Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CZ.1.07/1.4.00/21.2791 VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CZ.1.07/1.4.00/21.2791 VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství."— Transkript prezentace:

1 CZ.1.07/1.4.00/21.2791 VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství Ročník: 8. ročník Klíčová slova: Masová kultura, prezentace Autor: Mgr. Radka Sasýnová Vzdělávací zařízení: Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400 Pionýrů 400, 738 02 Frýdek-Místek Anotace : výukový materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a je umístěn na flash disku Ověřeno ve výuce dne: 23. ledna 2012

2 MASOVÁ KULTURA

3 Pro velké množství lidí (masy) chování Komu je určena? ovlivňuje jejich: zájmy názory

4 Co je potřeba, aby se mohla prosadit? -všichni lidé žili přibližně stejným způsobem života -Prostřednictví rádia a televize poslouchají lidé na celém světě tytéž zpěváky, tutéž hudbu. stejné zájmystejné touhystejný vkus

5 REKLAMA šíří se hromadnými sdělovacími prostředky. Co patří do hromadných sdělovacích prostředků? internet Reklamní leták rádio televize tisk úkol: MASMÉDIA

6 KONZUM (spotřeba) zboží. Také se mluví o k o n z u m n í kultuře: Co je to konzumní kultura? v celém světě se: - kupují stejné věci, -poslouchají stejné písničky, -nosí stejná móda, -lidé zaměřují na spotřebu hmotných předmětů.

7 K přijetí masové kultury není potřeba příliš prostředků. Stačí konzumní způsob života přijmout za správný a chtít se mu vyrovnat. V masové kultuře je všechno nahraditelné a vše se stále mění.

8 VŠICHNI SE NAJEDNOU NADCHNOU PRO JEDNU VĚC, ale brzy si oblíbí něco jiného. Je přijímána pasivně:

9 Nesnaží se lidi duševně pozvednout. Snižuje úroveň vkusu i myšlenkovou náročnost zábavných pořadů. Aktivní zábava upadá.

10 Po staletí se kultura vyvíjela samostatně. Masovou kulturu vyrábí zábavní průmysl. Př. Dobrý český film o pravěku, který byl natočen v roce 1955 režisérem Karlem Zemanem „Cesta do pravěku“ x americký velkofilm „Jurský park“, který je technicky dokonalejší a měl mohutnou reklamu. „Dinománie“.

11 Jaké jsou kladné rysy masové kultury? - snadno a rychle se můžu seznámit s děním po celém světě, - můžu získat kulturní a politický přehled, - sleduji vzdělávací a naučné pořady (např. operu, balet z Národního divadla). Úkol:

12 Žít kulturně znamená: -Přijímat kladné stránky masové kultury. -Zůstat kritický (nevěřím všemu, co mi reklama vnucuje, předkládá jako „to pravé“. -Zůstat aktivní. -Obohacovat život vlastními nápady a tvořivou činností. -Rozlišit mezi opravdovou hodnotou a pozlátkem.


Stáhnout ppt "CZ.1.07/1.4.00/21.2791 VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství."

Podobné prezentace


Reklamy Google