Úvod do učiva dějepisu Zdroj: Ref Number: 38-09-20 Photographer: Ian BrittonIan Britton Tags: 38-00-0 38-09-0 southern england stonehenge world heritage.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Advertisements

Úvod do studia dějepisu
Historická období a historické prameny
Výuka dějepisu na naší škole
MĚŘENÍ ČASU PhDr. Jana Žáková.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Úvod do učiva dějepisu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVb Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy a.
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Historické prameny.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
6. ročník Pravěk.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
VY_32_INOVACE_3D.9.02 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
I. Starověké středomoří
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VY_32_INOVACE_3D.6.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Opakování – starší doba kamenná
Vnímání historického času
ZÁKLADNÍ POJMY §História - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti = dějepis.
1 HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ Postup v rámci bakalářského studia oboru Dějin křesťanského umění na KTF UK: INTERDISCIPLINÁRNÍ CVIČENÍ HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ SEMINÁŘ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_6_ ÚVOD DO STUDIA DĚJEPISU Číslo projektu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
DĚJEPIS. Základní informace předmět se vyučuje na nižším i vyšším stupni na vyšším gymnáziu možnost volby semináře Kapitoly z dějepisu - dvouletý - jednoletý.
Projekt 8.A.   Úvod  Film a diskuze  Práce ve skupinách, tvorba prezentací  Prezentace skupin  Tvorba animace  Exkurze + fotodokumentace.
OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Vlastenectví a národní tradice.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Jak lidé měřili čas? od 2 minuty do 5:15
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Opakování národních dějin (1)
Požadavky na splnění předmětu
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu 1.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_01
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
Jak pracovat s učebnicí
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Úvod do učiva dějepisu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Transkript prezentace:

Úvod do učiva dějepisu Zdroj: Ref Number: Photographer: Ian BrittonIan Britton Tags: southern england stonehenge world heritage site southern englandstonehengeworld heritage site

Co budeme potřebovat: Učebnice

Co budeme potřebovat: Poznámkový sešit Paper_notebooks.jpg/450px-Paper_notebooks.jpg

Vysvětlení symbolů  zápis do sešitu  úkol na příště  text ke čtení

Úkol první stranu sešit vyzdob obrázkem s dějepisným motivem obrázek se bude vztahovat k probíranému období (inspiruj se učebnicí) kontrola za týden! File:Amenhotep_I_Stele.jpg?uselang=cs

Umíš přeložit nápis? Historia magistra vitae

Historia – dějiny Magistra – učitelka Vita – život Historie je učitelka života. Rozumíš, co znamená věta?

Co se učíme? Zdroj:

Co se učíme? Zdroj: _Artist%27s_rendition_of_Earth_approximately_60,000_years_ago.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Neanderthals_- _Artist%27s_rendition_of_Earth_approximately_60,000_years_ago.jpg

Co se učíme? Zdroj:

Co se učíme? Zdroj: File:Prehistoric_Tools_-_Les_Combarelles_-_Les_Eyzies_de_Tayac_-_MNP.jpg

Co se učíme? Zdroj: _NM_Prague_43.JPG _NM_Prague_43.JPG

Co se učíme? Zdroj: s_and_lumber_reciprocating_resawing_machine.PNG s_and_lumber_reciprocating_resawing_machine.PNG Zdroj: png png

Co se učíme? Zdroj: _Archaeological_Museum,_Athens_-_Alexandra_- _Photo_by_Giovanni_Dall%27Orto,_Nov_11_2009.jpg?us elang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:1774_- _Archaeological_Museum,_Athens_-_Alexandra_- _Photo_by_Giovanni_Dall%27Orto,_Nov_11_2009.jpg?us elang=cs Zdroj: catherine_alexandrie_slovaque_cluny_a.jpg?use lang=cs

Co se učíme? vývoj člověka lidská činnost – nástroje, vývoj výroby vývoj techniky vývoj umění Doplňující otázka: které druhy umění znáš? 

Druhy umění Jak se nazývají? Zdroj: Bashkirtseff-Art-Painting-Georgette-1881.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Marie- Bashkirtseff-Art-Painting-Georgette-1881.jpg Zdroj:

Druhy umění malířství sochařství

Druhy umění Jak se nazývají? Zdroj: Autor: Lady Rovena Zdroj: mk jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:FHM-Choir-Orchestra- mk jpg Autor: Mark Kamin

Druhy umění Jak se nazývají? architektura hudba

Co zobrazují obrázky? Z jaké doby asi jsou? Seřaď je od nejstaršího po nejmladší Zdroj: -gal.jpg -gal.jpg Zdroj: a.org/wiki/File:Francie_tr ikralove.jpg?uselang=cs a.org/wiki/File:Francie_tr ikralove.jpg?uselang=cs Zdroj: Zdroj:

Správné pořadí Pravěk - pračlověk Parlament – Evropská unie Království - středověk Prezident - republika

Co se učíme? vývoj společenských vztahů (tlupa, kmen, stát…) společenská zřízení (rody, království, diktatura, republika…) 

Co zobrazují obrázky? Zdroj: war.jpg?uselang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bad- war.jpg?uselang=cs Zdroj: ,_Russland,_Festnahme_eines_russischen_Soldaten.jpg?uselang =cs ,_Russland,_Festnahme_eines_russischen_Soldaten.jpg?uselang =cs

Co zobrazují obrázky? válka

Co zobrazují obrázky? Zdroj: ailnad.jpg ailnad.jpg Zdroj:

Co zobrazují obrázky? korunovace

Co znamenají obrázky? Zdroj: t_Lincoln.jpg?uselang=cs t_Lincoln.jpg?uselang=cs Autor: Cliff Zdroj: ation_of_the_President_of_the_United_States.tif?uselang=cs ation_of_the_President_of_the_United_States.tif?uselang=cs

Co znamenají obrázky? atentát

Co znamenají obrázky? Zdroj:

Co znamenají obrázky? revoluce

Politické události válka atentát revoluce korunovace

Co se učíme? Politické události, které ovlivnily dějinný vývoj – války, politické atentáty, nástup a svržení panovníků, vznik republik …. 

Proč se učíme? Zdroj: Autor: John F. Davis Zdroj: g/wiki/File:Flag_of_the_Czec h_Republic.svg?uselang=cs g/wiki/File:Flag_of_the_Czec h_Republic.svg?uselang=cs Zdroj: Arbeiter-Mann-Uniform-der-Sokol-Bewegung- / http:// Arbeiter-Mann-Uniform-der-Sokol-Bewegung- / Zdroj: elang=cs elang=cs

Proč se učíme? poučení z minulosti vlastenectví význam českého národa ve světě poznání jiných národů znalost svého okolí (stavby, památky) 

Proč se učíme? Najdeš souvislosti? Zdroj: rg/wiki/File:India_poverty.j pg rg/wiki/File:India_poverty.j pg Autor: Steve Evans n_an_MSF_treatment_tent_in_Dolo_Ado.jpg?uselang=cs Zdroj: Zdroj: ers_belgian_revolution.jpg?uselang=cs ers_belgian_revolution.jpg?uselang=cs Zdroj: 2_IRAN-IRAQ_WAR.JPG?uselang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Zu-23- 2_IRAN-IRAQ_WAR.JPG?uselang=cs

Proč se učíme? pochopení společenského vývoje – příčiny válek, společenských konfliktů, historických událostí vědět, jak se bránit, jak předcházet konfliktům 

Vysvětli rozdíl dějiny X dějepis historie X historiografie

Vysvětlení dějiny (historie) – vývoj člověka od nejstarší minulosti po současnost (války, politické události, společenské změny…..) dějepis (historiografie) – věda, zabývající se zkoumáním dějin 

Úkol Umíš vyjmenovat různá období lidských dějin od nejstaršího po současnost?

Správné řešení Období lidské společnosti: pravěk starověk středověk novověk moderní doba 

Úkol Zkus zařadit události do období lidských dějin:  husitství  stavba pyramid  sametová revoluce 1989  vznik zemědělství  objevení Ameriky

Správné řešení vznik zemědělství – pravěk stavba pyramid – starověk husitství – středověk objevení Ameriky – novověk sametová revoluce – moderní doba

Úkol Vymysli ke každému období vlastní událost 

K zamyšlení Kdy jsi naposledy pocítil hrdost nad svým národem? Zdroj: ague_Old_Town_Square_2005.JPG?uselang=cs ague_Old_Town_Square_2005.JPG?uselang=cs

Domácí úkol Napiš několik míst v Brně nebo v České republice, kam bys zavedl/a návštěvu z cizí země.  Zdroj: fullview.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hradschin- fullview.jpg

Opakování Vysvětli rozdíl mezi dějinami a dějepisem Co se učíme v dějepise? Proč se učíme dějepis?

Pro zasmání (?)