Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kancelář ombudsmana Policie ČR a Hasičského záchranného sboru ČR 27. 11. 2013 Třešť Mgr. Blanka Besserová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kancelář ombudsmana Policie ČR a Hasičského záchranného sboru ČR 27. 11. 2013 Třešť Mgr. Blanka Besserová."— Transkript prezentace:

1 Kancelář ombudsmana Policie ČR a Hasičského záchranného sboru ČR 27. 11. 2013 Třešť Mgr. Blanka Besserová

2 Obsah vystoupení: I.Představení KOMB II.Statistika podání III.Problematika podání příslušníků HZS IV.Kontakty, závěr

3 V rámci „Strategie vlády v boji proti korupci na období let 2011 a 2012“ byl zadán úkol „zřídit ombudsmana Policie ČR“, a to v rámci struktury MV se záměrem, aby se na tento institut obraceli policisté v případě důvodného podezření na nekalé praktiky uvnitř policie. K ochraně práv a oprávněných zájmů příslušníků a zaměstnanců PČR zřídil ministr vnitra svým nařízením č. 22/2011 funkci ombudsmana, o rok později pravomoc rozšířil i na příslušníky a občanské zaměstnance HZS ČR. I. Představení KOMB

4 Postavení ombudsmana Svou existencí vyplňuje prázdné místo v systému kontroly v rámci policejního a hasičského sboru, je podřízen přímo ministrovi vnitra, kterému pravidelně předkládá zprávu o své činnosti, jako osoba stojící mimo Policii ČR a HZS ČR může ze své pozice garantovat nestrannost prošetření podnětů, se kterými se na něj policisté a hasiči obracejí.

5 Počet všech podání za období od 1. ledna 2013 do 22. listopadu 2013 je: 119 podání evidovaných pod číslem jednacím, 474 jednodušších podání vyřízených bez nutnosti důkladnějšího šetření, 464 dotazů a odpovědí na diskusním fóru, které mají převážně charakter žádosti o radu nebo názor II. Statistika podání

6 Složitějších, důkladněji prošetřovaných podání bylo v uvedeném období celkem 119, z toho pak:

7 III. Problematika podání příslušníků HZS zavedení informačního systému EKIS – problematika vykazování doby služby služební pohotovost a odměna za její výkon pracovní cesty a jejich nevykazování do odpracovaných hodin nařizování služby přesčas

8 Zavedení informačního systému EKIS – problematika vykazování doby služby Hasiči Směna Celkem odpracovaných směn Celkem odpracovaných hodin „A“ zelená směna1221.952 „B“ bílá směna1211.936 „C“ červená směna1221.952 Ostatní příslušníci v rovnoměrném rozvržení doby služby Celkem odpracovaných dnů261 Celkem odpracovaných hodin 1.957,5 Celkem státních svátků9Z toho hodin67,5 Celkem odpracují (skutečně strávené hodiny na pracovišti) 1.890

9 Služební pohotovost a odměna za její výkon Do odsloužené doby během služební pohotovosti se započítávají pouze celé hodiny (v rámci 1 měsíce). V případě, že během služební pohotovosti hasič odslouží např. 2 h a 50 min, budou mu započteny pouze 2 hodiny. 50 minut nebude započteno ani do výkonu služby ani do výkonu pohotovosti. Dochází tak k situacím, že hasič může odsloužit 59 minut/měsíc, které se nepromítnou v odsloužené době.

10 Pracovní cesty a jejich nevykazování do odpracovaných hodin Přk.: vyslání na školení do 100 km vzdáleného místa cesta se nezapočítá do odpracované doby (započítá se pouze délka samotného školení) Obdobně podle zák. práce: doba strávená v dopravním prostředku není výkonem práce, to může být výkonem práce jen pro řidiče z povolání

11 Nařizování služby přesčas podle § 54 odst. 1 zák. 361/2009 Sb. - rozsudek NSS ze dne 26. září 2012, č. j.: 6 Ads 151/2011 podmínky nařízení přesčasu: 1. důležitý zájem služby 2. z toho vyplývající předpoklad výjimečnosti služby přesčas 3. odůvodnění přijetí tohoto opatření 4. maximální rozsah 150 hodin v kalendářním roce - metodický pokyn, č. j.: MV-8348-1/PO-PVP-2013

12 Děkuji za pozornost Dotazy Kontakt: Mgr. Blanka Besserová, ombudsman P ČR a HZS ČR Mgr. David Dlouhý Mgr. Kristýna Benešová Mgr. Luboš Kozár


Stáhnout ppt "Kancelář ombudsmana Policie ČR a Hasičského záchranného sboru ČR 27. 11. 2013 Třešť Mgr. Blanka Besserová."

Podobné prezentace


Reklamy Google