Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ing. Šárka Hrabinová projektový manažer OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost seminář pro pracovníky FAME, UTB ve Zlíně, dne
2
Představení OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Hlavní zdroj dotačních prostředků pro vzdělávací projekty na VVŠ. Navazuje na OP Rozvoj lidských zdrojů, financován převážně z Evropského sociálního fondu, alokace na OP VK cca 51 mld. Kč. OP VK je rozdělen na 4 prioritní osy: počáteční vzdělávání, terciární vzdělávání, výzkum a vývoj, další vzdělávání, celoživotní učení.
3
Struktura OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
GLOBÁLNÍ CÍL Rozvoj vzdělanostní společnosti za účelem posílení konkurenceschopnosti ČR prostřednictvím modernizace systémů počátečního, terciárního a dalšího vzdělávání, jejich propojení do komplexního systému celoživotního učení a zlepšení podmínek ve VaV. Specifický cíl 1 Rozvoj a zkvalitňování systému počátečního vzdělávání Specifický cíl 2 Inovace systému terciárního vzdělávání směrem k propojení s VaV činností Specifický cíl 3 Posílení adaptability a flexibility lidských zdrojů jako základního faktoru konkurenceschopnosti ekonomiky a udržitelného rozvoje ČR Prioritní osa 1 Počáteční vzdělávání Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, VaV Specifický cíl 4 Vytvoření moderního, kvalitního a efektivního systému celoživotního učení Prioritní osa 3 Další vzdělávání Prioritní osa 4 Systémový rámec celoživotního učení
4
Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Oblasti podpory:
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Oblasti podpory: 2.1 Vyšší odborné vzdělávání, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání, 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji, 2.4 Partnerství a sítě.
5
2.2 Vysokoškolské vzdělávání
Inovace studijních programů, zapojení odborníků z praxe a zahraničí do inovovaných programů, podpora praxí a stáží studentů u budoucích zaměstnavatelů, podpora spolupráce VŠ se základními a středními školami, zdokonalování gramotnosti v oblasti ICT, zvyšování jazykových kompetencí, zvyšování odborných kompetencí akademických pracovníků VŠ, podpora spolupráce se zahraničními vzdělávacími a vědeckými institucemi, atd.
6
2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji
Podpora vytváření kvalitních týmů výzkumu a vývoje a jejich dalšího rozvoje, příprava zapojení jedinců i týmů do mezinárodních sítí projektů, podpora mobility mezi výzkumnými institucemi a soukromým a veřejným sektorem, další vzdělávání pracovníků VaV, šíření výsledků VaV do praxe, transfer technologií, aktivity směřující k popularizaci VaV a jeho výsledků pro společnost, atd.
7
vznik a podpora kontaktních míst institucí
2.4 Partnerství a sítě Příprava lidských zdrojů pro vznik a fungování technologických platforem, technologických klastrů apod. pracovní a studijní pobyty studentů, pedagogů a vědeckých pracovníků v soukromém a veřejném sektoru, podpora spolupráce mezi institucemi terciárního vzdělávání, VaV pracovišti, podnikatelským a veřejným sektorem, podpora vzdělávacích aktivit vedoucích ke spolupráci jednotlivých sektorů, vznik a podpora kontaktních míst institucí terciárního vzdělávání a VaV institucí.
8
Specifika podpory OP VK
Specifické cíle (co musí daný projekt přinést): inovace a zvýšení kvality studijních programů vysokých škol, zvýšení uplatnitelnosti absolventů vysokých škol na trhu práce, zvýšení atraktivity a zlepšení podmínek pro pracovníky ve VaV, popularizace VaV a jeho výsledků. Cílová skupina (pro koho je projekt realizován): studenti, pracovníci vysokých škol, vědečtí pracovníci, pracovníci firem a institucí působící ve vzdělávání a VaV. Maximální délka trvání projektu je 3 roky. (POZOR: příprava projektu není součástí realizace.) Projekt nesmí generovat zisk!
9
Partnerství v rámci projektu
Na smluvním základě se žadatel a partner projektu podílejí na realizaci projektu. Charakteristika projektového partnerství: partneři jsou uvedeni v projektové žádosti, včetně jejich rolí v projektu, partner je právnická osoba splňující stejná kritéria oprávněnosti jako žadatel, žadatel je příjemcem dotace, žadatel i partner musí při realizaci projektu uskutečnit 51 % všech aktivit (resp. 51 % z celkového rozpočtu), vztah mezi žadatelem a partnerem je dále specifikován ve smlouvě uzavřené mezi těmito subjekty. Partnerství má velmi pozitivní vliv při hodnocení projektů!
10
Projektový cyklus „vzdělávacího“ projektu
Příprava projektu, podání žádosti o dotaci k datu stanoveném výzvou (on-line Benefit + 1x v listinné podobě), hodnocení – v případě formálních nedostatků výzva k odstranění, rozhodnutí o přidělení dotace, podpis „Podmínek“ (stanoveno monitorovací období a získání zálohy), zahájení realizace k datu stanoveném v žádosti, samotná realizace projektu, monitoring projektu, žádosti o platbu, kontrola plnění podmínek, závěrečná monitorovací zpráva a oficiální ukončení projektu, udržitelnost projektu.
11
Časový rámec projektu Časový průběh podávání projektu: Výzva – očekávané datum únor roku 2008, otevření výzvy po dobu cca 6 týdnů – podání projektu, hodnocení projektů min. 3 měsíce (až 6 měsíců), reálné zahájení realizace projektu – říjen 2008. Časový průběh realizace projektu – např. výuka: první rok – příprava aktivit, studijních materiálů, případné korekce, druhý a třetí rok – plná realizace aktivit definovaných projektem, každé 3 měsíce od data podpisu „Podmínek“ monitorovací zpráva s žádostí o platbu.
12
Požadavky a podmínky přípravy a realizace projektu – „čeho se držet“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Prováděcí dokument k OP VK, výzva, Příručka pro žadatele, Příručka pro příjemce, metodiky způsobilých výdajů, metodiky pro monitoring projektů, metodiky pro publicitu projektů, strategické dokumenty.
13
Ústav projektových činností
Děkuji za pozornost Ing. Šárka Hrabinová projektový manažer Ústav projektových činností UTB ve Zlíně Kontakt:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.