Úvod do učiva dějepisu Zdroj: Ref Number: Photographer: Ian BrittonIan Britton Tags: southern england stonehenge world heritage site southern englandstonehengeworld heritage site
Co budeme potřebovat: Učebnice
Co budeme potřebovat: Poznámkový sešit Paper_notebooks.jpg/450px-Paper_notebooks.jpg
Vysvětlení symbolů zápis do sešitu úkol na příště text ke čtení
Úkol první stranu sešit vyzdob obrázkem s dějepisným motivem obrázek se bude vztahovat k probíranému období (inspiruj se učebnicí) kontrola za týden! File:Amenhotep_I_Stele.jpg?uselang=cs
Umíš přeložit nápis? Historia magistra vitae
Historia – dějiny Magistra – učitelka Vita – život Historie je učitelka života. Rozumíš, co znamená věta?
Co se učíme? Zdroj:
Co se učíme? Zdroj: _Artist%27s_rendition_of_Earth_approximately_60,000_years_ago.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Neanderthals_- _Artist%27s_rendition_of_Earth_approximately_60,000_years_ago.jpg
Co se učíme? Zdroj:
Co se učíme? Zdroj: File:Prehistoric_Tools_-_Les_Combarelles_-_Les_Eyzies_de_Tayac_-_MNP.jpg
Co se učíme? Zdroj: _NM_Prague_43.JPG _NM_Prague_43.JPG
Co se učíme? Zdroj: s_and_lumber_reciprocating_resawing_machine.PNG s_and_lumber_reciprocating_resawing_machine.PNG Zdroj: png png
Co se učíme? Zdroj: _Archaeological_Museum,_Athens_-_Alexandra_- _Photo_by_Giovanni_Dall%27Orto,_Nov_11_2009.jpg?us elang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:1774_- _Archaeological_Museum,_Athens_-_Alexandra_- _Photo_by_Giovanni_Dall%27Orto,_Nov_11_2009.jpg?us elang=cs Zdroj: catherine_alexandrie_slovaque_cluny_a.jpg?use lang=cs
Co se učíme? vývoj člověka lidská činnost – nástroje, vývoj výroby vývoj techniky vývoj umění Doplňující otázka: které druhy umění znáš?
Druhy umění Jak se nazývají? Zdroj: Bashkirtseff-Art-Painting-Georgette-1881.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Marie- Bashkirtseff-Art-Painting-Georgette-1881.jpg Zdroj:
Druhy umění malířství sochařství
Druhy umění Jak se nazývají? Zdroj: Autor: Lady Rovena Zdroj: mk jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:FHM-Choir-Orchestra- mk jpg Autor: Mark Kamin
Druhy umění Jak se nazývají? architektura hudba
Co zobrazují obrázky? Z jaké doby asi jsou? Seřaď je od nejstaršího po nejmladší Zdroj: -gal.jpg -gal.jpg Zdroj: a.org/wiki/File:Francie_tr ikralove.jpg?uselang=cs a.org/wiki/File:Francie_tr ikralove.jpg?uselang=cs Zdroj: Zdroj:
Správné pořadí Pravěk - pračlověk Parlament – Evropská unie Království - středověk Prezident - republika
Co se učíme? vývoj společenských vztahů (tlupa, kmen, stát…) společenská zřízení (rody, království, diktatura, republika…)
Co zobrazují obrázky? Zdroj: war.jpg?uselang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bad- war.jpg?uselang=cs Zdroj: ,_Russland,_Festnahme_eines_russischen_Soldaten.jpg?uselang =cs ,_Russland,_Festnahme_eines_russischen_Soldaten.jpg?uselang =cs
Co zobrazují obrázky? válka
Co zobrazují obrázky? Zdroj: ailnad.jpg ailnad.jpg Zdroj:
Co zobrazují obrázky? korunovace
Co znamenají obrázky? Zdroj: t_Lincoln.jpg?uselang=cs t_Lincoln.jpg?uselang=cs Autor: Cliff Zdroj: ation_of_the_President_of_the_United_States.tif?uselang=cs ation_of_the_President_of_the_United_States.tif?uselang=cs
Co znamenají obrázky? atentát
Co znamenají obrázky? Zdroj:
Co znamenají obrázky? revoluce
Politické události válka atentát revoluce korunovace
Co se učíme? Politické události, které ovlivnily dějinný vývoj – války, politické atentáty, nástup a svržení panovníků, vznik republik ….
Proč se učíme? Zdroj: Autor: John F. Davis Zdroj: g/wiki/File:Flag_of_the_Czec h_Republic.svg?uselang=cs g/wiki/File:Flag_of_the_Czec h_Republic.svg?uselang=cs Zdroj: Arbeiter-Mann-Uniform-der-Sokol-Bewegung- / http:// Arbeiter-Mann-Uniform-der-Sokol-Bewegung- / Zdroj: elang=cs elang=cs
Proč se učíme? poučení z minulosti vlastenectví význam českého národa ve světě poznání jiných národů znalost svého okolí (stavby, památky)
Proč se učíme? Najdeš souvislosti? Zdroj: rg/wiki/File:India_poverty.j pg rg/wiki/File:India_poverty.j pg Autor: Steve Evans n_an_MSF_treatment_tent_in_Dolo_Ado.jpg?uselang=cs Zdroj: Zdroj: ers_belgian_revolution.jpg?uselang=cs ers_belgian_revolution.jpg?uselang=cs Zdroj: 2_IRAN-IRAQ_WAR.JPG?uselang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Zu-23- 2_IRAN-IRAQ_WAR.JPG?uselang=cs
Proč se učíme? pochopení společenského vývoje – příčiny válek, společenských konfliktů, historických událostí vědět, jak se bránit, jak předcházet konfliktům
Vysvětli rozdíl dějiny X dějepis historie X historiografie
Vysvětlení dějiny (historie) – vývoj člověka od nejstarší minulosti po současnost (války, politické události, společenské změny…..) dějepis (historiografie) – věda, zabývající se zkoumáním dějin
Úkol Umíš vyjmenovat různá období lidských dějin od nejstaršího po současnost?
Správné řešení Období lidské společnosti: pravěk starověk středověk novověk moderní doba
Úkol Zkus zařadit události do období lidských dějin: husitství stavba pyramid sametová revoluce 1989 vznik zemědělství objevení Ameriky
Správné řešení vznik zemědělství – pravěk stavba pyramid – starověk husitství – středověk objevení Ameriky – novověk sametová revoluce – moderní doba
Úkol Vymysli ke každému období vlastní událost
K zamyšlení Kdy jsi naposledy pocítil hrdost nad svým národem? Zdroj: ague_Old_Town_Square_2005.JPG?uselang=cs ague_Old_Town_Square_2005.JPG?uselang=cs
Domácí úkol Napiš několik míst v Brně nebo v České republice, kam bys zavedl/a návštěvu z cizí země. Zdroj: fullview.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hradschin- fullview.jpg
Opakování Vysvětli rozdíl mezi dějinami a dějepisem Co se učíme v dějepise? Proč se učíme dějepis?
Pro zasmání (?)