Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kterak jsou PPC systémy vpravdě platbou za zobrazení Dušan Janovský.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kterak jsou PPC systémy vpravdě platbou za zobrazení Dušan Janovský."— Transkript prezentace:

1

2 Kterak jsou PPC systémy vpravdě platbou za zobrazení Dušan Janovský

3 Témata 1.O názvech produktů a služeb 2.PPC je PPV 3.Proč je PPC PPV 4.Výjimky a příklady 5.Pokec a dotazy

4 Za co se platí v PPC? •Ceny za proklik se stále mění •Příběh o zelináři prodávající hlávkový salát a jablka

5

6 Témata 1.O názvech produktů a služeb 2.PPC je PPV 3.Proč je PPC PPV 4.Výjimky a příklady 5.Pokec a dotazy

7 O názvech produktů a služeb •náklady na výrobu •přínosy pro uživatele

8 O cenách produktů a služeb •náklady určují nabídku •přínosy určují poptávku Je potřeba znát oboje.

9 Příklady nákladů a přínosů •Dovolená •Reproduktory •Pojištění

10 Proč rozumět nákladům •Proč je jeden reproduktor dražší než druhý? •Proč je zájezd A dražší než zájezd B?

11

12 Příklady nákladů a přínosů •Dovolená – pokoje, jídlo, zážitky •Reproduktory – dráty, kondenzátory, kvalitní poslech •Pojištění – rizika, pomoc v nesnázích Zákazníkům se komunikují přínosy. To se odráží v názvech.

13 Náklady a přínosy v PPC •"PPC reklama" je název •přínosem jsou prokliky •co je nákladem?

14 Co je nákladem PPC •Zobrazení •Dokážu to později •Ve starších PPC systémech byly nákladem skutečně prokliky.

15 NákladyPřínosy dráty, práce montéračistý poslech nocleh, snídaně, letadlozážitky z cest ?prokliky

16

17 Témata 1.O názvech produktů a služeb 2.PPC je PPV 3.Proč je PPC PPV 4.Výjimky a příklady 5.Pokec a dotazy

18 Moderní PPC: Etarget, AdWords, Sklik, AdFox •Inzerenti nakupují zobrazení •Čím víc zaplatí, tím jsou výše •Ceny za různá slova se liší

19 Příklad dvou inzerentů • Inzeráty A a B jsou na stejné pozici InzerentproklikyCTRCPC A10010 % 1 Kč B1002 %

20 Příklad dvou inzerentů • Inzeráty A a B jsou na stejné pozici InzerentproklikyCTRCPCcena A10010 % 1 Kč B1002 %5 Kč

21 Příklad dvou inzerentů InzerentproklikyCTRCPCcenazobrazení A10010 % 1 Kč100 Kč B1002 %5 Kč500 Kč

22 Příklad dvou inzerentů InzerentproklikyCTRCPCcenazobrazení A10010 % 1 Kč100 Kč1000 B1002 %5 Kč500 Kč5000

23 Příklad dvou inzerentů InzerentproklikyCTRCPCcenazobrazení A10010 % 1 Kč100 Kč1000 B1002 %5 Kč500 Kč5000 • Oba inzerenti dosáhli stejné ceny za zobrazení (10 haléřů) • Inzeráty A a B jsou na stejné pozici

24 Vzorec řazení inzerátů ve vyhledávání Pozice ~ Rank Rank = CTR * CPC CTR … míra prokliku CPC … cena za proklik

25 Úprava vzorce ranku Rank = CTR * CPC CTR = prokliky / počet zobrazení slova CPC = cena za slovo / prokliky za slovo

26 Úprava vzorce - rozepsání Rank = CTR * CPC CTR = prokliky / počet zobrazení CPC = cena za slovo / prokliky za slovo Rank = prokliky / počet zobrazení * * cena za slovo / prokliky

27 Úprava vzorce – požrání prokliků Rank = prokliky / počet zobrazení * * cena za slovo / prokliky Rank = cena za slovo / počet zobrazení slova Rank = cena / zobrazení

28 Výsledek •Moderní PPC systémy řadí podle ceny za zobrazení

29 Témata 1.O názvech produktů a služeb 2.PPC je PPV 3.Proč je PPC PPV 4.Výjimky a příklady 5.Pokec a dotazy

30 Proč to tak PPC systémy dělají? •Aukční model •Maximalizace zisku •Komunikace přínosů •Vzácné zdroje •Variabilní náklady

31

32 Příklad s hotelem •Vzácným zdrojem jsou hotelové pokoje •Údržba pokojů = variabilní náklady •Sezóna

33 Náklady provozovatelů PPC •Co je variabilní náklad •Deaktivace inzerátu •Zobrazení je vzácný zdroj •Náklady příležitosti

34 Problémy skutečného PPC Kdyby se zpoplatňovaly prokliky: •nahoře budou drahé inzeráty s nízkým CTR

35 Problém platby za období Kdyby se platilo za pozici na období •nepružnost vůči poptávce •výhodné pro servery s malou návštěvností

36 Témata 1.O názvech produktů a služeb 2.PPC je PPV 3.Proč je PPC PPV 4.Výjimky a příklady 5.Pokec a dotazy

37 Skóre kvality v AdWords Dříve: Rank = CPC * CTR Nyní: Rank = CPC * Skóre kvality

38 Skóre kvality v AdWords Dříve: Rank = CPC * CTR Nyní: Rank = CPC * Skóre kvality •Odhad CTR •Zmenšení rizika odrazeného uživatele

39 AdSense •skutečné PPC •CTR odvozené z vyhledávání •stránkové cílení – skutečné PPV

40 Důvody vzniku PPC •reakce na mizernou účinnost bannerů •zohlednění pozice reklamy •Jak to, že inzerenti respektují PPV na Skliku a AdWords?

41 Ostatní kontextové systémy •Nazývají se PPC •Je to PPV Různé pozice = nespravedlnost

42 Témata 1.O názvech produktů a služeb 2.PPC je PPV 3.Proč je PPC PPV 4.Výjimky a příklady 5.Pokec a dotazy

43

44 Pokec a dotazy Yuhů


Stáhnout ppt "Kterak jsou PPC systémy vpravdě platbou za zobrazení Dušan Janovský."

Podobné prezentace


Reklamy Google