Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

& Virtuální svět PPC „Aneb jak PPC pomáhá při regulování poptávky internetové cestovní agentury“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "& Virtuální svět PPC „Aneb jak PPC pomáhá při regulování poptávky internetové cestovní agentury“"— Transkript prezentace:

1 & Virtuální svět PPC „Aneb jak PPC pomáhá při regulování poptávky internetové cestovní agentury“

2 Především efektivní inzerce Jako každý e-commerce portál Net Travel.cz potřebuje inzerovat na Internetu a neustále tak navyšovat návštěvnost. Jednoduchá a rychlá správa reklamních kampaní Potřeba systému pro efektivní a přehledné řazení reklamních kampaní, které bychom mohli pravidelně vyhodnocovat a usměrňovat tak reklamní výdaje. Dále rychlost při reakci na regulování poptávky. Především transparentnost Do velmi nedávné doby byl český on-line reklamní trh zamotané bludiště netransparentních cen, které mnohdy závisely na osobních vztazích. Bylo velmi komplikované “odhadnout”, zdali kupujeme reklamu za obvyklé či přemrštěné ceny. Statistiky a návratnost investice Co nelze změřit, nelze řídit, řekl kdysi Rudoplh Guiliani. Potřebovali jsme přesné statistiky návštěvnosti z reklamních kampaní a konverzních poměrů. Dále jsme jakožto e-commerce portál vždycky chtěli platit pouze za „výkon“… Základní potřeby e-commerce portálu Net Travel.cz

3 Tradiční portály Seznam, Centrum, Atlas a ostatní reklamní kanály s paušály za časové období. Prakticky žádná flexibilita a velmi zdlouhavé vyjednávání podmínek. Absence statistik Každý portál nabídne statistiky, ale tyto statistiky jsou nedostatečné a dají odpověď pouze na ½ toho, co potřebujeme vědět pro efektivní řízení reklamních rozpočtů. Ovšem přišly lepší časy a Google představil první velmi kvalitní a výkonný PPC systém Google AdWords….. Následoval Etarget, AdFox a Sklik a tak se začalo blýskat na lepší časy….. Co bylo a je na trhu dostupné?

4 Net Travel.cz a Net Travel.sk inzeruje cca 1200 reklamních kampaní na AdWords, Sklik, Etarget a AdFox. Celkově tak PPC systémy ovládají cca 10% celkové návštěvnosti portálu. V praxi to znamená, že při okamžitém vypnutí CPC uměle snížíme poptávku o tento parametr a ulehčíme tak náporu na call centrum. Je to ekonomické? Podle našich interních analýz jsme spočítali, že je lepší uměle snižovat poptávku ve vysledovaných náporových dnech a poslat určité procento zákazníků ke konkurenci a naopak v určitých dnech zvedat výtěžnost PPC systémů a dorovnat tak optimální vytíženost call centra. Při přetížení call centra dramaticky klesá prodejní konverzní poměr na příchozí objednávku a zdánlivě slibně rostoucí poptávka znamená prodělek a především nespokojeného zákazníka. Dále PPC systémy zcela vypínáme např. při neplánované nemocnosti pracovníků call centra. Prodejní a marketingové oddělení je v pravidelném denním kontaktu a dále každé oddělení sleduje statistické grafy. Jak v praxi funguje regulování poptávky….

5 Především pro efektivní regulování poptávky na svých serverech v České a Slovenské republice. Jak Net Travel.cz využívá PPC pro regulování své poptávky?

6 Kdy dochází k tlumení a nárůstu PPC?

7 Počet inzerovaných KW cca 1200 AdWords Sklik Průměrná cena za klik: 3,80 Kč Průměrná cena za klik: 1,37 Kč Nejvyšší prům. cena za klik: 14,76 Kč Nejvyšší prům. cena za klik: 9,50 Kč Etarget Průměrná cena za klik: 2,39 Kč Nejvyšší prům. cena za klik: 5,20 Kč Zdroj: www.NetTravel.czwww.NetTravel.cz Poznámka: Nejvyšší průměrná cena za klik znamená průměrné pásmo na určitých klíčových slovech, které se i za takto vysoký proklik vyplatí. Pár čísel z kuchyně Net Travel na PPC v Česke republice

8 K čemu dále slouží data z PPC systému… Využíváme statistiky hledanosti a proklikovosti pro tvorbu Last Minute nabídek na home page www.NetTravel.cz a do newsletterů. Opět KW first minute bylo velmiwww.NetTravel.cz dobrým příkladem. NetTravel sledoval tento ukazatel a v Q1 měl v porovnání s konkurencí velmi dobrou nabídku zájezdů na first minute. Využíváme statistiky hledanosti pro celofiremní plánování a středně dobou strategii. Vývoj hledanosti slova „last minute“ je toho letos skvělým příkladem. Rok 2004, 2005 a 2006 zaznamenal zplošťování hledanosti slova v hlavní sezóně a naznačil tak vzrůstající trend po kvalitnějších zájezdech. Lidé se více váží svého času a chtějí si ho co nejlépe užít…. Primárním zdrojem těchto dat je Google a jeho Google Analytics.

9 Myslím si, že se PPC systémy se stanou hlavní hybnou silou on-line marketingu a reklamních rozpočtů…. Reklamním kampaním na paušály či imprese pomalu zvoní hrana a v dnešní době jsou dominantou většinou reklamních agentur…. Můžeme očekávat, že postupem času PPC či systémy založené na virtuální aukci, zcela dominují trhu. Jsou totiž jednodušší a pro portály prakticky bez práce…. Bude zde mnoho práce pro PPC konzultantské společnosti a pro interní manažerské systémy, které pomohou lépe řídit PPC a maximalizovat ROI. Musíme si uvědomit, že PPC je velmi masivní porce dat a je poměrně obtížné tuto masu kvalitně řídit…. Budoucnost PPC systému v České republice

10 Je to dobře nebo špatně, že razantně nastupují PPC? PPC systémy jsou velmi dobrou zprávou pro společnosti, které se na Internetu doposud nepohybovaly a nevyužívaly tak Internet jako marketingový nástroj. Systémy PPC velmi zjednodušily a zpřístupnily Internet prakticky všem pracovníkům on-line marketingu. Tento svět byl dříve „tabu“. Dnes je díky PPC dostupný prakticky každé společnosti a naučit se pracovat v rozhraní PPC je otázka pár minut. Cestovní ruch je tomu skvělým příkladem. Eso Travel, Exim Tours a rychlé nájezdy kočovné konkurence, jako např. www.NewTravel.cz a podobné husarské kousky…..www.NewTravel.cz Na druhé straně jsou PPC systémy nepříjemnou zprávou pro on-line profesionály, protože musí čelit nové konkurenci z řad internetových nováčků, kteří se pomalu etablují na Internetu a využívají tak výhod aukce, kde jsou schopni jednoduše konkurovat velkým hráčům. Dobrým příkladem jsou tomu např. excelové tabulky z let 2004, 2005 a 2006, které v průměru obsahovali 150 reklamních položek a vyjednání podmínek bylo záležitostí týdnů, mnoha osobních schůzek a skutečně komplexní znalosti patřičného portálu…… Závěrem

11 Historický vývoj trhu online cestování v České republice

12 Děkuji za pozornost, přeji Vám mnoho štěstí a především pěkných cestovatelských zážitků. Petr Staněk, Dip. Mgmt Marketing Manager Net Travel.cz petr.stanek@NetTravel.cz


Stáhnout ppt "& Virtuální svět PPC „Aneb jak PPC pomáhá při regulování poptávky internetové cestovní agentury“"

Podobné prezentace


Reklamy Google