Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček 2007. Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček 2007. Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba."— Transkript prezentace:

1 Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček 2007

2 Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba a provoz majetku Nákup a prodej aktiv Služby veřejnosti Personální rozvoj (školství, vzdělávání) Správa informací Sociální a zdravotní péče Péče a rozvoj prostředí (životní, kulturní,..) HLAVNÍ VÝSTUP- prosperující společnost Procesy podnikání (externí proces)

3 Proces podnikání Nalezení užitečného produktu Získání zdrojů Vytvoření systému realizace a prodeje produktu Daně Realizace produktu mzdyziskposkytnutí produktu

4 Role občana vůči státu Plátce Platí, protože musí Když neplatí je potrestán Na základě placení nevzniká žádné právo ani nárok na cokoliv Veřejné služby Uživatel Může si vybírat produkt, ale může mu být také přidělen Neplatí za produkt jeho cenu Produkt užívá Zákazník Vybírá si produkt podle kvality a ceny Platí za produkt Produkt užívá nebo půjčuje či daruje

5 Uživatelé veřejných služeb Konkrétní občan, organizace Službu nárokuje, žádá o ni, či ji užívá (sociální, zdravotní péče, školy) Veřejné služby Virtuální občan, organizace Nelze identifikovat konkrétního uživatele služby (životní prostředí) Zástupce virtuálního občana Politik, úředník, sdružení, „odborníci“, jednotlivci

6 Konkrétní občan – produkt je poskytován adresně na základě nároku – Spotřebovává konkrétní produkt vzdělání zdravotní péči sociální péči Náhodný občan, organizace – produkt je poskytován na základě zájmu konkrétních uživatelů – Spotřebovává příležitostně některé produkty Doprava (dotovaná) Kultura(dotovaná) Sport(dotovaná) Dotace firem Virtuální občan, organizace – uživatele produktu nelze identifikovat – Spotřeba není jasná – Výdaje na základě virtuálních požadavků Životní prostředí Propagace v zahraničí Péče o umění, památky, péče o cokoliv o čem si někdo myslí že je potřebné Uživatelé veřejných služeb

7 Poskytovatelé veřejných služeb  Přímý poskytovatelé  MINISTERSTVA  KRAJSKÉ ÚŘADY  OBECNÍ ÚŘADY  SPECIÁLNÍ ÚŘADY  Delegovaní poskytovatelé  Příspěvkové organizace  Soukromé firmy (většinou s podílem státu)  Agentury

8 Koordinace poskytování veřejných služeb Ministerstva Krajské úřady Předsednictvo vlády Obecní úřady AgenturySoukromé společnosti Příspěvkové organizace Specializované úřady

9 Strategické řízení veřejné správy Identifikace poskytovaných služeb Ověřování potřebnosti služeb Legislativní změny Stanovení rozsahu a kvality služeb Kalkulace nákladů jednotlivé služby Souhrnná kalkulace celkových výdajů Rozpočtové ověření

10 Třídění procesů (agend) výkonů  Kdo má agendu v rozpočtu (ministerstvo, kraj, obec..)  Kdo spotřebovává výstupy (konkrétní občan, virtuální občan,…)  Proč se agenda vykonává (zákon, vyhláška, usnesení,..)  Místo poskytnutí produktu  Kdo agendu vykonává (kraj, obec, škola,..)  Potřebné zdroje

11 Analýza výkonu veřejné správy  Množství výstupů z procesu (agendy)  V čase  Dle místa  Dle uživatele  Dle vykonavatele  Náklady na pořízení výstupu (náklady agendy)  Porovnání výkonů v různých místech  Analýza postupu  Statistické vyhodnocení

12 Osnova procesů ve veřejné správě Řízení organizace – Plánování – Komunikace dovnitř – Monitorování – Vnitřní kontrola – Hodnocení a návrhy – Změny a opatření – Personální rozvoj Podpora zvolených zástupců – Získávání požadavků – Získávání informací – Příprava návrhů – Příprava rozhodnutí – Příprava legislativy – Administrativně legislativní podpora – Organizačně technická podpora Podpora uplatňování zákonů – Vedení evidencí – Poskytování informací – Hierarchické postupy – Součinnosti – Uplatňování sankcí – Kontroly – Rozhodování dle parametrů Správa majetku –Přímá správa majetku –Řízení investic –Delegovaná správa majetku –Řízení svěřených a zřízených organizací –Výkon a správa vnějších majetkových práv Realizace veřejných služeb –Analýzy potřeb veřejnosti –Plánování a koncepce poskytování veřejných služeb –Řízení poskytování veřejných služeb –Vlastní výkon veřejných služeb –Hodnocení a řešení neshod při poskytování veřejných služeb Vztahy s okolím –Informování –Poradenství –Spolupráce Vnitřní servis –Finanční služby –Personální služby –Právní služby –ICT služby –Dokumentační služby –Provozní infrastruktura


Stáhnout ppt "Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček 2007. Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba."

Podobné prezentace


Reklamy Google