Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

4. června 2014 Ing. Aleš Juračka Výuka cizích jazyků technických předmětů Střední průmyslová škola a VOŠT, Sokolská 1, Brno.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "4. června 2014 Ing. Aleš Juračka Výuka cizích jazyků technických předmětů Střední průmyslová škola a VOŠT, Sokolská 1, Brno."— Transkript prezentace:

1 4. června 2014 Ing. Aleš Juračka Výuka cizích jazyků technických předmětů Střední průmyslová škola a VOŠT, Sokolská 1, Brno

2 Modernizace metod výuky technických předmětů a výuky cizích jazyků CZ.1.07/1.1.16/ Automatizace Anglický a německý jazyk Zahájení : duben 2013 Ukončení : červen 2014

3 Cíle projektu • Tvorba obsahové náplně e-learningové metody výuky 6 odborných témat cizích jazyků – ANJ, NEJ • Implementace ve výuce cizích jazyků Cílová skupina • žáci školy oboru Strojírenství a Technické lyceum

4 Technická témata Technická témata :  Materiály ve strojírenství  Technologie  Hřídele  Pružiny  Počítače  Pružnost a pevnost

5 Struktura odborných témat - Český text - Anglický text - Slovník Č-A/N - Slovník A/N -Č - Otázky k textu – bez a s odpovědmi - Doplňovací cvičení - Klíč k doplňovacím cvičením - Testy ověření znalostí - Doprovodné obrázky k odborným textům - Cizojazyčné texty, namluvené rodilými mluvčími

6 Implementace - Zařazení odborných témat do výuky cizích jazyků - Celkem 742 žáků - Doba implementace školní rok - Možnost využití e-learningového kurzu i z domu (web školy) - Možnost ověřování vědomostí písemnou formou, elektronicky - Nové metody výuky - Využití moderní audio-vizuální jazykové učebny

7 Zkušenosti z implementace - žáci - Spokojenost – kupodivu, motivace, požadavky na nová témata - Učení - o tématech, kterým rozuměli lépe než jejich vyučující jazyků - Využívání elektronických metod výuky, rozšíření slovní zásoby - Využívání www stránek k výuce jazyků - Využívání propisovacího pera a bloku s logem projektu

8 Zkušenosti z implementace – vyučující  kladné - Zaujetí žáků výukou cizích jazyků - Práce s elektronickou formou cvičení, snadná orientace ve slovníku - Přehledné členění jednotlivých částí - Přiměřená délka textů, zaměřující se jen na podstatné informace - Nové metody výuky - Využití audio-vizuální jazykové učebny - Základní znalost odborných témat učitelů jazyků na technické škole

9 Zkušenosti z implementace – vyučující  záporné - Omezená doba pro výuku daného tématu - Náročná evidence prováděné implementace včetně dotazníkových šetření - Málo doprovodných obrázků, videí, prezentací, atd. - Pro I. a II. ročníky prozatím odborně náročné - Absence doplňujících odborných článků

10 Závěr Závěr - Žáci se učí jazykově pracovat s odborným tématem - V odborné výuce se snaží s vyučujícím doplnit základní slovní zásobu - Učitelé jazyků se učí alespoň několika základním odborným tématům - Učitelé odborných předmětů si doplňují znalost cizojazyčné verze

11 DĚKUJI ZA POZORNOST 4. června 2014 Ing. Aleš Juračka Výuka cizích jazyků technických předmětů Střední průmyslová škola a VOŠT, Sokolská 1, Brno


Stáhnout ppt "4. června 2014 Ing. Aleš Juračka Výuka cizích jazyků technických předmětů Střední průmyslová škola a VOŠT, Sokolská 1, Brno."

Podobné prezentace


Reklamy Google