Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz."— Transkript prezentace:

1 Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz

2 Ministerstvo dopravy2 Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik řeší předběžné TP 148 z roku 2009: HUTNĚNÉ ASFALTOVÉ VRSTVY S ASFALTEM MODIFIKOVANÝM PRYŽOVÝM GRANULÁTEM Technické podmínky stanovují zásady pro použití konstrukčních vrstev vozovek z hutněných směsí stmelených silničním asfaltem modifikovaným pryžovým granulátem z ojetých pneumatik při výstavbě, údržbě a opravách pozemních komunikací, dopravních a jiných ploch, nemotoristických komunikací a zpevněných krajnic a stanovují zásady složení, návrhu, výroby směsi, provádění a kontroly vrstvy.

3 Ministerstvo dopravy3 Užití na pozemních komunikacích - ekonomická a technická alternativa mezi silničním asfaltem a modifikovaným asfaltem – použitelné tam, kde potřebujeme dobrou výkonnost konstrukce, která bude cenově efektivní; - v obrusných i ložních vrstvách pro omezení prokopírování reflexních trhlin nebo pro zvýšení odolnosti proti únavě včetně překrytí vozovky s cementobetonovým krytem nebo vozovky z betonových dílců (panelů); - snížení hluku způsobovaného silničním provozem využitím do vhodných typů asfaltových koberců; - v omezené míře snížení tloušťky obrusné vrstvy k překrytí povrchových vad obrusných vrstev a nehomogenních obrusných vrstev opatřených vysprávkami a trhlinami utěsněnými zálivkami.

4 Ministerstvo dopravy4 Cíl aktualizace TP na základě výsledků projektu výzkumu a vývoje a zkušeností s ověřováním technologie; - připuštění všech druhů výroby asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem (CRmB); - inovací TP je připuštěna volná konkurence všech pojiv a asfaltových směsí.

5 Ministerstvo dopravy5 - dokončena revize TP 148 (podrobně posouzena v Technické redakční radě); - aktualizované TP 148 jsou ve své podstatě národní technickou specifikací výrobku (asfaltového pojiva CRmB a asfaltové směsi s CRmB) → podléhá oznámení příslušné Evropské komisi → před schválením dokumentu resortem Ministerstva dopravy ČR je nutné cestou ÚNMZ učinit příslušné notifikační kroky; - připravena k oznámení dle Směrnice Evropského parlamentu Rady 98/34/ES; - výše uvedený proces by se měl uskutečnit v druhé polovině roku 2012.

6 Ministerstvo dopravy6  Nedořešeny toxikologické informace o benzothiazolu (jsou eliminovány veškeré dopady z hlediska REACH?).  Otázka energetické náročnosti (výroba a zpracování CRmB zpravidla při vyšší teplotě).  Problematika některých charakteristik směsí s CRmB (přilnavost, odolnost proti účinkům vody).  Problematika zkoušení a prokazování kvality při případné reklamaci.  Nakládání s materiálem při rekonstrukci vozovky – otázka plnohodnotné recyklovatelnosti konstrukce s pryží (ve vazbě na kvalitu a aspekty ochrany zdraví).

7 Ministerstvo dopravy7 SFDI uvolnil z rozpočtu na rok mil. Kč na aplikaci nových technologii a rozvoj diagnostických metod na dopravní síti → realizace zkušebních úseků s použitím směsí s asfalty modifikovanými pryžovými granuláty z ojetých pneumatik.

8 Ministerstvo dopravy8 Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz."

Podobné prezentace


Reklamy Google