Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analýza zainteresovaných stran MAP vzdělávání pro ORP Hořice Ustavující setkání Řídícího výboru MAP vzdělávání pro ORP Hořice

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analýza zainteresovaných stran MAP vzdělávání pro ORP Hořice Ustavující setkání Řídícího výboru MAP vzdělávání pro ORP Hořice"— Transkript prezentace:

1 Analýza zainteresovaných stran MAP vzdělávání pro ORP Hořice Ustavující setkání Řídícího výboru MAP vzdělávání pro ORP Hořice 12.4.2016

2 Zainteresované strany (stakeholders)

3 Zainteresované strany – kdo to je?  Osoba/organizace, která je aktivně zapojená do projektu nebo  Osoba/organizace, jejíž zájmy mohou být ovlivněny realizací projektu nebo jeho výsledkem  Často také může ovlivnit průběh nebo výsledky projektu

4 Proč děláme tuto analýzu? Cílem této analýzy je posouzení tohoto ovlivnění a naplánování strategie pro jednání se zainteresovanými stranami.  zvýšení šancí projektu na úspěch  řízení očekávání zainteresovaných stran  aktivní péče o dotčené organizace/osoby

5 Proces analýzy 1.Identifikace 2.Prioritizace 3.Pochopení 4.Přístup k zainteresovaným stranám 5.Komunikační plán 6.Monitorování

6 Identifikace - Graf okolí projektu

7 Prioritizace Řídící výbor Dotační orgán

8 Pochopení I. Řídící výbor Dotační orgán

9 Pochopení II. Řídící výbor Dotační orgán

10 Přístup k zainteresovaným stranám Obecný přístup – co dělat 1. Návrh akcí 2. Sestavení komunikačního plánu

11 Obecný přístup – co dělat Poskytovat informace Důsledně dohlížet a řídit Sledovat s minimálním úsilím Udržovat spokojenost Sleduje a zajímá se o projekt? Míra vlivu na projekt

12 Analýza zainteresovaných stran shrnutí 1.Graf okolí projektu 2.Prioritizace (zájem x vliv) 3.Pochopení (přístup – A/P x postoj +/-) 4.Prioritizace + Pochopení 5.Návrh akcí 6.Komunikační plán a jeho aktualizace

13 Sestavení komunikačního plánu pro projekt  Definovat zainteresované osoby  Zařazení do kvadrantů (zajímá x vliv; aktivní/pasivní, negativní/pozitivní postoj)  Výsledkem je komunikační plán

14 Návrh akcí ZISOčekávání/kritéria úspěchu Důležitost jeho podpory projektu Zapojení do projektuStrategie přístupuJaké Akce/kdo/kdy ORP obecná očekávání ve zkvalitnění vzdělávání na území ORP, pozitivní vnímání projektu, možnost spolupráce v územních, zviditelnění v území, naplnění požadavků voličů VYSOKÁuživatel výstupů projektuUdržet "ZVAP" pravidelné informace o realizaci, tiskové zprávy MŠMT splnění cílů a přínosů projektu, dodržení nastavených podmínek dle metodiky, naplnění indikátorů, realizace a udržitelnost projektu dle pravidel dotace VYSOKÁ poskytuje dotaci, dohlíží na dodržování pravidel dotace Udržet "ZVAP" Monitorovací zprávy, Oznámení o změně, konzultace a prověřování informací Vedení MAS naplnění indikátorů, realizace a udržitelnost projektu dle pravidel dotace, dosažení přínosu VYSOKÁpříjemce dotaceUdržet "ZVAP" Pravidelné informační schůzky s PM, důkladné vysvětlení pravidel dotace, projednání změn Vedení škol zájem na zvyšování funkčnosti a ekonomičnosti vzdělávací instituce, získání finančních prostředků na vybavení a vzdělávání, nastavení spolupráce, sdílení zkušeností, pozitivní zviditelnění školy VYSOKÁ příjemci výstupů, šiřitelé myšlenky, hybatelé, navrhovatelé konkrétních kroků Udržet "ZVAP" Zapojit do ŘV, pravidelné informace o realizaci, Poznámka: strategie uvádí zkratku přístupu a pochopení projektu, např. ZVAP, což znamená "Zajímá - Vysoký vliv - Aktivní - Pozitivní"

15 Komunikační plán KOMUNIKAČNÍ PLÁN (MAP vzdělávání pro ORP Hořice) Nástroj A (mail, telefon)Nástroj B (tisková zpráva) Nástroj C (Oznámení o změně, Monitorovací zprávy, evaluace) Kdo potřebuje Statutární zástupce, členové řídícího výboru Zřizovatelé škol, ORP, Vedení škol, učitelé, veřejnost Dotační orgán Potřebné informace aktuální stav, rizika, potřebné změny k rozhodnutí, vliv na rozpočet a plnění rozpočtu aktuální stav, termíny dokončení, kvalita, nízká cena změny oproti žádosti; předepsané monitorovací zprávy, žádosti o platbu, evaluační zprávy Důvody pro informacepodklad pro rozhodováníinformování podmínky poskytnuté dotace, metodika, rozhodování o změnách, finanční plán Frekvence před jednáním Řídícího výboru; dle potřeby identifikované realizačním týmem měsíčně; ad hoc - před změnou, dle termínů v metodice a nastaveného harmonogramu a fin. plánu Formamail, přílohynewsletter, novinový článekpísemná, formuláře, tištěné dokumenty Kdo vytváříPMPM s odborným týmemPM a finančním manažerem

16 Monitorování a aktualizace MONITOROVÁNÍ  monitorování stavu a vývoje zainteresovaných stran  aktualizace identifikovaných zainteresovaných stran  aktualizace prioritizace a pochopení AKTUALIZACE KOMKUNIKAČNÍHO PLÁNU  úpravy a zpřesňování plánu podle vývoje projektu a uskutečňování dílčích etap

17 MAP vzdělávání pro ORP Hořice Děkuji za pozornost Ing. Irena Janáková Projektový manažer MAP 739 725 868 Místní akční skupina Podchlumí www.podchlumi.cz www.podchlumi.cz


Stáhnout ppt "Analýza zainteresovaných stran MAP vzdělávání pro ORP Hořice Ustavující setkání Řídícího výboru MAP vzdělávání pro ORP Hořice"

Podobné prezentace


Reklamy Google