Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy"— Transkript prezentace:

1 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Vítáme vás! Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

2 Projektové záměry v OP VaVpI:
173 projektových záměrů předloženo 20 projektů v kategorii 50 mil. EUR a více 29 projektů v kategorii 25 – 49,9 mil. EUR Pozn.: některé projekty (zatím 5) nejsou zahrnuty do posuzování projektových záměrů, protože buď větší část projektového listu není vyplněna, jeden projekt je zcela nerelevantní (bude doporučen pro OP VpK).

3 Počet velkých projektů (50 MEUR +)

4 Projekty nad 25 MEUR Přibližná alokace OP VaVpI

5 Kumulativní alokace N+3 Roční indikativní alokace

6

7

8

9 ? ? Celkem 14 projektů v PO 3 Celkem 49 projektů v PO 4

10

11 „Podíl projektů s číselnou hodnotou“ představuje % vyjádření množství projektů, které udaly výši nákladů na udržitelnost z počtu projektů, které jen označily příslušný zdroj pro udržitelnost

12

13

14 Analýza posuzování projektových záměrů OP VaVpI:
20 projektů v kategorii 50 mil. EUR a více 29 projektů v kategorii 25 – 49,9 mil. EUR Pozn. Projekty č. 2, 3, 10, 12 a 48 nejsou v analýze zahrnuty z důvodů: projekty 2 a 3 nepřesahují hranici 25 mil. EUR (chyba řádů), projekty 10 a 48 nehodnoceny pro nedostatek údajů, projekt 12 irelevantní k OP VaVpI (bude doporučen do OP VpK) 14

15 Kritéria pro posuzování projektů
Úvodní otázky Relevance cíle, výsledky, výstupy, aktivity, regionální/národní potřeby, cílové skupiny, předkladatelé Připravenost institucionální, finanční, kapacity předkladatelů, projektová dokumentace, udržitelnost Logika a provázanost jednotlivých částí záměru Návaznost na jiné projekty MAXIMÁLNÍ POČET 80 BODŮ

16 16

17

18 Společná kritická místa projektů nad 25 MEUR
Zdůvodnění projektu – u většiny projektů chybí konkrétní zdůvodnění potřeby v regionu, cílových skupin, subjektů na trhu: problém s chápáním konkurenceschopnosti jako EKONOMICKÉ kategorie zcela nedostatečné podchycení (budoucí) poptávky po činnosti v podpořených či vzniklých zařízeních a po jejích výsledcích Relevance – požadavky PO směřující do aplikační sféry často ignorovány či nepochopeny či nebrány v úvahu Logika projektového záměru - orientace v terminologii, chybí konkrétní specifikace provázanosti na další aktivity (start-up granty, aplikační sféru, lidské zdroje, …)

19 Společná kritická místa projektů nad 25 MEUR
Partnerství – věnována malá pozornost, záměna partnerů a „klientů“, velmi obecný popis klientů, většina projektů má mnoho druhů partnerů bez dostatečné specifikace, problém partnerů ze soukromého sektoru (veřejná pomoc). Adekvátnost rozpočtů - problematický poměr nákladů k očekávaným výstupům a výsledkům (hodnota za peníze) Finanční udržitelnost – většina nepočítá s hmotnou obnovou (reprodukcí) majetku, z velké části na státním rozpočtu, další finanční zdroje zanedbatelné

20

21

22

23 Problémy relevance projektů nad 25 MEUR
PO 1 – často příliš široké zaměření, pochybnost zdali je možné dosáhnout excelence ve všech oblastech, nereflektují požadavek OP na spojení s aplikační sférou, často velice obecné popisy využití vzniklé infrastruktury PO 2 – podobně jako u PO1, napojení na aplikační sféru a její potřebu slabé, význam pro regionální konkurenceschopnost jen v obecných tvrzeních, neurčitý popis budoucích „klientů“ PO 4 – většinou se neuvažuje s „vnější“ potřebou cílových skupin či budoucích zaměstnavatelů studentů škol, jen s vnitřní potřebou škol, relevance nechápána v logice PO4, ale mechanicky, návaznost výuky na výzkum deklaratorní

24

25

26

27 Problémy připravenosti projektů nad 25 MEUR
PO 1 a PO 2 statut zřizovatelů nové instituce/“konsorcia“ -> problém OP VaVpI a pravidel na úrovni státu, ne předkladatelů -> důsledkem někdy pochybnosti o dostatečné budoucí kapacitě projektového týmu věcné rozdělení rolí partnerů v projektu je nejasné, nekonkrétní, nedostatečně popsané -> problém předkladatelů projektová dokumentace často nepřipravená nebo nedostatečně připravená -> problém státu – velké naáklady na přípravu a nejistota budoucího financování -> důsledkem bude patrně velké zpoždění realizace

28 Problémy připravenosti projektů nad 25 MEUR
Prioritní osa 4 opomíjení významu spolufinancování, přestože je to jedno z hlavních kritérií PO 4 investice soustředěny na budovy, nikoliv technologie nedostatečně popsán přechod a zajištění nové kvality výuky v nových prostorách finanční udržitelnost popisována velmi obecně, často jako automatický přechod stávajících institucionálních zdrojů

29

30

31 Doporučení pro práci s projekty
Předběžné rozdělení projektů do skupin (podle velikosti, regionálně apod. Série seminářů či workshopů s cílem : Stručně vysvětlit požadavky OP VaVpI v kontextu politiky soudržnosti a důsledky pro přípravu projektových záměrů Seznámit předkladatele s cyklem přípravy a realizace projektů strukturálních fondů (který se poněkud liší od obecné přípravy investičních projektů) Poskytnout doporučení a vodítka pro rozpracování projektových záměrů do formy budoucích žádostí

32 Doporučení pro další práci s projekty nad 50 MEUR (nad 25 MEUR)
Individuální setkání, doplnění a prověření informací z projektových listů, průběžná komunikace s předkladateli Podrobnější popis individuálních problémových míst a návrh zaměření technické asistence či jiné formy pomoci Možnost snížení rozpočtů s ohledem na relevanci (přesun z kategorie 50+ do kategorie 25+) Zvážení zvláště nerelevantních projektů Příprava a realizace technické pomoci

33 Doporučení pro práci s projekty pod 25 MEUR
Pravidelná setkávání ve skupinách s cílem informovat: Záměrech řídícího orgánu a konzultovat aktuální problémy předkladatelů Konkrétních požadavcích vyplývajících z OP VaVpI Identifikovat klíčové projekty hodné zvláštní pozornosti, možnost rozdělit projekty do kategorií Připravit zaměření technické pomoci spojené s rozpracováním projektových záměrů do skutečných projektů Několik forem technické pomoci budoucím žadatelům

34 Doporučení pro hledání synergií mezi projekty
Tématická facilitovaná setkání předkladatelů ze stejných oborů nebo z oborů, kde je třeba očekávat spolupráci: Identifikovat potenciální duplicitní projekty a zabránit jejich vzniku Umožnit navázat komunikaci a stimulovat společné záměry budoucího výzkumu, či provázanost budovaných infrastruktur


Stáhnout ppt "Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy"

Podobné prezentace


Reklamy Google