Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mgr. Jan Záruba KA Director Ing. Jiří Halbrštát Marketing manager.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mgr. Jan Záruba KA Director Ing. Jiří Halbrštát Marketing manager."— Transkript prezentace:

1 Mgr. Jan Záruba KA Director Ing. Jiří Halbrštát Marketing manager

2 Svět stále bojuje s vysokou nezaměstnaností, ale … 36%36% zaměstnavatelů celosvětově uvádí, že má problémy s obsazením svých volných pracovních míst Roste nedostatek lidí s potřebným profilem na správném místě ve správný čas.

3 Nedostatek lidí s potřebnou kvalifikací Procento zaměstnavatelů, kteří mají problémy s obsazením volných pracovních míst z důvodu nedostatku vhodných uchazečů

4 4 Demografické změny - lidí je stále méně Počet 15letých osob v ČR

5 5 Demografické změny - lidí je stále méně Vývoj počtu žáků v 1. ročníku SŠ

6 6 Nezaměstnanost pod 7% v létě 2015 Rostoucí konkurence na trhu práce Méně nezaměstnanosti, více pracovních míst

7 7 MEOS – optimismus zaměstnavatelů roste Především těch velkých Manpower index trhu práce

8 8

9 9 Jak se nedostatek talentů projeví ve vaší společnosti?

10 Počet zaměstnanců Vývoj agenturního zaměstnávání v ČR Roste důraz na flexibilitu

11 Zdroj: Ciett Economic Report 40,2 milionů agenturních zaměstnanců v roce 2013 představuje 12 milionů plných pracovních úvazků denně (FTE´s) 260 tis. 236 tis. 1,66 mil. AGENTUR POBOČEK KMENOVÝCH PRÁCE ZAMĚSTNANCŮ 1,7 % PENETRACE V EVROPĚ Agenturní zaměstnávání ve světě Běžný způsob zaměstnávání 1,6 % PENETRACE VE SVĚTĚ 0,9 % PENETRACE V ČR

12 SlužbyVýroba StavebnictvíVeřejný sektor Zemědělství V jakých sektorech je agenturní zaměstnávání nejvíce využíváno Agenturní zaměstnávání ve světě Běžný způsob zaměstnávání Velikost firem využívajících agenturní zaměstnance

13 FRANCIE 25% všech agenturních zaměstnanců je mladších 25 let a více než 10% z nich je ve věku 50+ V.BRITÁNIE 24% všech Britů někdy pracovalo jako agenturní zaměstnanec a 43% by pracovalo znovu jako agenturní zaměstnanec ITÁLIE mezi roky 2002 a 2011 se zvýšil počet agenturních zaměstnanců 50+ o 4% na více než 7% Agenturní zaměstnávání ve světě Zajímavosti z Evropy

14 TLAK NA POKLES MARŽÍ. ZÁKAZNÍCI POŽADUJÍ STÁLE VÍCE ZA NIŽŠÍ CENU. JE POTŘEBA PRODUKOVAT STÁLE VÍCE S MENŠÍM POČTEM ZAMĚSTNANCŮ POŽADAVKY FIREM NA ZAMĚSTNANCE SE S TECHNOLOGICKÝM POKROKEM MĚNÍ RYCHLEJI, NEŽ SE MĚNÍ JEJICH KVALIFIKAČNÍ STRUKTURA POPULACE STRÁRNE, LIDÍ V PRODUKTIVNÍM VĚKU JE STÁLE MÉNĚ A JEJICH KVALIFIKAČNÍ STRUKTURA STÁLE VÍCE NEODPOVÍDÁ POTŘEBÁM FIREM INTERNET, SOCIÁLNÍ SÍTĚ A PROPOJENÝ SVĚT ROZŠIŘUJÍ MOŽNOSTI VOLBY PRO JEDNOTLIVCE JÍT PRACOVAT KDYKOLI KAMKOLI Po Kapitalismu přichází Talentismus

15 Náborové trendy pro rok 2015 Fluktuace stoupne o 25%, je nutné se více zaměřit na péči o stávající zaměstnance. Rychlost a efektivita náboru bude klíčová pro růst firem, jako nikdy předtím. Vykrádání úspěšných firem. Trend oslovování uchazečů na přímo bude posilujícím trendem. Vaše kariérní stránky a standardní forma inzerce nabídek práce klesne o 15%. Uchazeči chtějí vidět konkrétní kolegy, poznat vás více do hloubky, porozumět vám. 15

16 Náborové trendy pro rok 2015 Je kladen důraz na efektivitu personálních aktivit personálního oddělení, stanovují se přesné metriky a KPI´s. Realizují se detailní konkurenční analýzy mezi zaměstnavateli v oblasti pracovních podmínek, hodnocení, motivace, strategie apod.. Ukázka toho PROČ to děláme bude důležitější než CO a JAK. Do firem se začnou cíleně náborovat uchazeči z jiných oblastí, nesouvisející s povahou a působením firmy, kteří budou mít jinou přidanou hodnotu, ale jsou klíčoví pro jejich vnitřní dynamiku a motivaci. 16


Stáhnout ppt "Mgr. Jan Záruba KA Director Ing. Jiří Halbrštát Marketing manager."

Podobné prezentace


Reklamy Google