Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_18.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_18."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_18 Popis výukového materiálu Název:Nové profesní profily a konkurence – 1. profily pouze v cestovním ruchu a hotelnictví Autor:Bc. Pavel Lang Datum:23.12.2013 Obor:a) 65-41-L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) 65-41-L/01 Gastronomie Ročník:a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět:Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice

2 Nové profesní profily a konkurence 1. Nové profily pouze v cestovním ruchu a hotelnictví

3 Manažer slavnostních příležitostí odpovědný za organizaci a kontrolu slavnostních příležitostí, obzvláště sportovních akcí Práce manažera slavnostních příležitostí zahrnuje následující aktivity:  uvítání účastníků různých akcí a vysvětlení jejich funkce  objevování praktické dovednosti a fyzické schopnosti účastníků  organizování programu akce podle vkusu účastníků a podle jejich schopností  představení základní myšlenky akce

4 Manažer slavnostních příležitostí dohromady s manažery organizace práce, najímají mezi personálem specialisty, nebo mohou s hotelovými manažery vytvářet smlouvy s jinými koncerny schopni předvídat trendy monitorováním změn vkusu a očekávání zákazníků technicky zručný v pořádání akcí

5 Manažer slavnostních příležitostí má-li na starosti pořádání sportovní akce, musí vlastnit příslušnou kvalifikaci schopen vycházet s ostatními lidmi, řídit mezilidské vztahy a měl by mít pedagogické znalosti ovládat alespoň 2 cizí jazyky znalost počítače pro usnadnění práce vítaná sportovní certifikát doplněný o vhodné kurzy zkušenosti v oboru jsou vítané navštěvovat kurzy managementu, protože jejich práce je podobná práci zástupce ředitele

6 Manažer organizace práce řídí : přijímání pracovníků, selekce, mzdy a motivace ne ve všech hotelech, někdy uskutečňuje aktuální úkoly organizátora práce hotelový manažer, někdy externí konzultant pro záležitosti zaškolování více rozšířený v hotelových řetězcích, kde dávají pokyny všem hotelovým členům Odpovědnosti a oblasti aktivity zahrnují:  plánování a navrhování požadavků pro stálý a sezónní personál  přijímání personálu prostřednictvím selekce kandidátů; dosazení nových zaměstnanců

7 Manažer organizace práce  analyzování potřeby zaškolení personálu a organizování programů, aby bylo těmto potřebám vyhověno; vytváření profesních profilů různých povolaní v hotelu  navrhování platební politiky, sociálních výhod a ocenění  vedení a kontrola smluvních záležitostí: zjišťování prezence, dovolená atd.  navrhování a koordinování vnitřní komunikace  navrhovaní bonusů a sankcí

8 Manažer organizace práce Dovednosti a schopnosti:  výborné znalosti hotelového obchodu  výborné dovednosti v oblasti sociálních vztahů: umět naslouchat, teamová spolupráce, taktnost a citlivost, klidné jednání, schopnost umět se správně zachovat v konfliktní situaci, flexibilita atd.  vůdčí schopnosti, organizační schopnosti, samostatnost, tvořivost, iniciativa a schopnost činit rozhodnutí; smysl pro odpovědnost a schopnost odhadnout sociální vliv jejich vlastních činů

9 Manažer organizace práce vysokoškolská kvalifikaci pokrývající pracovní, ekonomický a psychologický obor zkušenosti v podobném oboru nebo alespoň v řízení skupiny Pokračující vzdělávání je důležité v těchto oblastech:  obchodní vzdělání v hotelovém sektoru  metody politiky a managementu lidských zdrojů: školení v oblasti zákoníku práce; znalost jazyků  zdokonalené znalosti: psychologie, sociologie, ekonomie, historie

10 Event manažer vedoucí osoba akcí event marketingu měl by umět plánovat, připravit a dodatečně zpracovat akce, znát metody a umět používat nástroje event marketingu, dokázat včasně odhalit a odstraňovat nedostatky při realizaci akcí disponovat potřebnými znalostmi, orientovat se v otázkách právního zajištění, ručení a pojištění akcí

11 Event manažer Event marketing  zabývá se zinscenováním zážitků, jejich plánováním a organizací v rámci firemní komunikace  snaží se upoutat pozornost a získat zájem potencionálního zákazníka, nikoliv běžnými reklamními akcemi, ale uspořádáním událostí, které přinesou nevšední zážitek  tyto zážitky mají vyvolat psychické a emocionální podněty, které podpoří image firmy a firemních produktů, a tím také obchodné záměry

12 Event manažer cíl: přitáhnout a dlouhodobě získat zákazníky pro svoji firmu a značku prohloubit vztahy s obchodními partnery pomocí působivých zážitků, které mají podobu vzrušujícího dobrodružství, napínavého sportovního utkání a jiných nejrůznějších akcí

13 Hotelový poradce poskytuje hotelovým hostům informace, zejména o hotelových aktivitách má na starosti evidenční kartu na identifikování hostů, obzvláště těch, kteří jsou v hotelu poprvé kontaktuje hosty a domlouvá schůzky, na kterých může prezentovat různé aktivity organizované pro hosty (sport a jinou zábavu (například kasino) ) poskytuje obecné informace o hotelu práce úzce spojena s prací manažera slavnostních příležitostí

14 Hotelový poradce být připravený na různé potřeby zákazníků a mít psychologické kvality umožňující odhadnout aktivity, které budou zákazníkům nejlépe vyhovovat umět naslouchat a být dostupný, dostatek dovedností, aby pochopil nové informace, komunikační technologie a aby zvládl použití hotelové počítačové sítě schopnost dorozumět se několika cizími jazyky vyšší odborné vzdělání a speciální vyškolení znalost vnitřní struktury hotelu, která nabízí široký sortiment aktivit, vhodná je také znalost programového vybavení

15 Zprostředkovatel kulturních záležitostí vytváří, formuje a podporuje konkrétní možnosti, jak se setkávat s uměním, historií a muzei v dané oblasti, pomáhá vytvořit systematickou a koordinovanou linii mezi nabídkou a poptávkou, aby mohl poskytnout co nejvíce možností této zábavy mít povědomí o místním turistickém systému, o kulturních památkách a majitelích historických budov, kostelů a soukromých sbírek shromažďování dat a sledování seznamu událostí, aby mohl navrhnout výlety, které si turisté mohou zakoupit u cestovních agentur, operátorů nebo agentur podporující CR atd.

16 Zprostředkovatel kulturních záležitostí Technické a odborné dovednosti :  marketing národního a místního cestovního ruchu  marketing kulturních služeb a servisů (strategie, cíle, cena atd.)  obchodní komunikace  znalosti o kulturním dědictví  ovládání počítače  techniky reklamy a veřejné vztahy; techniky komunikace; techniky organice zájezdů

17 Zprostředkovatel kulturních záležitostí být tvořivý a musí mít dostatečný zájem o kulturu organizační a manažerské dovednosti užitečné pro řízení ekonomické a finanční stránky návrhu kulturních aktivit komunikační dovednosti - vyžaduje stalé spojení s různými lidmi (autority, podnikatelé, umělci atd.) v některých případech nutná komunikace v angličtině vyšší odborné vzdělání doplněné speciálními kurzy užitečné pracovní zkušenosti v zahraničí během práce různá školení o specifických problémech (techniky reklamy, kooperace s autoritami, sponzorské techniky)

18 Potravinový a nápojový poradce (Food and Beverage manager)  shromažďuje data a informace o produktech vysoké kvality v oblasti, ve které pracuje (víno, med, obiloviny, masné produkty), aby je mohl zahrnout do turistických cestopisů a exkurzí, nabízené dovolené a výlety nemusí být navrhovány pouze pro aktuální segmenty trhu cestovního ruchu, ale také např. pro školy

19 Potravinový a nápojový poradce (Food and Beverage manager) Technické a odborné dovednosti:  dobrá typologie a znalost výživy  legislativa sektoru  základy kuchařských technik a tradic; organické a přírodní potraviny  základy nauky o vínech  navrhování stravy pro turisty vyšší vzdělání doplněného kurzy, pracovní zkušenosti ve výrobních podnicích a v řízení projektu výzkumu a rozvoje během práce navštěvovat školení a pořádat schůze s kolegy z jiných regionů a zemí

20 TEST Odpovězte vlastními slovy a uveďte ukázku jednotlivých problematik 1. V jakých zásadních činnostech spočívá práce manažera slavnostních příležitostí? 2. Jakou činnost v hotelu vykonává hotelový poradce? 3. Jakou činností se zabývá zprostředkovatel kulturních záležitostí 4. Popište zásadní pracovní činnosti Food and Beverage managera Děkuji za pozornost - Bc. Pavel Lang


Stáhnout ppt "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_18."

Podobné prezentace


Reklamy Google