Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, 695 03 Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/34.0412 Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.12 Ročník1. ročník.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, 695 03 Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/34.0412 Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.12 Ročník1. ročník."— Transkript prezentace:

1 Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.12 Ročník1. ročník nástavbového studia podnikání Tematická oblast a předmět Podstata fungování tržní ekonomiky Ekonomika Název učebního materiáluNabídka AutorMgr. Lenka Horňáčková Datum vytvoření Anotace Učební materiál je určen pro žáky nástavbového studia podnikání. Prezentace slouží k inovativnímu výkladu učiva o nabídce. Zároveň obsahuje řešené úlohy k prověření získaných znalostí. Prezentace zahrnuje 15 snímků, při jejichž zhotovení byly použity animace.

2 NABÍDKA OBSAH 1.Nabídka 2.Faktory působící na nabídku 3.Změny nabídky 4.Řešené úlohy 5.Zdroje

3 1. NABÍDKA Co si představíme pod pojmem nabídka? Množství zboží, které je výrobce ochoten prodat na trhu za určitou cenu. Druhy nabídky AgregátníIndividuálníDílčí

4 A)Agregátní nabídka Celková nabídka veškerého zboží na trhu od všech výrobců. B)Individuální nabídka Nabídka jednoho výrobce. C)Dílčí nabídka Nabídka jednoho výrobku od více výrobců.Nabídka výrobce elektroniky Sony.Nabídka tabletů.

5 Nabídka je vyjádřena tabulkou nabídky nebo nabídkovou křivkou. Cena (P) Množství (Q) 0 Nabídková křivka (S) Cena (P) v Kč/ks Množství (Q) v ks

6 Zákon rostoucí nabídky Za jinak neměnných okolností růst ceny vyvolává růst nabízeného množství a naopak. Výrobci chtějí prodat co nejvíce zboží za co nejvyšší cenu. Vysoká cena výrobcům umožňuje nakoupit větší množství výrobních faktorů a tím rozšířit výrobu.

7 2. FAKTORY PŮSOBÍCÍ NA NABÍDKU A)Ceny jiných produktů Výrobky, které se vyrábějí stejnou nebo podobnou technologií zpravidla na stejném zařízení, např. bílé a červené víno. Při výrobě vzniká najednou více produktů, např. při výrobě másla vzniká současně podmáslí. Výrobní substituty Výrobní komplementy

8 B)Ceny výrobních faktorů použitých k výrobě Představují náklady na vstupy do výroby (práce, půda, kapitál). C)Technologické změny D)Počet prodávajících E)Změny výrobních podmínek Počasí ovlivňuje produkci celé řady zemědělských plodin.

9 3. ZMĚNY NABÍDKY Rozlišujeme: Změnu nabízeného množstvíZměnu nabídky Posun po křivcePosun křivky

10 A)Posun po křivce nabídky Cena (P) Množství (Q) 0 Nabídková křivka (S) Změna ceny sledovaného zboží.Změna nabízeného množství.Nabídka zůstává stejná.

11 B)Posun celé křivky nabídky Cena (P) Množství (Q) 0 Nabídková křivka (S) Snížení nabídky Zvýšení nabídky S1S1 S2S2 Změna jiných faktorů než ceny sledovaného zboží. Změna nabídky.

12 Ke zvýšení nabídky zboží dojde v následujících případech: Snižují se ceny výrobních substitutů.Zvyšují se ceny výrobních komplementů. V opačných případech se nabídka bude snižovat. Snižují se ceny výrobních faktorů použitých k výrobě.Jsou zavedeny technologie snižující náklady výroby.Zvyšuje se počet prodávajících.

13 4. ŘEŠENÉ ÚLOHY 1. Zodpovězte následující otázky. Jak zní zákon nabídky? Za jinak neměnných okolností růst ceny vyvolává růst nabízeného množství a naopak. Charakterizujte jednotlivé druhy nabídky. Agregátní – nabídka veškerého zboží na trhu. Individuální – nabídka jednoho výrobce. Dílčí – nabídka jednoho výrobku.

14 2. Určete, jak se změní nabídka nebo nabízené množství na trhu aut. Dojde k růstu ceny aut. Odbory prosadí růst mezd výrobních dělníků. Poklesne cena výrobního materiálu. Sníží se počet prodejců aut. Zvýší se nabízené množství. Sníží se nabídka. Zvýší se nabídka. Sníží se nabídka.

15 5. ZDROJE Použitý text, tabulka i obrázky jsou tvorbou autora.


Stáhnout ppt "Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, 695 03 Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/34.0412 Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.12 Ročník1. ročník."

Podobné prezentace


Reklamy Google