Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost."— Transkript prezentace:

1 Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost mu věnují především inzerenti, kteří chtějí aktivním lidem sdělit podrobnější informace o svých produktech a současně si vytvořit image moderního a dynamického subjektu. Proč? navíc: internet je prostředím kam se přenáší významná část reklamního/volebního boje... internet oslovuje okolo 1% populace investice do internetové reklamy na úrovni < 10 mil. Kč pokrytí voleb na internetu v podobě základních informací a komentářů strany nemají své vlastní weby užívají web hosting výjimečně internetové aktivity jednotlivých politiků volební kampaně na internetu prakticky neprobíhají internet oslovuje 2,56% populace investice do internetové reklamy na úrovni 25 mil. Kč pokrytí voleb jako odraz jiných mediálních typů první „profesionální“ weby stran a pokusy o jejich podporu nahodilé internetové kampaně internet oslovuje okolo 27% populace investice do internetové reklamy na úrovni 190 mil. Kč volby velmi dobře pokryty v rámci fungujících zpravodajských serverů profesionální weby stran a politiků jsou standardem plánovány jednotlivé internetové kampaně internet oslovuje 37% populace investice do internetové reklamy na úrovni 400 mil. Kč zpravodajské a publicistické pokrytí voleb na internetu je rychlejší, rozsáhlejší a vysoce respektované vznikají profesionální internetové volební speciály silných médií internet je jednou z nosných součástí volebních „mediamixů“ strany mají propracované „emotivní“ a „informativní“ internetové kampaně unikátní příležitost kombinovat reklamní kampaň s komunikací s voliči

2 Volební kampaně a internet Uživatelé internetu a politika  zajímají se o politiku více než celková populace  43 % uživatelů internetu se zajímá o politiku (v běžné populaci pouze 36%)  mají od pozitivní očekávání dalšího politického vývoje  57 % uživatelů internetu je přesvědčeno, že se politická situace v ČR zlepší  dosud nejsou rozhodnuti o volebních preferencích  25% uživatelů neví koho bude volit Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost mu věnují především inzerenti, kteří chtějí aktivním lidem sdělit podrobnější informace o svých produktech a současně si vytvořit image moderního a dynamického subjektu. Proč? navíc: uživatelé internetu jsou volebním informacím otevřenější než celková populace a jsou to ti, kdo dokáží ovlivnit své okolí

3 Působení internetu na klíčové skupiny voličů o politiku aktivně nezajímají s aktivním zájmem o politiku (opinion leaders) Jaké servery navštěvují? profesionální zpravodajské servery kontentové servery s důrazem na kvalitu obsahu v období voleb sledují profesionální volební speciály Jaké servery navštěvují? tematické servery servery poskytující rychlé informace a zábavu Dejte těm, kteří rozhodují a ovlivňují ostatní dostatek informací! Motivujte je, aby šli volit a dali Vám svůj hlas! Jací jsou? vyhledávají spolehlivé a podrobné informace pravidelně sledují zpravodajství zajímá je podstata věcí Jací jsou? internet je pro ně svět otevřených možností hledají podněty, zajímavosti, impulzy lze ovlivnit jejich emoce Skupina uživatelů internetu má oproti celkové populaci vyšší sociekonomický profil i vyšší voličský potenciál. I mezi uživateli internetu lze však rozlišit dvě základní skupiny voličů – ty, kteří se o politiku aktivně zajímají a ty, kteří ji hlouběji nevnímají. Internet umožňuje oslovit obě tyto skupiny. přesné zacílení VOLIČSKÝCH SKUPIN

4 Působení internetu na klíčové skupiny voličů o politiku aktivně nezajímají s aktivním zájmem o politiku (opinion leaders) Správná kampaň musí oslovit všechny skupiny voličů. Jak je oslovit? podrobným informačním servisem (PR články, tiskové zprávy, volební program) otevřenou interaktivní komunikací na profesionálním zpravodajském portálu uznávaném internetovou populací na speciálních volebních webech Jak je oslovit? přesnými a cílenými hesly, volebními slogany prostřednictvím emocí a témat, které se jich bezprostředně dotýkají na tématických, nezpravodajských serverech masovou volební kampaní na kontentových serverech, kde tráví svůj čas s využitím bannerové inzerce s hlavními volebními slogany. Skupina uživatelů internetu má oproti celkové populaci vyšší sociekonomický profil i vyšší voličský potenciál. I mezi uživateli internetu lze však rozlišit dvě základní skupiny voličů – ty, kteří se o politiku aktivně zajímají a ty, kteří ji hlouběji nevnímají. Internet umožňuje oslovit obě tyto skupiny. přesné zacílení VOLIČSKÝCH SKUPIN

5 Řešení


Stáhnout ppt "Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost."

Podobné prezentace


Reklamy Google