Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence"— Transkript prezentace:

1 VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
c/ výukové strategie učitele d/ učební strategie žáka e/ kritéria hodnocení f/ reflexe výuky a/průběh výuky b/ učební styl učitele c/ výukové metody d/ formy vyučování e/ individuální přístup k žákovi Fú příznivé prostředí třídy

2 Příprava učitele na vyučování kompetence učitele
1. Didaktické - sleduje vývoj a způsoby uplatňování oborů v praxi - oborové znalosti přetváří ve vzdělávací cíle ke vzdělávacím cílům vybírá a strukturuje vzdělávací obsah 2. Metodické - vybírá metody, postupy vzhledem ke zvoleným vzděl. cílům - používá metody, které motivují k učení a přispívají k osobnostnímu rozvoji a aktivnímu zapojení žáka do výuky 3. Diagnostické evaluační - zjišťuje vzdělávací potřeby žáků, jejich individuální pokrok - stanovuje kritéria, pravidla a způsoby hodnocení žáků - reflektuje úspěšnost vyučování a učení žáků 4. Komunikační organizační - řídí a koordinuje činnosti skupin žáků i jednotlivců - formuluje jeho pravidla a vede žáky k jejich dodržování - řeší konflikty

3 PLÁNOVÁNÍ VÝUKY REFLEXE PŘÍPRAVA REALIZACE

4 KRITÉRIA PRO HODNOCENÍ ZKOUŠENÍ HODNOCENÍ POZNÁMKY -kázeň ve výuce
PŘÍPRAVA předmět, ročník, datum TÉMA CÍL STRATEGIE VYUČOVACÍ PROCES -motivace -seznámení s učivem  -upevňování učiva  -opakování  -aplikace, využití METODY KRITÉRIA PRO HODNOCENÍ ZKOUŠENÍ HODNOCENÍ POZNÁMKY -kázeň ve výuce

5 poznání žákovy osobnosti
REALIZACE poznání žákovy osobnosti D obohacování ostatními vlivy uvnitř a vně životního prostředí C citlivost zdrojů a objevování životního prostředí B uvolnění a ovládnutí osobních zdrojů A objevení vnitřních zdrojů 5. řeč 4. fyzické já 6. city 7. intelekt 3. obrazotvornost 1.pozornost 2. smysly

6 VZTAH NAŠEHO VROZENÉHO ZPŮSOBU POZNÁVÁNÍ /KOGNITIVNÍHO STYLU/ K UČENÍ
REALIZACE METODY TECHNIKY UČENÍ STRATEGIE UČENÍ STYL UČENÍ KOGNITIVNÍ STYL

7 Bloomova taxonomie kognitivních cílů REALIZACE tvořit hodnotit
analyzovat zapamatovat porozumět aplikovat

8 POJEM REALIZACE POJMOVÁ MAPA konkrétní abstraktní
kategorie věcí, myšlenek společné podstatné vlastnosti POJMOVÁ MAPA lodní MĚSTO osobní DOPRAVA vlaková lokální mezinárodní UBYTOVÁNÍ státní myšlenkový proces

9 REFLEXE dosažení cíle procesu učení vědomosti motivace dovednosti
expozice fixace postoje hodnocení hodnoty aplikace

10 jaké požadavky vyplývají na učitele Jak se změnil žák
          jaké požadavky vyplývají na učitele Jak se změnil žák Nové požadavky na žáka Jak se změnil vztah s rodiči Jak se změnily vztahy s kolegy V čem se změnila moje práce

11 Literatura: Pasch, M. et al. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Janík, T.,Maňák, J.,Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido. Skalková, J. (2007).  Obecná didaktika. Praha: Grada. Slavík, Jan.(1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. Zpracovala: Vladimíra Neužilová


Stáhnout ppt "VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence"

Podobné prezentace


Reklamy Google