Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEster Bláhová
1
KONCEPCE NÁSTAVBOVÉHO STUDIA porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 17. prosince 2008
2
STRATEGICKÉ PRIORITY ROZVOJE VZDĚLÁNÍ zvýšení efektivity vzdělávání zvýšení kvality vzdělávání zvýšení účasti na vzdělávání dostupnost vzdělávání v požadovaném kapacitním rozsahu odpovídající potřebám dosažení dané úrovně vzdělání v minimálním časovém rozsahu a s minimálními náklady dosažení kvalitního vzdělávání – s odpovídajícím a měřitelným výstupem absolventa
3
STRATEGICKÉ PRIORITY ROZVOJE VZDĚLÁNÍ zvýšení efektivity vzdělávání zvýšení kvality vzdělávání zvýšení účasti na vzdělávání kapacity časová náročnost / financování zaměření / fluktuace / úspěšnost
4
DLOUHODOBÝ ZÁMĚR LIBERECKÉHO KRAJE Budou podporovány jiné formy vzdělávání než denní. Denní formy nástavbového studia budou i nadále usměrňovány. Z hlediska oborové struktury bude podporován přesun kapacit nástavbového studia ze zaměření Podnikání na zaměření rozvíjející odbornost získanou v oborech poskytujících střední vzdělání s výučním listem.
5
VÝVOJ POČTU ŽÁKŮ
6
PODÍL NÁSTAVBOVÉHO STUDIA
7
PROSTUPNOST / DOSTUPNOST
8
OBOROVÁ STRUKTURA
9
SROVNÁNÍ S OSTATNÍMI KRAJI
10
FLUKTUACE ŽÁKŮ DENNÍ FORMY
11
FLUKTUACE ŽÁKŮ DÁLKOVÉ FORMY
12
PERSONÁLNÍ ZABEZPEČENÍ rok 2008 pedagogičtí pracovníci:57,02 nepedagogičtí pracovníci:15,71 celkem:72,72 rok 2009 (při zachování normativů roku 2008) pedagogičtí pracovníci: 56,97 nepedagogičtí pracovníci:15,89 celkem: 72,87 srovnání: limit počtu zaměstnanců 2498,5 / 2,9% (na základě výkonů ve věkové skupině 15-18 let) pedagogicko-psychologické poradny: 36,46 domovy mládeže:182,23
13
SHRNUTÍ časová náročnost: 3 + 2 roky vs. 4 roky financování: v rámci republikových normativů nezahrnuto kapacity: ve vztahu k cílům dlouhodobého záměru dostačující zaměření: především Podnikání, nikoli oborově zaměřené fluktuace: výrazná
14
NÁVRHY NA ŘEŠENÍ 1. diverzifikace oborových zaměření přesun kapacit do oborů L0 a využití možností přijetí žáka/žáků do vyššího ročníku 2. pokračování modelu rotace škol (s omezeními vyplývajícími z procesu „optimalizace“) 3. útlum kapacit s ohledem na snižující se podíl absolventů oborů kategorie E + H
15
MODEL ROTACE škola06/0707/0808/0909/10 Střední průmyslová škola technická, Jablonec nad Nisou, Belgická 4852 11 Střední škola řemesel a služeb, Jablonec nad Nisou, Smetanova 66 111 Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova 1387 3211 Střední škola strojní, stavební a dopravní, Liberec II, Truhlářská 360/3 111 Střední škola gastronomie a služeb, Liberec, Dvorská 447/29 121
16
MODEL ROTACE škola06/0707/0808/0909/10 Integrovaná střední škola, Semily, 28. října 607 111 Střední škola, Lomnice nad Popelkou, Antala Staška 213 11 Integrovaná střední škola, Turnov, Alešova 1723 11 Integrovaná střední škola, Vysoké nad Jizerou, Dr. Farského 300 11 Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Česká Lípa, 28. října 2707 1211 Střední odborná škola, Česká Lípa, Lužická 588 111
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.