Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

P L Z E Ň Evropské hlavní město kultury 2015 Program a zapojení veřejnosti do programu Eva Kraftová produkce, participace 16. 10. 2012.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "P L Z E Ň Evropské hlavní město kultury 2015 Program a zapojení veřejnosti do programu Eva Kraftová produkce, participace 16. 10. 2012."— Transkript prezentace:

1

2

3 P L Z E Ň Evropské hlavní město kultury 2015 Program a zapojení veřejnosti do programu Eva Kraftová produkce, participace

4 HISTORIE, SOUVISLOSTI PROJEKTU v EVROPĚ EHMK existuje od roku 1985  prestižní a úspěšný projekt  původně zaměřen spíše na kvantitu kulturních akcí  později rozvojový projekt s důrazem na rozvoj infrastruktury a socio-ekonomické přínosy  v ČR se o titul ucházela 3 města; situace v EU:  Polsko - 16 kandidátských měst na 2016  Španělsko – 14 kandidátských měst na 2016  Německo – 19 kandidátských měst na 2010 EHMK – je projekt srovnatelný s výstavou EXPO EHMK není projektem pouze daného města, ale reprezentuje na evropské scéně celou zemi

5 Evropské hlavní město kultury = prestižní značka a jedinečná příležitost EHMK, s nimiž bude Plzeň nejvíce srovnávána: 2009 Vilnius a Linz2015 Plzeň a Mons 2010 Pécs a Essen/Ruhr + Istanbul 2016 Wroclaw a San Sebastian 2011 Tallinn und Turku2017 Dánsko a Kypr 2012 Maribor und Guimaraes2018 Nizozemí a Malta 2013 Košice a Marseille2019 Itálie a Bulharsko 2014 Riga a Umea

6 PROČ? Projekt EHMK - prostředek k nastartování hospodářské prosperity města ve všech oblastech jeho života Úspěšně realizovaný projekt EHMK znamená konkurenční výhodu vůči jiným městům Projekt EHMK může přispět k proměně měst na příjemné, přátelské a preferované místo pro práci, studium, podnikání, investování a život obecně

7 Turismus: příspěvek turismu do místní ekonomiky rozvoj smysluplné politiky v oblasti turismu zahrnutí města mezi úspěšné turistické destinace atraktivita místa pro návštěvníky profil návštěvníka EHMK a portfolio jeho útrat JAK A KDE TO ZMĚŘIT?

8 Ekonomika: potenciál kultury podílet se na vytváření zaměstnanosti ekonomické oživení v důsledku kulturní regenerace investice z veřejných i soukromých rozpočtů do regenerace veřejných prostor a modernizace kulturních zařízení veřejná spotřeba a nabídka kulturních programů investice do nového zařízení a vybavení atraktivita místa pro nové investory dlouhodobé multiplikační efekty na celkovou regionální a národní ekonomiku JAK A KDE TO ZMĚŘIT?

9 Marketing: mediální dopad zlepšení nebo změna image města vytvoření dlouhodobé image města a jeho kultury zlepšení marketingu města jako nástroje, jak podpořit a rozvíjet jedinečnost a atraktivitu města podpora místních udržitelných kreativních produktů a zařízení JAK A KDE TO ZMĚŘIT?

10 Infrastruktura: dlouhodobé investice do kulturní infrastruktury stimulace a transformace městského rozvoje rozvoj nového kreativního designu JAK A KDE TO ZMĚŘIT?

11 ŘÍZENÍ REALIZACE PROJEKTU PLZEŇ EHMK 2015 INVESTICE – Statutární město Plzeň, Plzeňský kraj PROGRAM – Plzeň 2015, o.p.s. FINANCOVÁNÍ 1/3 město 1/3 kraj 1/3 stát

12 KULTURNÍ POLITIKA MĚSTA A ZAPOJOVÁNÍ OBČANŮ DO TVORBY STRATEGIÍ KULTURNÍHO ROZVOJE V Í T Ě Z N Á P Ř I H L Á Š K A T I T U L E H M K A S P O L U P R Á C E na všech úrovních R O K PLZEŇ jako EVROPSKÁ KULTURNÍ METROPOLE P O R O C E P Ř Í P R A V A Programu rozvoje kultury na léta

13 4. Příběhy a prameny 3. Transit a menšiny 2. Vztahy a city 1. Umění a technologie TÉMATA 4 hlavních programových proudů

14 SYSTÉMOVÁ STAVBA PROGRAMU /ve městě i regionu/ přímá spolupráce sociální internetová platforma pro individuální i firemní vstup do programu otevřeno všem, kdo chtějí podpořit svým potenciálem EHMK 2015 otevřené výzvy přímá mezinárodní spolupráce – evropský rozměr otevřené výzvy a spolupráce město region

15 R E G I O N Á L N Í P R O G R A M O V É L I N I E ZÁPADOČESKÉ BAROKO LAND ART INDUSTRIÁLNÍ DĚDICTVÍ

16 vytvořit platformu pro komunikaci nabízet otevřený prostor, v němž budou moci obyvatelé města uplatnit a prezentovat svoje dovednosti a schopnosti motivovat obyvatele ke společenské odpovědnosti a k vytváření komunity umožnit lidem, aby rozvíjeli svůj tvořivý potenciál bez kritérií kladených na profesionální uměleckou práci přispět k profesionalizaci neziskových organizací působících v kultuře a v souvisejících oblastech PARTICIPACE * ZAPOJENÍ OBYVATEL

17 „Cílem je aktivizovat co největší část široké veřejnosti (občanů žijících ve městě a jeho okolí i občanů z celé ČR či zahraničí) ke zvyšování jejich zájmu, vyjádření podpory, spolupráci a zapojení se do realizace projektu Plzeň EHMK 2015.“ Podporovatel: „Podporuji Plzeň jako Evropské hlavní město kultury.“ Dobrovolník: „Chci se zapojit do projektu Plzeň EHMK 2015, chci být jeho součástí.“ Stážista: „Chci se zapojit do projektu Plzeň EHMK 2015 a získat tak praxi v rámci svých studií.“ * ZAPOJENÍ OBYVATEL * KLUB STRÁŽNÝCH ANDĚLŮ

18 1.LEDEN – BŘEZEN - IMPULS 2015 (série 10 pracovních setkání a dílen pro zájemce do zapojení do programu EHMK 2015, komunikováno více než 70 projektových skic) 2.BŘEZEN - SVĚTOVAR 2012 OTEVŘENO (měsíc kulturních dílen a výstava SÍLA TICHA Jiřího Beránka) 3.KVĚTEN – KULTURQUELLE (diskusní formát o přínosech kultury k rozvoji regionu za účasti evropských hostů viz. www. openthinktank.cz) 4.ČERVEN – DEN MELINY MERCOURI (street party na Americké třídě) 5.ZÁŘÍ - Autobus bláznů (zahájení provozu atraktivního pojízdného kulturně informačního centra pro regionální aktivity) 6.ZÁŘÍ – PLZEŇSKÉ IKONY (výstava fotografií Herberta Slavíka v Mlýnské strouze) 7.ŘÍJEN – FÓRUM PRO KREATIVNÍ PLZEŇ ( konference) 8.LISTOPAD – BANKA KREATIVNÍHO KAPITÁLU ( spuštění webového portálu pro podporu kulturních projektů ze soukromého sektoru)

19  j e d n a t e l  a d v o k á t  k u r á t o r p r o g r a m u  i n f o r m a č n í s p o j k a PLZEŇ 2015 o.p.s.

20 Mgr. Eva Kraftová produkce, participace


Stáhnout ppt "P L Z E Ň Evropské hlavní město kultury 2015 Program a zapojení veřejnosti do programu Eva Kraftová produkce, participace 16. 10. 2012."

Podobné prezentace


Reklamy Google