Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod"— Transkript prezentace:

1 Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
Informace pro ŘV MAP,

2 Struktura akčního plánu
Analytická část Statistické údaje z ORP, vlastní šetření Pohovory se školami Průzkum MŠMT k inkluzi, čtenářské a matematické gramotnosti, polytechnickým dovednostem Dotazníkové šetření mezi rodiči SWOT 3 analýza pro jednotlivé prioritní oblasti

3 Analytická část – charakteristika území
Nárůst počtu obyvatel, za poslední 10 let o 19,4% Počet obyvatel v r. 2015:

4 Analytická část – charakteristika území
Počty dětí –stav ke konci r. 2015 Věk Počet dětí celkem v tom podle pohlaví chlapci dívky 231 108 123 1 256 142 114 2 275 146 129 3 242 122 120 4 147 128 5 315 167 148 6 283 136 7 271 132 139 8 293 124 169 9 257 121 10 263 131 11 227 112 115 12 207 110 97 13 185 95 90 14 219 109 15 160 70 16 170 89 81 17 165 84 18 203

5 Analytická část – mateřské školy
15 MŠ s počtem dětí 859 ve škol. roce 2016/2017 1 soukromá MŠ Ledňáček, průměrně za rok 50 dětí Nárůst počtu tříd – r tříd, r tříd Počet dětí na 1 třídu – v roce 2015/2016 – 24,54 Optimální počet – dětí na třídu

6 Analytická část – mateřské školy
Nyní 35 tříd, kalkulace zohledňuje možnost přijímat děti 2-3leté (polovina dětí) Optimální počet tříd při 20 dětí na třídu – r – 56, 2017 – 54, , , , 2021 – 48,

7 Analytická část – mateřské školy
Souhrn analýzy vysoký počet dětí ve třídě technický stav a kapacita některých mateřských škol vysoká administrativní zátěž pedagogických pracovníků nedostatek kvalifikovaných pedagogických pracovníků obtížná organizace práce v jednotřídních mateřských školách nepřipravenost na legislativní změny např. na přijímání dvouletých dětí do MŠ

8 Analytická část – základní školy
9 ZŠ , počet žáků 1757 Počet tříd vzrůstá, v r tříd, v r tříd Počet žáků na třídu 23,12

9 Analytická část – základní školy
Vývoj počtu žáků

10 Analytická část – základní školy
Počty dětí u zápisu

11 Analytická část – základní školy
Potřeba kmenových tříd v ZŠ 75 kmenových tříd při počtu 25 žáků ve třídě – , , 2018 – 86, – 89, – 85 ,

12 Analytická část – neformální a zájmové vzdělávání
LECCOS, z. s. –tematická setkání pro podnikatele., různé vzdělávací aktivity pořádané RC Kostička, -přednášky a semináře z oblasti výchovy a péče o děti a psychologie. M´am´aloca, o.p.s. -kulturně environmentální centrum ve Štolmíři. V centru probíhají různé zájmové aktivity, zaměřené především na volný čas, například výtvarné kursy. CARPINUS – jazyková škola se sídlem v Českém Brodě, nabízí jazykové kursy angličtiny, němčiny, italštiny a francouzštiny pro děti i dospělé. Jazyková škola vznikla v roce 2006. Dokolečka z.s. - centrum pro rodinu (od 2007) a klub komunitního vzdělávání (od 2015) v Doubravčicích. V centru probíhají různé zájmové aktivity, zaměřené především na volný čas dětí i dospělých, například výtvarné, hudebně-dramatické aktivity, jóga, keramika a další.

13 Struktura akčního plánu
Návrhová část - priority I.Zvýšit kvalitu a efektivitu vzdělávání a výchovy a zajistit příznivé klima škol II. Zajistit kvalitní a kvalifikované řízení škol III. Zajistit dostatek motivovaných, kvalifikovaných a společensky respektovaných pedagogických pracovníků IV. Zajistit dostatečné, vhodné a moderní materiálně technické zázemí škol a školských zařízení V. Rozvíjet vzájemnou spolupráci škol a jejich spolupráci s dalšími subjekty VI. Rozvíjet mimoškolní a neformální vzdělávání

14 Struktura akčního plánu
Akční plán – typy aktivit: Aktivity jednotlivých škol – návrhy škol na zlepšení přístupů, metod, organizace práce, vzdělávání Aktivity spolupráce – mezi školami, zájmovými organizacemi, sociálními službami, zaměstnavateli Infrastruktura Akční plán bude naplánován na rok 2018

15 Témata akčního plánu Vazba na financování – lze vkládat aktivity, kterou jsou financované zřizovatelem, z dotací, od sponzorů Zdroje pro návrhy: Dotazníkové šetření mezi rodiči SWOT -3 analýza Průzkum MŠMT mezi školami Pohovory se školami

16 Konkrétní náměty akčního plánu
I.Zvýšit kvalitu a efektivitu vzdělávání a výchovy a zajistit příznivé klima škol Projektové dny – 5 akcí do roka – ze setkání rodičů Zřízení přípravné třídy - z pohovorů se školami Čtenářské dílny, včetně vybavení knihovniček - z pohovorů se školami Sdílený pracovník pro polytechnickou výchovu - z pohovorů se školami, ze šetření MŠMT Programy pro nadané děti – kroužky matematiky, kroužky logiky - z pohovorů se školami, ze SWOT 3 analýzy Doučování dětí – z pohovorů se školami Využití metody CLIL - z pohovorů se školami

17 Konkrétní náměty akčního plánu
II. Zajistit kvalitní a kvalifikované řízení škol Zajištění metodického pracovníka pro školy na ORP – ze SWOT 3 analýzy

18 Konkrétní náměty akčního plánu
III. Zajistit dostatek motivovaných, kvalifikovaných a společensky respektovaných pedagogických pracovníků Vzdělávání pedagogů – využití dotací ze šablon Školní asistenti - ze SWOT 3- analýzy Speciální pedagogové - ze SWOT 3- analýzy Sdílení rodilého mluvčího pro výuku jazyků – z pohovorů se školami Sdílený logoped – z pohovorů se školami Mentoring – z pohovorů se školami

19 Konkrétní náměty akčního plánu
IV. Zajistit dostatečné, vhodné a moderní materiálně technické zázemí škol a školských zařízení Přístavba ZŠ Tyršova – dotace z IROP, Rekonstrukce ZŠ Bylany – dotace z MŠMT Rekonstrukce ZŠ Tuklaty – dotace z MŠMT Studie nové výstavby MŠ Kollárova Nová výdejna jídel v areálu nemocnice

20 Konkrétní náměty akčního plánu
V. Rozvíjet vzájemnou spolupráci škol a jejich spolupráci s dalšími subjekty Setkávání pedagogů podle aprobací – z pohovorů se školami Spolupráce s knihovnou Spolupráce s LECCOS

21 Konkrétní náměty akčního plánu
VI. Rozvíjet mimoškolní a neformální vzdělávání Vytvořit podmínky pro zřízení střediska volného času – z dotazníků pro rodiče Vytvoření databáze volnočasových aktivit na území ORP Rozšíření nabídky příměstských táborů - z dotazníků pro rodiče


Stáhnout ppt "Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod"

Podobné prezentace


Reklamy Google