Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Aktivity destinačního managementu při realizaci strategie cestovního ruchu Zpracoval: Rastislav Steranka Datum: říjen 2007.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Aktivity destinačního managementu při realizaci strategie cestovního ruchu Zpracoval: Rastislav Steranka Datum: říjen 2007."— Transkript prezentace:

1 Aktivity destinačního managementu při realizaci strategie cestovního ruchu Zpracoval: Rastislav Steranka Datum: říjen 2007

2 Aktivity destinačního managementu při realizaci strategie cestovního ruchu Strategickými cíly rozvoje cestovního ruchu v SMaS jsou: •Změna image Moravskoslezského kraje (už se děje, nutné je dynamické pokračování tohoto procesu = využití dnešního investorského „boom“). •Zlepšení atraktivity a přívětivosti SMaS vůči jeho návštěvníkům a turistům. •Oživení všech 6 turistických oblastí (Beskydy a Valašsko, Poodří, Ostravsko, Jeseníky, Těšínské Slezsko, Opavské Slezsko). •Zvýšení kvality ubytovacích a stravovacích služeb v kraji. Potenciál CR je velmi diferencovaný a zahrnuje prakticky všechny typy cestovního ruchu. Rozvíjet lze nabídku především v oblastech: •cestovního ruchu zaměřeného na různé druhy turistiky a sportu, •poznávacího cestovního ruchu (kulturní, historický, etnický, technický apod.), •rekreačního cestovního ruchu, •venkovského cestovního ruchu a ekoagroturistiky, •lázeňského cestovního ruchu, •městského (a nákupního) cestovního ruchu, •kongresového a komerčního cestovního ruchu, •incentivního cestovního ruchu,

3 Aktivity destinačního managementu při realizaci strategie cestovního ruchu Vize zaměření DMMS vzhledem k turistům  Nové vedené Destinačního managementu MSK má za cíl pozvednout cestovní ruch v našem kraji. Přílivem zahraničního kapitálu, výrazným rozvojem lokalit důležitých z hlediska cestovního ruchu, především Beskydy a Jeseníky (turistika, golf, vodní turismus, historické atraktivity, industriální památky apod.) můžeme v budoucnu přilákat daleko více turistů, než je tomu nyní.  Je nastartována úzká spolupráce s UNIHOSTem  UNIHOST a MSK učinil dohodu o spolupráci s hotelovými školami se zaměřením na cestovní ruch. Důležitý je lidský kapitál a je potřebné připravovat kvalitní studenty v oblasti cestovního ruchu, což se nyní činí.  Propojenost veřejného a soukromého sektoru je pro nás nezbytná. Všichni si to uvědomují, proto existuje úzká spolupráce mezi MSK, DMMS a UNIHOST.  Již nyní jsme transferní destinací (fungující letiště Leoše Janáčka Ostrava, transfery po cestách a kolejích směr Sever – Jih, Západ – Východ) – dobudovávají se důležité dálnice a silnice  Hlavní cílové skupiny jsou: Turisté s „akčním rádiem“ do 1000 km  Především se zaměřit na oblast západní Evropy (Holandsko)  Východní a Jižní Evropa se stává také zajímavou, zároveň Polsko a Slovensko zintenzivnit  Snaha vytvořit z SMaS image cílové destinace pro víkendové, týdenní a delší pobyty

4 Aktivity destinačního managementu při realizaci strategie cestovního ruchu Lidské zdroje v cestovním ruchu •V současnosti region trpí nedostatkem kvalitních odborníků v cestovním ruchu •MSK v současnosti projevuje dobrý přístup v tom, že ví, že investice do vzdělání je investicí do budoucnosti. Součinnost UNIHOST a DMMS přinese zajímavé výsledky do budoucna. •Bude potřeba odborníků v cestovním ruchu a spolupráce škol, kraje, DMMS nastartovala nový proces vzdělanosti v CR v MS kraji. •Spolupráce s vládní agenturou CzechTourism. CzT si uvědomuje, že ne na všechny regiony bylo přihlíženo stejně. Toto bude v budoucnu odstraněno a Moravskoslezský kraj dostane větší prostor při své realizaci v aktivitách cestovního ruchu. Poslední famtrip právě ve spolupráci s CzT na konci září ukázal, jaké možnosti má náš region. •Po otevření Schengenského prostoru chystáme úzkou spolupráci se Žilinským samosprávnym krajem a Slezským vojvodstvím.

5 Aktivity destinačního managementu při realizaci strategie cestovního ruchu Lidské zdroje v cestovním ruchu •V prosinci 2007 proběhne výstava „Učeň 2007“ opět za účasti Destinačního managementu MSK •Stáváme se dopisovateli do časopisu „Zpravodaj UNIHOST“ •Dodáváme informace z cestovního ruchu o současných trendech ve vývoji turismu v ČR i ve světě. •Bude potřeba odborníků v cestovním ruchu, kteří po vystudování zůstanou v kraji. Musíme zajistit takové podmínky (mzdové, motivační, personální, odborné) aby nám odborníci prostě zůstali v kraji. •Rozloha 8700 km 2, počet obyvatel je v současnosti 1,6 mil. •SMaS je největší a zároveň nejpestřejší turistickou oblastí jejíž centrem je město Ostrava s počtem 323 tis. obyvatel

6 Aktivity destinačního managementu při realizaci strategie cestovního ruchu Jakou roli sehraje Destinační management SMaS?  Propagačně informační role DMMS 1.Propagace regionu na domácích a zahraničních veletrzích 2.Vytváření propagačních materiálů a ediční činnost 3.Zajišťování marketingových průzkumů s tématikou cestovního ruchu v kraji 4.Vazba na CzechTourism

7 Aktivity destinačního managementu při realizaci strategie cestovního ruchu DMMS chce být dobrým partnerem v oblasti cestovního ruchu •Společně s MSK a ARR máme jasnou vizi, jak cestovní ruch rozvíjet a jak metodami regionálního rozvoje udělat z kraje atraktivní destinaci. •Chceme jít postupně „step by step“, přičemž první kvantitativní výsledky očekáváme již v příštím roce. •Naše aktivity stavíme na principu spolupráce všech aktérů v kraji – jak ze soukromého tak i z veřejného sektoru. Jedině tak lze dosáhnout společných cílů, kterými je spokojenost turistů s možnostmi jaké jim SMaS poskytuje.

8 Aktivity destinačního managementu při realizaci strategie cestovního ruchu Destinační management Moravsko-Slezský o.p.s. Děkujeme za Váš čas a za Vaši pozornost. Více informací o našem regionu naleznete na:


Stáhnout ppt "Aktivity destinačního managementu při realizaci strategie cestovního ruchu Zpracoval: Rastislav Steranka Datum: říjen 2007."

Podobné prezentace


Reklamy Google