Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PPP a klasická veřejná zakázka

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PPP a klasická veřejná zakázka"— Transkript prezentace:

0 Ing.Marcel Babczynski Výstavba a provoz Justičního areálu v Ústí nad Labem formou PPP - Závěry koncesního Projektu Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru Praha - Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR - Sněmovní 1 Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

1 PPP a klasická veřejná zakázka
Ing.Marcel Babczynski PPP a klasická veřejná zakázka Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

2 Ministerstvo spravedlnosti
Ing.Marcel Babczynski U klasické veřejné zakázky zadavatel platí řadě subjektů, se kterými postupně uzavírá smluvní vztahy Počet finančních vztahů (1) Zadavatel Platby Soud Ministerstvo spravedlnosti ČR Projektant Stavební firma Provozovatel Dodavatelé Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

3 V případě PPP projektu zadavatel platí jedinému smluvnímu partnerovi
Ing.Marcel Babczynski V případě PPP projektu zadavatel platí jedinému smluvnímu partnerovi Počet finančních vztahů (2) Zadavatel Soud Ministerstvo spravedlnosti ČR Koncesionář Projektant Stavební firma Provozovatel Dodavatelé Banky Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

4 Ing.Marcel Babczynski U klasické veřejné zakázky zadavatel zaplatí většinu celkové ceny projektu ve fázi výstavby předmětné infrastruktury Průběh finančních toků (1) Investice Vícenáklady Provoz a údržba Výstavba Provoz Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

5 Ing.Marcel Babczynski V případě PPP projektu zadavatel platí za veřejnou službu po dobu trvání koncesní smlouvy Průběh finančních toků (2) Koncesní platba Výstavba Provoz Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

6 Ing.Marcel Babczynski U klasické veřejné zakázky má zadavatel méně možností řídit platbami kvalitu poskytované veřejné služby Platební podmínky (1) Zadavatel Soud Ministerstvo spravedlnosti ČR Překročení investičních nákladů Prodloužení termínů výstavby Použití méně kvalitních materiálů Překračování provozních nákladů Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

7 Ing.Marcel Babczynski V případě koncesního projektu zadavatel platí tehdy, je-li služba poskytována včas a v požadované kvalitě Platební podmínky (2) Zadavatel Soud Ministerstvo spravedlnosti ČR Areál je předán soudu včas a v požadované kvalitě Poskytuje po celý rok zázemí pro výkon justičních činností Drobné opravy jsou realizovány bez zbytečného prodlení Provozní náklady se pohybují v dohodnutém rámci Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

8 Závěry finanční analýzy
Ing.Marcel Babczynski Závěry finanční analýzy Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

9 Ing.Marcel Babczynski Finanční model srovnává náklady projektu pro ministerstvo při jeho realizaci formou PPP a klasickou veřejnou zakázkou Finanční analýza Stavební náklady Finanční model PPP Stav při předání areálu státu 1. rok provozu Výstavba ukončení koncese Projekční náklady Náklady vybavení Poplatek Poplatek Poplatek Náklady na údržbu Srovnání celkových výdajů ministerstva Provozní náklady Přenos rizik Stavební náklady Opravy Cena peněz Provoz Provoz Provoz Inflace Běžné pořízení a provozování státem Stav po x letech provozování 1. rok provozu Výstavba X. rok Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

10 Ing.Marcel Babczynski Na základě srovnání realizace formou PPP a klasickou veřejnou zakázkou bylo doporučeno pokračovat formou PPP u justičního areálu v Ústí nad Labem Závěr analýz Ústí nad Labem Karlovy Vary PPP: 4364 NPV PSC: 4765 NPV Rozdíl: 401 pro PPP Rozdíl 8,4% celkové čisté současné hodnoty projektu hovoří ve prospěch PPP pro areál v Ústí nad Labem Rozdíl 2,7% celkové čisté současné hodnoty projektu ve prospěch PPP u areálu v Karlových Varech je méně průkazný Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

11 veřejný sektor na druhou stranu nehradí náklady komerčního úvěru
Ing.Marcel Babczynski PPP varianta realizace justičního areálu v Ústí nad Labem je efektivnější zejména v oblastech provozních nákladů a rizik Výhodnost PPP Rizika, jejichž přenos je v PPP projektu součástí celkové nabízené ceny Náklady na financování PPP projektu Provozní náklady v průběhu smlouvy Provozní náklady v průběhu 25 let Investiční náklady a náklady životního cyklu areálu Investiční náklady a náklady životního cyklu areálu Na straně soukromého sektoru je hlavním kladným aspektem efektivita při provozování služeb a řízení rizik, veřejný sektor na druhou stranu nehradí náklady komerčního úvěru Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

12 Zobecnění Ing.Marcel Babczynski
Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

13 Ing.Marcel Babczynski PPP projekty umožňují státu soustředit se na zajišťování veřejných statků a šetří peníze daňových poplatníků Význam PPP projektů Odděluje veřejnou službu od tržních činností. Zadavatel zajišťuje „právo“ kupuje si zázemí Koncesionář buduje a prodává zázemí X Šetří výdaje veřejných rozpočtů. Přímé náklady stavba provoz služby Nepřímé náklady administrativa kontrolní činnost rozpočtová efektivita Rizika stavba provoz služby Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

14 Děkuji za pozornost Erste Corporate Finance Marcel Babczynski, MA, MBA
Ing.Marcel Babczynski Děkuji za pozornost Erste Corporate Finance Marcel Babczynski, MA, MBA ředitel Erste Corporate Finance, a.s. Na Perštýně 1/342, Praha Tel.: Fax: Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru


Stáhnout ppt "PPP a klasická veřejná zakázka"

Podobné prezentace


Reklamy Google