Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vertikální cílení online kampaní…

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vertikální cílení online kampaní…"— Transkript prezentace:

1 Vertikální cílení online kampaní…
… Aneb efektivní podpora PR. Hezke odpoledne damy a panove. Me jmeno je Jan Galgonek a jsem z digitalni agentury adexpres. Jenom ve strucnosti a rychlosti bych predstavil naší společnost – jak jsem rikal, jsme digitalni agentura, která funguje nejen jako full servicova onlne agentura ale disponujeme vlastnimi technologiemi, které pouzivame v ramci adexpres reklamniho trziste s bannerovou reklamou – jedna se o svým zpusobem samoobsluzny medialni obchodni dům s bannerovou reklamou – inzerenti jsou zde sami schopni nakoupit si a spravovat reklamu az na 300 webovych strankach. Vyhodou trziste je fakt, ze je plne automatizovane – od naplanovani harmonogramu kampane, přes nahrani kreativy, cenove v\jednavani platbu, real time reporting az po fakturace – vse je k dispozici online. Tak

2 Online podpora PR aktivit
Proč podpořit? x Jak podpořit? Čím podpořit? Když jsem premyslel nad volbou tematu meho dnesniho prispecku – vertikalni cileni kampani aneb efektivni podpora PR, okamzite se mi vybavila nedavna situace, kdy jeden kamarad s nejmenovane PR agentury po mne chtel udelat nejakou zajimavou kampan na serveru zena.cz – spada pod centrum.cz. Kdyz jsem se ho otazal na velikost budgetu, k memu prekvapeni odvetil Pro sebe jsem se zasmal, jelikoy tydenni kampan na zene.cz vas vyjde na nekolik set tisic na tyden, a to mate skoro problem se najit..nakonec jsem mu to vymluvil a adexpres mu pripravil mesicni kampan na ctyrech damskych serverech…takze tohle je ta efektivita v medialnim planovani a v jejim pristupu o ktere bych dneska velice rad hovoril…Dle meho nazoru prave efaktivni medialni planovani je dnes aktualnim tematem v době kdy se marketingove rozpocty zeskrcuji nebo alespon se aleaspon dba aby byly efektivne vycerpany. Klienti jiz zacinaji efetktivneji premyslet, uz nechcou jen bezmyslenkovite utapet marketingove rozpocty v serevrech seznam centrum idnes, které jim agentury prefhazuji…snazi se oslovit opravdu toho spravneho uzivatele a tu spavnou cilovou skupinu. Jak řekl henry ford „kdybych mel 5 poslednich dolaru, 3 z nich bych venoval na reklamu“ zde vidime tu proporci vydaju na propagaci znacky a pokud jiz mame do propagace investovat kolikrat nemale peníze, bude evidentne naší snahou je investovat efektivne.kdzy uz je vynalozit tak je vynalozit efektivne

3 Efektivní podpora? Horizontální cílení kampaní x
Vertikální cílení kampaní Na prikladu s mym znamym z PR ag jsem demonstroval odlisne pristupy v ramci medialnimu planovani a online podpore. V ramci medialniho planovani pristupujeme obecne k online mediim dvemi smery. Rikame tomu horizontalni neboli plosne planovani online kampani a vertikalni planovani neboli cileni. Kategorizace těchto dvou pristupu je evidentni. Horizontalni planovani zahrnuje spise plosne cileni kampani, na vetsich serverech, typu seznam,centrum, jenz mají zpravidla masovy zasah, kter však diky sve masovosti ne vždy disponuji vysokou afinitou navstevnika webu a cilove skupiny inzerenta, My jsme k tomuto rekneme tradiscnimu a castemu pristupu ještě pripojili tzv. vertikalni cileni kampanu – jedna se o realizaci kampani na mensich/strednich specilaizovanych nekdy az hodne uzce vyprofilovanych webech – nejen obsahem ale i skladbou uzivatelu. Tzn, snazime se najit vždy ty mikrokategorie webu, které doplni tu plosnou horizontalni kampan realizoavmych na plosnych serverech... Viz apple

4 Vertikální přístup AdExpres
Nas verikalni pristup k medialnimu planovani bych rad primo demonstroval na nasem samooblsuznem trzisti a kategorizaci webu. Vidite, ze cleneni webu se snazime jit hodne do hloubky a podle webu které se k nam registruji vytvarime a dopl nujeme mikrokategorie, které pak obecne nam usnadnuji media planning pro klienta, popripade umoznuji inzerentovi, který nakupuje primo přes adexpres, cilit reklamu maximalne efektivne a presne.

5 Horizontální cílení Výhody Nevýhody
Masový zásah, budování brand awarness značky, potenciál získání významného počtu klientů Nevýhody Cena, neefektivní vyčerpání marketingového rozpočtu, oslovení nesprávné cílové skupiny, nízká konverze uživatele na zákazníka Každý z pristupu ma samozrejme nejake sve pro a proti a idealni mediaplanning, samozrejme v zavislosti na velikosti budgetu, je kombinace těchto pristupu. V Vyhodou plosneho cileni je urcite jeji masovy zasah a diky tomu jde ruku v ruce silne budovani povedomi znacky a stim i silny potencial akvizice novych klientu pro znacku. Z praxe jasnou a zrejmou nevyhodou je pak vysoka cena za kampan. U vetsich serveru se pak vyplaci kampan třeba az od nekolika set tisíc, jelikoz takovy budget 200 tisíc na těchto serverech vypalite během tydne, v rotaci s dalsimi 4 zadavateli a povedomi tim urcite neziskate. Takze pokud se bavime o nejake SME spolecnosti, která je se svým merketingovym budgetem hodne omezena, urcite hleda nejefektivnejsi vyuziti rozpoctu..rozprostrit treba 100 tisic na idnes.cz nekoresponduje urcite s zadnou efektivitou, ale spise bych to povazoval za mrhani penez. Dalsi nevyhodou je urcite nasledna nizka konverze uzivatele na zakaznika..minimalne okamzita..ta odlozena reakcni doba jiz muze byt pro inzerenta lukrativnejsi…napriklad jsme realizovali kampan pro klienta z financiho sektoru, ktery nam rikal, ze traffic uzivatelu, ktery jsme mu prinesli se rozhodl pro registraci/uzavreni smlouvy az po 6 mesicich…

6 Vertikální cílení Výhody Nevýhody
Vysoká afinita uživatelů a cílové skupiny klienta, oslovení správné skupiny internetových uživatelů, potenciál vysoké konverze, cena Nevýhody Menší zásah, cena? Nespornou vyhodou v ramci cileni kampani na mensich specializovanych nebo uzce profilovanych webech je to, ze klient nebo zadavatel dostava jistotu, ze uzivatele jsou cilovou skupinou. Jsou to weby které disponuji vysokou afinitou tedy prusecikem uzivatele a cilove skupiny klienta. V ramci kampane na těchto webech mate velkou sanci oslovit spravnou cilovou skupiny a tim je zde i silny potencial vysoke konverze.cena je prijatelnejsi.. Nevyhodou diky tomu ze se zpravidla jedna o mensi a stredni servery je mensi zasah a v nekterych pripadech to muze byt i relativne vyssi cena CPT nebo li cena za tisíc zobrazeni..zde to je ale relativni, jelikoz pocty impresi na těchto serverech dosahuji jen zlomku co ty plosne..

7 Přístup k plánování? Inovativní přístup specializovaných agentur
x Klasický přístup mediálních agentur Vetsina medialnich agentur resi alokaci medii klasickym pristup a to umistis co mozna nejvice fin prostredku klienta do velkych webu v ramci plosneho cileni. Duvody jsou jasne – je to pro ne rychlejsi, jednodussi, administratorsky nenarocne a zaroven z těchto kampani vice benefituji především diky vysokym objemovym bonusum. Nekolikrat se nam jiz stalo, ze za nami prisel klietn, který bzl odmitnut velkou medialni agenturou, jelikoz chtel p nich pro ne za malo penez, uzce cilenou bannerovou kampan…Specializovane agentury, které se zameruji na tzv niche segmenty – například v USA existuji samoobsluzne nakupni systemy bannerovych reklam, které se specializuji pouze na zenske servery, nebo třeba jen na weby z olasti IT, pak pristupuji k mediaplanningu spise z pohledu mikro segmentace internetovych stranek, pripravuji klientum uzivatelsky uzce profilovane baliky webu s jasne definovanou cilovou skupinou..casto disponuji i vlastnim technologickym resenim jako jsou prave ty zminovane samoobsluzne nastroje pro nakup a administraci reklamy..timz padem jsou i personalne efektivnejsi, tudiz i levnejsi..

8 Case study (1) - Zadání Online kampaň na podporu soutěže o zájezd na finále Tour de France Klient - HTC Rozpočet tisíc Kč Požadavek klienta na specializované cílení na komunitu cyklistů a bikerů

9 Case study (1) – realizace AdExpres.com
Rozložení budgetu obecné sportovní weby (horizontální cílení) úzce specializované servery s vysokou afinitou cílení (vertikální cílení) Srovnání parametrů CTR a výsledky kampaně Plošné sportovní weby dosáhly CTR kolem 0.2% Úzce specializované weby atakovaly hranici CTR až 0.5%

10 Case study (1) - report

11 Case study (2) - Zadání Online kampaň na podporu prodeje značky luxusnějších marmelád a džemů Schwartau – předvelikonoční kampaň Klient - Hero Rozpočet tisíc Kč Požadavek klienta na specializované cílení na dámské servery a servery o vaření

12 Case study (2) – realizace AdExpres.com
Rozložení budgetu Snaha o masový zásah cílové skupiny – ženy 25+ Budget alokován na cca 12 serverů - > široké pokrytí komunity Hodnocení parametrů CTR a výsledky kampaně Vhodně zvolené dámské servery a servery o vaření vedly k proklikovosti až 1.5%

13 Case study (2) - report

14 Case study (3) - Zadání Online kampaň na podporu zvýšení počtu uzavřených drobných půjček 500 – 5000 Kč Klient – Ferratum Rozpočet - 90 tisíc Kč Požadavek klienta na specializované cílení na dámské servery, jejichž cílovkou jsou níže položené příjmové skupiny žen, které potřebují zalepit mezeru v rodinném rozpočtu před výplatou

15 Case study (3) – realizace AdExpres.com
Rozložení budgetu Snaha o úzké vyprofilované cílení kampaně na ženy s nižšími až středními příjmy Alokace budgetu mezi méně „prémiové“ webové stránky pro ženy Hodnocení parametrů CTR a výsledky kampaně Vhodně zvolené ženské servery vedly k proklikovosti až 1.36% Z garance 900 prokliků bylo vygenerováno cca 200 žádostí o půjčku, schválených bylo 100

16 Case study (3) - report

17 Závěrem Nelze paušálně tvrdit, že pouze jeden přístup je správný
Ideální alokace rozpočtů je rozumná kombinace obou přístupů Individuální posouzení Cíl kampaní

18 Jan Galgonek │CEO │ + 420 775 693 161 │ jan.galgonek@adexpres.com
Děkuji za pozornost Jan Galgonek │CEO │ │


Stáhnout ppt "Vertikální cílení online kampaní…"

Podobné prezentace


Reklamy Google