Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ing. Kristýna Honzů, MA Certifikovaný interní auditor Dynatech s.r.o. Závazek veřejné služby pro zřizované a zakládané organizace i ÚSC Praha,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ing. Kristýna Honzů, MA Certifikovaný interní auditor Dynatech s.r.o. Závazek veřejné služby pro zřizované a zakládané organizace i ÚSC Praha,"— Transkript prezentace:

1 Ing. Kristýna Honzů, MA Certifikovaný interní auditor Dynatech s.r.o. Závazek veřejné služby pro zřizované a zakládané organizace i ÚSC Praha, 20. 10. 2016

2 © 2016 DYNATECH s.r.o. (z předchozí prezentace) Základní podmínka POSKYTOVATEL PODPORY vymezení způsobilých výdajů k financování z podpory PŘÍJEMCE PODPORY účetní oddělení hospodářské a nehospodářské činnosti ve vztahu ke všem výnosům a nákladům, a to jak na úrovni přímých, tak i nepřímých nákladů  JEDEN Z DŮVODŮ, PROČ JE NUTNÉ MÍT VYDEFINOVANÉ, JAKÉ VEŘEJNÉ SLUŽBY JSOU POSKYTOVÁNY 2

3 © 2016 DYNATECH s.r.o. Základní schéma 1. Potřeba poskytování určité veřejné služby 2. Vydefinování požadovaných a poskytovaných veřejných služeb – katalog veřejných služeb, kvalita poskytování 3. Posouzení charakteru poskytovaných veřejných služeb – určení režimu veřejné podpory 4. Ošetření finančního vztahu mezi objednatelem a poskytovatelem veřejné služby 3

4 © 2016 DYNATECH s.r.o. Veřejné služby a režimy veřejné podpory 4 Není veřejnou podporou Podpora de minimis Podpora podle SGEI Podpora podle GBER Režim podpory Jednotlivé veřejné služby

5 © 2016 DYNATECH s.r.o. Sportovní zařízení města  Činnosti veřejného zájmu spočívající v zajišťování sportovního a rekreačního vyžití občanů města  Zimní stadion  Provoz a údržba zimního stadionu  Poskytování sportovně-rekreačních služeb v zimní i letní sezóně, včetně pořádání kulturních akcí a výstav  Krytý plavecký bazén  Využívání bazénu k zajištění plavecké výuky škol na základě platných smluv  Využívání bazénů k zajišťování tréninků plavců prostřednictvím smlouvy s plaveckým klubem  Zajištění poskytování masérských služeb v rámci provozu prostřednictvím smluv s maséry s vlastním živnostenským oprávněním podle provozního řádu a platných smluv  Koupaliště  Provoz a údržba koupaliště  Poskytování rekreačních služeb v letní sezóně dle provozního řádu a platných smluv  Stadion  Provoz a údržba stadionu, šaten a sprch v areálu stadionu, skateparku a víceúčelového hřiště  Poskytování sportovně rekreačních služeb dle provozního řádu a platných smluv  Příspěvková organizace se zavazuje být nápomocna při konání divadelního festivalu, poskytne část svých prostorů, za podmínek, že bude co nejméně narušen provoz zařízení 5

6 © 2016 DYNATECH s.r.o. Vztah poskytovatel – objednatel veřejné služby  Co by mělo být ošetřeno a nastaveno?  Jaké VS jsou poptávány a mají být tudíž poskytovány?  V jaké rozsahu mají být VS poskytovány?  Kdo bude VS poskytovat?  KATALOG VEŘEJNÝCH SLUŽEB  Nastavení konkrétních kritérií, standardů pro jednotlivé poskytovatele  Určení režimu poskytování VS  Formální ošetření vztahu 6 Poptávka po VS Vydefinování VS Stanovení standardů kvality Katalog veřejných služeb Určení režimu VP pro jednotlivé ZZO Ošetření konkrétního vztahu

7 © 2016 DYNATECH s.r.o. Katalog veřejných služeb  popis nabídky a rozsahu služeb poskytovaných veřejnoprávním subjektem (ÚSC)  zpravidla funguje formou „karet“  1 veřejná služba = 1 karta v katalogu  vydefinovat požadovaných VS  určit rozsah jejich poskytování  kritéria poskytování služby  … 7

8 © 2016 DYNATECH s.r.o. Karta veřejné služby  = definice, vymezení veřejné služby  Karta veřejné služby obsahuje:  Vymezení předmětu služby  Zákazník veřejné služby  Garant a poskytovatel veřejné služby  Zajištění distribuce veřejné služby (formy poskytování)  Socioekonomický přínos  Financování veřejné služby  Kontrola a sankce (stanovení standardů kvality) 8 Sportovní a rekreační vyžití občanů města -Veřejnost -Školy -Zájmová sdružení -Profesionální sportovci -Garant/objednatel -Město -Poskytovatel -Sportovní zařízení města -Základní školy jako HČ i DČ -Sportovní sdružení -Provozování a zpřístupnění sportovišť -Pronájmy sportovních a rekreačních ploch -Volný přístup na některé plochy -Jednorázové vstupy do areálů -Organizace sportovních a kulturně- rekreačních akcí -Rozšířená sportovní výuka v ZŠ -Zpříjemnění života ve městě prostřednictvím sportovně rekreačních ploch -Podpora vize města „Zdravé město“ -Udržení ocenění „Evropské město sportu“ -Příspěvky na provoz a investiční příspěvek pro PO -Dotace sportovním sdružením -Příjmy ze vstupného, příspěvky -Dary -Dotace od jiných subjektů než je zřizovatel -Kontrola v souladu s právními předpisy -Stanovení individuálních standardů kvality, kontrola jejich dodržování

9 © 2016 DYNATECH s.r.o. Definování kvality a kvantity služby  Standardy kvality vztahující se k typu veřejné služby   minimální úroveň garantovaná klientům – občanům  Definování kvality a kvantity poskytování služby – SLA (service level agreement)  Nastavení kritérií konkrétnímu poskytovateli veřejné služby  SLA BY MĚLO BÝT SOUČÁSTÍ ZÁVAZNÉHO DOKUMENTU (SMLOUVA, POVĚŘENÍ…) Z DŮVODU ZÁVAZNOSTI PRO POSKYTOVATELE VEŘEJNÉ SLUŽBY  § 28 odst. 4) z. č. 250/2000 Sb.  „Zřizovatel poskytuje příspěvek na provoz své PO zpravidla v návaznosti na výkony nebo jiná kritéria jejích potřeb“ 9

10 © 2016 DYNATECH s.r.o. Standardy kvality veřejných služeb  Pro ÚSC je nezbytné stanovit, jaké standardy očekávají  Rozhodnutí objednatele za spolupráce s poskytovatelem VS  Využití?  Podmínky smluv mezi ÚSC a poskytovatelem  Monitoring výkonu  Benchmarking  Čeho má služba dosáhnout?  Stanovení ukazatelů úrovně poskytované VS, např.:  Plavecký bazén:  Teplota vody a vzduchu  Personál – kvalifikovanost, školení  Využití – důchodci, maminky s dětmi, veřejnost, školy, sportovní kluby 10

11 © 2016 DYNATECH s.r.o. Key Performance Indicator = KPI  Míra plnění určitého cíle, pracovního procesu, výkonu dodávané veřejné služby  Hlídáme nastavenou kvalitu veřejné služby v čase  Návrh KPI by měl odpovídat modelu SMART(ER) 11 SPECIFICKÝ požadavek na co největší konkrétnost; o jaký ukazatel se jedná, co nám pomáhá sledovat? S MĚŘITELNÝ jak změřím, nakolik jsem svého záměru, cíle naplnil? Co bude kritérium? M DOSAŽITELNÝ (z angl. attainable) je vůbec možné ukazatel naplnit? A RELEVANTNÍ bude cíl v souladu s posláním a vizí organizace? R TERMÍNOVANÝ požadavek na ohraničení cíle v čase, neboť každý proces musí mít začátek a konec T

12 © 2016 DYNATECH s.r.o. Ošetření vztahu mezi zřizovatelem a ZZO  Zřizovatel  Garant/Objednatel veřejné služby  Zřizované a zakládané organizace  Poskytovatel veřejné služby 12  VYDEFINOVÁNÍ VZTAHU ÚSC x ZZO je třeba řešit samostatně, mimo ošetření vztahu v rámci daného režimu veřejné podpory

13 © 2016 DYNATECH s.r.o. VYMEZENÍ ROZSAHU A KVALITY POSKYTOVANÝCH SLUŽEB  Vymezení následujícího:  Jaké veřejné služby subjekt poskytuje  V jakém rozsahu  Jaké jsou standardy, kritéria, SLA  Reporting  Hodnocení, controlling  Je-li to možné, lze spojit s jiným závazným dokumentem  Pověření SGEI  Smlouva o kontrole  … 13

14 Ing. Kristýna Honzů, MA honzu@dynatech.cz www.dynatech.cz DĚKUJI ZA POZORNOST!


Stáhnout ppt "Ing. Kristýna Honzů, MA Certifikovaný interní auditor Dynatech s.r.o. Závazek veřejné služby pro zřizované a zakládané organizace i ÚSC Praha,"

Podobné prezentace


Reklamy Google