Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1/22 Je INSPIRE pro soukromé firmy příležitostí? Jitka Faugnerová CENIA, česká informační agentura životního prostředí Zvolen, 14.5.2013.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1/22 Je INSPIRE pro soukromé firmy příležitostí? Jitka Faugnerová CENIA, česká informační agentura životního prostředí Zvolen, 14.5.2013."— Transkript prezentace:

1 1/22 Je INSPIRE pro soukromé firmy příležitostí? Jitka Faugnerová CENIA, česká informační agentura životního prostředí Zvolen,

2 2/22 O projektu 15 partnerů 12 členských zemí EU 05/ /2014

3 3/22 Síť firem v Evropě

4 4/22 Síť firem v ČR a na Slovensku

5 5/22 Cíle projektu • Analyzovat vztah firem a INSPIRE (dotazníková šetření a hloubkové rozhovory) • Připravit školící (doškolovací) materiály • Zapojit do fungující sítě • Vytvořit katalog best practise pro řešení firem

6 6/22 Jak se vidí firmy? SILNÉ STRÁNKY • Jsou odborně na dobré úrovni • Znají INSPIRE technické specifikace • Dodají cokoliv, kdykoliv SLABÉ STRÁNKY • Nemají PŘÍLEŽITOSTI • Dostupná data – možnost tvorby nových služeb s přidanou hodnotou • Dodávky GIS i do aplikací jiných oborech HROZBY • Zákon o veřejných zakázkách, nabídky „pod cenou“ • Nejasná koncepce státu v této oblasti

7 7/22 Co vidí firmy pozitivního? • Masivní zpřístupnění dat (alespoň službami ) • Služby umožňují vytvářet aplikace (tlak na poskytovatele, aby jejich dostupnost a kvalita byla garantována) • Metadata – přehledné vyhledávání dostupných dat na jednom místě • Pokus o standardizaci

8 8/22 Jak vidí firmy poskytovatelé? • Poskytovatelé firmy moc neznají, protože: • mají pořízené jen některé komponenty (metadatové katalogy, editory) a platí podporu • soulad s INSPIRE zajišťují sami, nenakupují od firem • ještě s implementací nezačali SILNÉ STRÁNKY • Odbornost, flexibilita, inovace HROZBY • Nedostatek financí ve veřejném sektoru, nemožnost zadávat kazázky PŘÍLEŽITOSTI • Po vyjasnění geoinformační strategie se firmy mohou např. v zajištění kvality dat

9 9/22 Proč tedy není INSPIRE pro firmy zajímavý business? • Chybí financování INSPIRE • Státu chybí vize. Stát nemá jasno v tom, jaká data k čemu potřebuje. Pořizuje data chaoticky, některá se opakují, jiná chybí. • Někteří povinní poskytovatelé INSPIRE ignorují (neplní termíny, nezpřístupňují data), nepotřebují tedy firmy • Přetrvávají komplikované licenční smlouvy pro využívání dat • Zákon o veřejných zakázkách

10 10/22 Závěr Pro Českou republiku platí: • Nedostatek financí u poskytovatelů • Nejasná vize státu Nejsou ideálními podmínkami pro tvorbu obchodů a nových příležitostí. Firny stále vyčkávají na požadavky zákazníků, pak se začnou o INSPIRE detailněji zajímat.

11 11/22 Děkuji za pozornost Jitka Faugnerová


Stáhnout ppt "1/22 Je INSPIRE pro soukromé firmy příležitostí? Jitka Faugnerová CENIA, česká informační agentura životního prostředí Zvolen, 14.5.2013."

Podobné prezentace


Reklamy Google