračování PISA 2012 – oblast řešení problémů

8 Vzorová úloha 2 PISA 2012 – oblast řešení problémů

9 Průměrné výsledky zúčastněných zemí PISA 2012 – Řešení problémů

10 Zastoupení žáků na úrovních způsobilosti PISA 2012 – Řešení problémů PISA 2012 – oblast řešení problémů

11 Relativní výsledek žáků vzhledem k jejich výsledku v ostatních oblastech PISA 2012 – oblast řešení problémů Rozdíl je statisticky významný Výsledek v oblasti řešení problémů je lepší než výsledek v matematice, čtení a přírodních vědách Výsledek v oblasti řešení problémů je horší než výsledek v matematice, čtení a přírodních vědách

12 Reakce ČŠI PISA 2012 – oblast řešení problémů  realizace sekundárních analýz s cílem vydefinovat příčiny daného stavu a navrhnout příslušná opatření  vývoj nových inspekčních postupů pro sledování a hodnocení podpory rozvoje a dosažení úrovně žáků v klíčových gramotnostech (využitelnost také ze strany škol)  pravidelné sledování podpory rozvoje a dosažené úrovně žáků v klíčových gramotnostech v rámci inspekční činnosti  využití testovací aplikace s databankou úloh pro průběžné hodnocení žáků v klíčových gramotnostech přímo ze strany škol

13 Děkuji za pozornost Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Fráni Šrámka 37, Praha 5 Tel.: ǀ


Stáhnout ppt "PISA 2012 – oblast řešení problémů ústřední školní inspektor Praha, 1. 4. 2014 Mgr. Tomáš Zatloukal."

Podobné prezentace


Reklamy Google