Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zpráva o stavu katedry počítačů Předneseno na KUKASu 28.1.2013 Miroslav Šnorek.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zpráva o stavu katedry počítačů Předneseno na KUKASu 28.1.2013 Miroslav Šnorek."— Transkript prezentace:

1 Zpráva o stavu katedry počítačů Předneseno na KUKASu 28.1.2013 Miroslav Šnorek

2 Agenda Lidské zdroje katedry Co nás živí a bude živit? Kolik je dost? Něco pro zasmání

3 Lidské zdroje Pedagogičtí a vědečtí pracovníci – Prof. Doc. PhD. a CSc. Ing. a Mgr. Σ – 2 4 17 27 50 – Přepočítáno na plné úvazky 40,6 Ostatní – Přepočítáno na plné úvazky 16

4 Křivka porodnosti Na obrázku je znázorněna křivka porodnosti vzhledem k rokům na spodní časové ose, přičemž stejnou křivku vztaženou k horní časové ose můžeme interpretovat jako teoretickou bázi daného maturitního ročníku. Tady teprve začne problém!

5 Vývoj počtu studentů bakalářských a magisterských studijních programů FEL v letech 2007 - 2012

6 Vývoj počtu absolventů bakalářských a magisterských studijních programů FEL v letech 2007 - 2012

7 Počty zapsaných bakalářů a magistrů po programech baka EEMKMEKYROISTMSUMAΣ 20121662012625169198901383268896784 2011336116446721632999035610614003231723 201028510545889161138303489813353051640 magi E+IEEMKMEKYROIIBBIOSUMA 201237158109561532850563 201165138129551363031584 2010125152127528936581

8 Co nás živí? Krátkodobý horizont – Studijní programy E+I skončily – Akreditace MP E+I (MVT01N, MVT04N) končí 2015. Letos už neotvíráme 1. ročník Mag. Dlouhodobý horizont – Studijní programy STM-ECTS, ale nižší kapacitní požadavky. – BPOI, BPKYR, BPKME, MPOI Řešení? Vícezdrojové financování: posílení vědy.

9 KOMETA2 Se zásadami a podrobnostmi vás seznámí ve zvláštním příspěvku Jirka Š. Všimněte si pak zejména – Pokles rozpočtu katedry ve složce mzdy VČ a – posílení rozpočtu katedry ve složce mzdy VaK Teď jen o dopadech nových výpočtů na naší katedru

10 Rekapitulace trendu rozpočtů – dotace ze FEL RokRozpočet platy VČPlaty VaKPoznámka 200918,5 M (5,2 M FITu)1.7. vznikl FIT 201014,8 M (5 M FITu)1,1 M 201111,9 M (0,7 M)0,8 M1.11. přišla ATG 2012 7,3 M3,5 MPomoc 0,5 M z fondu děkana, skončilo učení FITáků pro FEL Důležitá poznámka: Výzkumné aktivity katedry dotujeme z grantů, projektů a HČ, které neprochází fakultním rozpočtem. Jen z nich poctivě fakultě platíme režii.

11 Důležité sdělení Vedení katedry podrobně sleduje tvorbu a čerpání mzdového i ostatních fondů. Obě skupiny, tedy SG336 a ATG, transparentně čerpají své prostředky a žádná skupina nečerpá na úkor druhé. Hlavními hospodářkami této vzájemné kontroly jsou Bára J. a Vlaďka P.

12 Situace je vážná, neboť Projídáme finanční rezervu, kterou naštěstí máme. Návrh vnitřního opatření: pro vyrovnaný rozpočet je třeba ve skupině SG336 SG336 = Stará garda ušetřit měsíčně cca 70 K. Možnosti jsou: – Převzetím úvazku, který pro nás realizují cizími službami pracovníci jiných kateder, – Přirozenou redukcí stavu (ukončení PP, odchody do důchodu), – Úpravou velikosti úvazků, – Snížením OO.

13 Velikost našich ped. úvazků, neboli „Kolik je dost?“ musí doznat změny! Dlouhodobý (dosud uplatňovaný názor vedené katedry počítačů) Úvazek: 6 (PhD), resp. 7 cvičení, resp. odpovídající činnosti u tabule týdně, vedení 5 kvalifikačních prací (bak, mag) Představuje v současné době přínos – Přímé cvičení u počítače7x2x2x2x14=784,0 ZH ročně – Vedení kvalifikačních prací5x22,5=112,5 ZH, – Zkoušení (odhad)40x0,8x2=64,0 ZH ≈960,0 ZH ročně x 264,21 Kč = 254 000 Kč (mzdové náklady) Na plat 25.000.- brutto měsíčně je ale třeba odpracovat ≈ 1140 ZH Diskuze K cv = 2 viz dále Zkoušení je normálně započítáno do ZH přednášejícího. Tohle je jen mimořádná výpomoc. Jde ale o výjimečnou započitatelnou činnost, není dost studentů.

14 Legenda k předchozímu slajdu Koeficient K cv = 2 vyjadřuje čas strávený pedagogem na cvičení, při hodnocení testů, kontrole domácích úkolů, udělování zápočtů, popř. na konzultacích. Výukou se ale musí připlatit i na „luxusní standard“ katedry, kterým je studijní odd. *), technická skupina *), sekretariát, atp. *) znamená: mají i vlastní rozpočtové zdroje, ale ty pro námi konzumovaný standard nestačí.

15 Máte strach, že se uučíte? To teď, bohužel, nehrozí nikomu. Nicméně: Zvyšte si kvalifikaci! A za stejnou práci vyděláte víc. Významnou část rozpočtu katedry tvoří rozpočet za VaK (Věda a Kvalita). Pozor! Za VaK se přiděluje rozpočet nejen na mzdy, ale i na NEI i na INV. Tato položka (dříve nebyla) bude mít pro katedru velký význam. Konkrétně K336 v roce 2012: mzdy VČ mzdy VaK NEI VČ NEI VaK INV VČ INV VaK (zaokr.) 100 % + 48 % + 26 % + 9,5 % …………. 7 329501.- 3 473727.- ………

16 Co je to VaK a jak se generuje? Výše mzdové složky VaK závisí na vědeckých výsledcích v posledních letech. Generuje se z komponenty VVVS. Vstupy jsou – kvalifikace, počet doktorandů, publikace, citace, získané granty, uznání věd. komunitou, RVVI body. Vážený koeficient VaK = 1/3*{podíl na RIV}+ +2/3*(0,5*{podíl na VVVS 2011} + +0,3*{podíl na VVVS 2010} + +0,2*{podíl na VVVS 2009}) Znalcem problematiky je u nás David Š., který připravil výpočty pro tuto zprávu. Chválím jej tímto před nastoupenou jednotkou.

17 Problém: mzdovou složku VaK generujeme nerovnoměrně! Důvody jsou Objektivní: vědecká kompetence, délka praxe, aktuální životní etapa, štěstí Subjektivní: schopnosti, chuť, nasazení Konkrétní příklad – teď už jen mzdy mzdy VČ mzdy VaK Celá katedra 100 % + 48 % z toho SG336 89 + 15 z toho ATG 11 + 33

18 Tabule cti (i necti) při generování rozpočtu na mzdy VaK – 1 konkrétní člen katedry vygeneroval 1.251.000 Kč, – jen 7 více než 100.000 Kč – 50% ČK vygenerovalo méně než 10.000 Kč Na úrovni katedry se tedy musí přerozdělovat. Vedení katedry má k dispozici přehled výši příspěvku do rozpočtu na mzdy VaK od každého z nás. Budete seznámeni v rámci plánovaného kaučingu. Jak ale přerozdělovat, aby to nebylo demotivující?

19 Jak si stojíme na FEL? Pracoviště MZDY výuka %MZDY věda %Poměr Pořadí K301 mat 8,23,20,39 K302 fyz 4,23,50,83 K304 jaz 5,000 K313 eltech 4,83,20,67 K314 pohatr 5,12,90,57 K315 elenrg 4,53,70,82 K316 ekon 12,42,20,18 K317 elmagpole 3,611,63,23 2. K331 teorobv 5,23,50,67 K332 teltechniky 5,36,81,28 K333 kybera 9,519,72,07 3. K334 mikroel 4,33,80,88 K335 řídicí 3,713,93,76 1. K336 počít 9,34,40,47 4. ale od konce K337 radio 5,24,10,79 K338 měření 5,410,31,91 4. K339 graf 4,03,10,77 Katedry ∑ 100

20 Máme šanci se zlepšit? Ano – 1 obhájený Ph.D. – 2 odevzdali, do léta budou obhajovat, – Podali jsme 2 návrhy na doc.. – Na co jsem zapomněl? Je ale moc ostatních, kteří nerostou dost rychle. Zase pozor! Myslete na Karierní řád (Damoklův meč)

21 Co nás živí? Kvantitativní pohled: ZHkKmnkZHk včetně externistů Kmnk včetně externistů ZHk Cizí služby nám Kmnk Cizí služby nám Letní semestr B112 15 551 (8 707) 2 38416 0962 4052099129 Zimní semestr B121 11 726 (9 687) 2 162119612162

22 Naše zdroje Semestr B112

23 Výuková činnost katedry Situace se proti dřívějšku změnila. Dobře už bylo. Učitelé jsou – podúvazkováni, – negenerují (nebo alespoň ne dostatek) VaK prostředky, – část nesplňuje kvalifikační předpoklady (chybí PhD, nebo podobný stupeň VK). Nezapomeňte, že bude platit Karierní řád!

24 Máme vnitřní zdroje? Ano, A0B36PRI1P, P740Jelínek (necvičíme). Zdroj pro naše zapojení! Hlaste se sami o cvičení. A0B36PRI přednášky, zapojí se Buk A7B36PJVpřednášky, zapojí se Bureš A4M36PAPpřednášky, převezme Štěpanovský A0B36APOpřednášky, převezme Štěpanovský

25 Co nás bude živit? Dlouhodobě I. Stěžejní předměty STM-ECTS A7B36ALG1P300140Daněček, Buk A7B36OMO2P160120Píše A7B36PJV2P160100Bloch, Bureš A7B36DBS3P160130Mlýnková- Holubová A7B36DSA3P160120 Richta A7B36PJC3PO6050Strnad A7B36SIN3PO5030Komárek, Černý T. A7B36PSI4P140140Kubr A7B36XML4PO10040Mlýnková- Holubová A7B36SI25PO5030Macek A7B36VYD5PO5030Čepek, Železný (+13133) A7B36USI5PO10070Komárek

26 Co nás bude živit? Dlouhodobě II. Stěžejní předměty BPOI, BPKYR, BPEEM A0B36PR11P, P270260Jelínek, Buk A0B36PRI1P, P740290Jelínek (musíme cvičit) A0B36PR22P, P250240Jelínek, Buk A4B33SI3PO4030Macek (~A7B36USI) A3B33KUI4PO110110Rollo, Novák (13133) A4B33ZUI4PO4060Pěchouček, Štěpánková(133) A4B77ASS4PO4030Rehák, Šišlák A0B36APO4P, PO110100Štepanovský, Píša (+13135)

27 Co nás bude živit? Dlouhodobě III. Stěžejní předměty MPOI, MPKYR A4M36TPJ1PO4080Píše, Buk A4M33BIA2PO, S4040Drchal, Kubalík (13133) A4M36PAH2PO4060Pěchouček, Vokřínek A4M36AOS3PO4040Vokřínek A4M36MAS3PO3020Pěchouč., Jakob A4M36PAP 3PO, Z4040Štepanovský

28 Něco pro zasmání Dlouho jsem přemýšlel, ale nic mě nenapadlo. Nakonec přece, Českého primase, Dominika Duky se teď po volbách zeptali, jak si představuje Nebe. Nevěděl, jen říkal, že to musí prý být lepší, než tady u nás. To já přesně vím……

29 Děkuji za pozornost… …dotazy?


Stáhnout ppt "Zpráva o stavu katedry počítačů Předneseno na KUKASu 28.1.2013 Miroslav Šnorek."

Podobné prezentace


Reklamy Google