Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11), D 6.r. Zpracoval:Mgr. Kijanica Pavel

2 Anotace DUM je zaměřen na vyvození učiva o starověku. Žáci se učí předpoklady vzniku státu, hlavní rysy, nejstarší státy (staroorientální a antické). DUM byl vytvořen dne : 29.10.2011

3 Předpoklady vzniku státu Najdeš společné znaky?

4 Jaké jsou hlavní rysy starověku? Pokud nevíš, najdi odpověď v knize vznikají první státy bylo vynalezeno písmo rozvíjí se vzdělanost a umění

5 K zamyšlení Co je to stát? Jaké jsou jeho hlavní znaky?

6 Stát charakterizuje např.: hranice státní správa – úředníci, vládce zákony armáda, policie daně peníze..

7 Nejstarší státy Podle místa a doby vzniku dělíme na 2 skupiny. Na jaké?: 1.staroorientální (6 – jaké?) Mezopotámie, Egypt, Indie, Čína, Palestina, Fénicie 2.Antické (2 – jaké? Řecko, Řím

8 Staroorientální státy Jmenuj společné znaky: - většinou vznikaly v povodí velkých řek (zavlažovací zařízení) -mají rozvinuté zemědělství -záplavové oblasti (úrodná půda) -vládne jeden člověk za pomoci kněží, vojáků a úředníků -hlavní pracovní síla – svobodní zemědělci

9 Antické státy Jmenuj společné znaky: -méně příznivé podmínky pro zemědělství (málo půdy, hory, sucho) -obživa: zemědělství, řemeslo a obchod -různé typy vlády (např.demokracie, republika, císařství) -hlavní pracovní síla - otroci

10 Vznik písma Jaký byl význam vzniku písma? Zjisti z učebnice. 1.Bylo nutné pro státní správu 1.množství uskladněného obilí 2.počet dobytka 3.počet obyvatel 4.lidé si tedy vytvořili číslice a písmo 2.Umožnilo předávat znalosti dalším generacím 3.Předpoklad pro vznik literatury a záznamů historických událostí

11 Domácí úkol Zjisti původ slov: -orientální (orient) -antický (antika) -demokracie

12 Použité zdroje –BEDNAŘIKOVA, J; KYSUČAN, L; FEJFUŠOVÁ, M. Dějepis., 2007. 80 s. ISBN 80-7289-082-4. –VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 6. Vyd. 1. Praha : SNP, 2006. 144 s. ISBN 80-7235-337-3. Obrázky dostupné z: –http://nd01.jxs.cz/372/749/c6d518a1e9_1524706_o2.jpghttp://nd01.jxs.cz/372/749/c6d518a1e9_1524706_o2.jpg –http://simonak.eu/images/obrazky_ostatni_strany/g_u/1_21.jpghttp://simonak.eu/images/obrazky_ostatni_strany/g_u/1_21.jpg –http://www.brejle.net/wp-content/uploads/otazn%C3%ADk4.jpghttp://www.brejle.net/wp-content/uploads/otazn%C3%ADk4.jpg –http://images.jic.cz/penize.jpghttp://images.jic.cz/penize.jpg –http://www.destinacie.sk/kaleidoskop/divy/foto/diova_socha.jpghttp://www.destinacie.sk/kaleidoskop/divy/foto/diova_socha.jpg


Stáhnout ppt "Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),"

Podobné prezentace


Reklamy Google